Bounce rate (odbojnostna stopnja) je analitični kazalnik merjenja obiska spletne strani. Pove nam,  koliko obiskovalcev je takoj po obisku zapustilo našo spletno stran. Ste se kdaj vprašali, koliko časa uporabniki ostanejo na vašem spletnem mestu? Na vaši spletni strani preden odklikajo drugam? Zelo malo. Zakaj? Preberite naprej.

Bounce rate obiskovalcev je visok

Večina obiskovalcev vaše spletne strani se na njej zadrži manj kot 15 sekund. Čas je denar. Večina obiskovalcev išče uporabne informacije in te informacije želi takoj. Informacije v realnem času so tiste, ki bodo zadržale uporabnike na vaši spletni strani. Zato morate obiskovalcu vaše spletne strani olajšati dostop do informacij in posledično skrajšati čas, ki ga porabi do le-teh. Ta čas je čas, ko morate na svojem spletnem mestu pritegniti pozornost obiskovalca. Vemo, težko je sporočiti bistvo v tako kratkem času, a lahko pomagamo. Glavno pravilo je – če ne sporočite bistva v manj kot 15-ih sekundah, bodo vaši obiskovalci odšli. In kako jih zadržati?

Zakaj je bounce rate pomemben?

Pomislite, koliko časa vaši obiskovalci prebijejo na vaši spletni strani. Z drugimi besedami – koliko časa berejo in gledajo vašo vsebino. Obisk spletne strani je s statističnega vidika odličen analitični podatek, vendar pa vam ne pove nič konkretnega. Ne osredotočajte se na obisk spletne strani oziroma ogled spletne strani. Obiskovalci pridejo in gredo. Glavni pokazatelj uporabnosti vaše spletne strani in kvalitete vaše vsebine je ravno čas, ki ga obiskovalci vašega spletne strani preživijo z vašo vsebino.

Znižajte bounce rate z dobro vsebino.
Znižajte bounce rate z dobro vsebino.

Ustvarjanje kakovostne vsebine je izjemnega pomena. Dobra vsebina, ki je napisana posebej za Google, je tisto, kar vas bo uvrščalo med najvišje zadetke iskanja. Googlovi algoritmi preučujejo spletne stran in spremljajo, kako globoko ljudje klikajo po vaši spletni strani. Ali pritisnejo gumb nazaj ali, kar je najslabše – povsem zapustijo vašo spletno stran in se vrnejo nazaj na stran z rezultati iskanja, ker niso našli informacij, ki bi jih iskali.

Bounce rate vam pove, kako kvalitetna je vaša vsebina in uporabniška izkušnja spletne strani. Dlje kot se obiskovalci zadržijo na spletni strani, bolj kvalitetno spletno stran imate. A vendar pozor – velike razlike med obiski posameznih spletnih strani in njihov bounce rate lahko kažejo tudi na slabo zasnovano spletno stran.

Znižajte bounce rate

Če ne pritegnete pozornosti vaših obiskovalcev spletne strani, bodo le-ti zapustili spletno stran. 15 sekund se zdi zelo malo časa, ampak pomislite na lastne navade. Koliko časa mine, preden obupate nad iskanjem informacij na določeni spletni strani?

V digitalni eri smo navajeni dobiti informacije bliskovito hitro. To moramo upoštevati tudi pri izdelavi spletnih strani. Pri zniževanju stopnje odbojnosti (ang. bounce rate) najbolj pripomore vaša vsebina. Pomislite na obiskovalca vaše spletne strani. Kaj bi ga najbolj pritegnilo? Katere informacije išče? Kako je prišel do vas? Vse to upoštevajte pri ključnem dejavniku zniževanja vaše odbojnostne stopnje. Pri zniževanju odbojnostne stopnje pa vam največ lahko pomaga kvalitetna in optimizirana vsebina spletne strani.

Pred pripravo vsebine spletne strani se vprašajte, kdo je tisti, ki ga želite nagovoriti. Ta oseba je vaša idealna publika in zanjo morate prilagoditi vsebino spletne strani. Tako si zagotovite, da bodo obiskovalci vaše spletne strani prebili čimveč časa na vašem spletnem mestu, saj bodo dobili informacije, ki jih želijo. Hkrati pa bo Google vašo spletno stran razumel kot uporabniku prijazno in uporabno ter mu zvišal splošno oceno. Višja ocena pa pomeni višjo uvrstitev med Googlovimi zadetki iskanja.

Odbojnostna stopnja je/ni nekaj slabega

To ni vedno resnično. Pomembno je, kako interpretiramo podatke, ki jih pridobimo z Google Analytics. Vsi podatki so podvrženi različnim interpretacijam in bounce rate ni izjema. Bounce rate je mogoče interpretirati na različne načine. In visok bounce rate še ni pokazatelj slabe spletne strani. Zakaj?

Imamo tri najpogostejše razloge za visok bounce rate. Ti razlogi so:

  1. Slaba vsebina spletne strani. Vaša vsebina ne pritegne in ne vabi k sodelovanju.
  2. Vaša publika se ne ujema z namenom spletne strani strani. Vsebina vaše strani je pripravljena za povsem drugačno publiko, s povsem drugačnimi interesi.
  3. Obiskovalci niso našli informacij, ki so jih iskali. Bodisi so bile skrite bodisi jih sploh ni bilo.

Kako izboljšati bounce rate?

Pri izboljšanju bounce rate – odbojnostne stopnje je potrebno paziti na več stvari. Prva med njimi je, da se vse povezave do zunanjih spletnih mest odprejo v novem oknu ali v zavihku brskalnika. Intuitivna navigacija, estetsko prijeten dizajn, pomanjkanje nadležnih pojavnih oken in hitro nalaganje je le še nekaj načinov, ki pomagajo zadržati obiskovalce na vaši spletni strani. A vendar se vse začne pri vsebini.

Pri pisanju vsebine upoštevajte ključne besede, na katere ciljate. Ali vaša spletna stran dejansko ponuja tisto, kar obljubljate v svojih meta oznakah in ključnih besedah? Umetno in prisiljeno umeščanje ključnih besed na vašo spletno stran vam škoduje! Ključne besede spletne strani se morajo ujemati z vsebino spletne strani, sicer vas bo Google kaznoval z nižjim rangiranjem med zadetki iskanja.

Najpomembnejša stvar, ki jo lahko naredite za izboljšanje svoje spletne strani in znižate bounce rate – odbojnostno stopnjo je, da spodbudite ljudi, da ostanejo na vaši spletni strani. Se sliši poenostavljeno? Seveda je, a za dosego tega obstaja več poti.

Spodbujanje obiskovalcev k daljšemu zadrževanju na vaši spletni strani mora biti vaša temeljna filozofija. Z njo boste ustvarili uporabniku prijazno, interaktivno in privlačno spletno stran, ki bo na vsakem koraku podajalo ustrezne informacije. To pa najlažje dosežete s kvalitetno vsebino in dobro uporabniško izkušnjo.

Za konec

Čeprav so spletne strani digitalni produkt, ne pozabite, da jih uporabljajo ljudje. Googlovi algoritmi, ki indeksirajo spletne strani, so programirani tako, da razmišljajo kot ljudje in s tem določajo, kaj bo na koncu najboljši rezultat za ljudi. Vsebina, po kateri se zlahka premikamo, je bogata, zanimiva in ustrezna, bo pritegnila obiskovalce spletne strani. Obenem pa zagotovila, da bo vaša spletna stran nudila dobro uporabniško izkušnjo za vse vaše obiskovalce. Posledično se bo znižala tudi stopnja odbojnosti.