Objavljeno: 3 novembra, 2021
Motiti se je človeško in oglaševalci nis(m)o nobena izjema. Na najpogostejše napake pri oglaševanju na družbenih omrežjih nihče ni imun – ne začetniki v oglaševanju, ne stari, prekaljeni mački. Preverite, kaj sodi med najpogostejše napake pri oglaševanju na družbenih omrežjih in kako se jim izogniti.
Napake delamo pri osnovah
Če ste pričakovali seznam, na katerem boste našli napake tehnične narave (npr. kot je narobe strukturirana oglaševalska kampanja), potem boste presenečeni. Štiri napake, ki jih najpogosteje delamo pri oglaševanju na družbenih omrežjih so povezane s pomanjkanjem povsem osnovnih informacij, ki bi jih lahko pridobili z bolj poglobljeno raziskavo trga, konkurence in naših kupcev.
Oglaševalski trendi se spreminjajo, spletne navade uporabnikov pa prav tako. Nekaj, kar je veljalo pred enim letom, mogoče danes več ne drži v celoti. Zato je pomembno, da redno preverjamo in raziskujemo, kaj v danem času in prostoru najbolj pritegne. Predvsem pa da pridobljene informacije znamo uporabiti za lastne potrebe.
Najpogostejše napake pri oglaševanju na družbenih omrežjih delamo na začetku
Se še spomnite osnovnošolske lekcije o prislovih, kjer smo memorizirali različne vprašalnice, da katerega izmed tipov prislovov nismo izpustili? No, te vprašalnice nam bodo zopet prišle prav – a ne za naštevanje prislovov. Tu so vprašalnice kdo, kje, kaj in kako v poslovno-marketinški obliki.
#1: Kdo je naš kupec?
Kdo je naš kupec je eno izmed temeljnih vprašanj, s katerimi se srečamo pri snovanju poslovnega modela. Opredelitev t.i. idealnega kupca je ključnega pomena, saj s tem omejimo krog potencialnih kupcev, ki jih moramo nagovarjati in za njih prilagajati svoj produkt ali storitev.
Kupca opredelimo s poljubnim številom osebnostnih lastnosti, med katerimi ne smejo manjkati spol, starost, okolje, v katerem živi, izobrazba in/ali zaposlitev ter njegova zanimanja in hobiji.

#2: Kje je naš kupec?
Vprašalnica »kje« se ne nanaša na eno fizično lokacijo, temveč tudi na spletne lokacije. S to vprašalnico se sprašujemo predvsem to, kje se največ zadržuje naš kupec (tako v resničnem kot virtualnem življenju), kar nam pomaga določiti ustrezne oglaševalske kanale. Preprosto povedano – če naš kupec ne uporablja družbenih omrežij, potem oglaševanje na družbenih omrežjih najverjetneje ne bo dalo želenih rezultatov.
Pri vprašalnici »kje« lokacije ne delimo le na fizično in virtualno. Med fizične lokacije lahko navedemo šolo, delovno mesto, specifično pot, po kateri se ponavadi podaja kupec ali pa prostor, kjer preživlja svoj prosti čas. Vse to so lokacije, na katerih mu lahko prikažemo fizični oglas v obliki panoja, plakata, letaka.
Druga sfera pa so virtualne lokacije, ki obsegajo spletne strani, portale in forume, ki jih kupec obiskuje ter družbena omrežja. Čeprav govorimo o družbenih omrežjih kot celoti, je potrebno razlikovati med različnimi družbenimi omrežji, komu so namenjena in katere demografske skupine jih največ uporabljajo. O različnih družbenih omrežjih in njihovih uporabnikih si lahko več preberete v blogu Družbena omrežja za podjetja.
#3: Kaj sploh prodajamo?
Odgovor na to vprašanje ni tako preprost kot se sprva zdi. Na najbolj osnovni ravni lahko prodajate izdelek ali storitev, ampak kupca ne zanima to. Kupca zanima, kakšno korist ima od vašega izdelka ali storitve in to korist je potrebno prodati.
Kadar nagovarjamo svoje potencialne kupce, se lahko ujamemo v past, pri kateri se »zaljubimo« v naš izdelek ali storitev. Rezultat tega je, da ju predstavljamo v najboljši možni luči in imamo potrebo po tem, da potencialnemu kupcu povemo VSE, kar je vedeti o njem. Nam se zdi to pomembno in v nekaterih primerih so nekatere lastnosti izdelka res lahko glavni razlog za nakup le-tega. A če pogledamo vsak nakup bolj pod drobnogledom – kupci kupujemo izdelke in storitve zato, ker imamo korist od njih. Ta korist je lahko prihranek časa, dolgoročni prihranek denarja, občutek dobrega dela, olajšanje pogostega opravila in še bi lahko naštevali.
Primer jajc
Za primer vzemimo jajca proste reje in jajca baterijske reje. Na prvi pogled kupci kupujemo jajca zato, da jih uporabimo v kuhinji in potešimo lakoto. Drži. A vendar na oko ni razlike med jajci proste ali baterijske reje. Zakaj torej zavračamo jajca baterijske reje in se odločamo za jajca proste ali hlevske reje, če pa imajo oboja isto funkcijo?
Zaradi občutka, da smo pripomogli k nečemu dobremu. Z zavračanjem jajc baterijske reje kupci dajemo jasen znak, da nam je mar za to, od kod prihaja naša hrana. V primeru jajc vsak ne-nakup jajc baterijske reje pomeni dodaten premik v smeri spoštovanja višjih standardov vzreje in skrbi za živali. To sta hkrati razlog in korist, zaradi katerih kupec kupi jajca proste reje in ne baterijske reje. Navkljub razliki v ceni.

#4: Kako prodajamo?
Zadnja napaka, ki jo delamo, pa je kako prodajamo. S tem mislimo medij izražanja, način ter obliko izražanja. Kako bomo prodajali našim kupcem, je odvisno od tega, kako dobro jih poznamo. Poznavanje naših kupcev vpliva na izbor medija izražanja (tisk, splet), način izražanja (uraden, prijateljski, mladostniški, uglajen itd.) ter obliko izražanja (besedilo, foto, video).
Za dosego največjega oglaševalskega učinka moramo izbrati najboljši medij, način in obliko izražanja, ki je blizu našim potencialnim kupcem. Kombinacij je neskončno, a zgolj za primer. Če so naša ciljna skupina mlade mamice, je ustrezen medij splet (družbeni omrežji Facebook in Instagram ter starševski forumi oz. portali), način izražanja naj bo ljubezniv in vabljiv, oblika pa naj v največji možni meri izrablja foto in video gradivo.
To je le eden izmed primerov, zato ne pozabite: vse je odvisno od poznavanja vašega kupca. Postavite se v njegovo kožo in razmišljajte kot on, nato pa preverite, kako prav ste imeli. Ko odkrijete pravo kombinacijo medija, načina in oblike izražanja, bodo najpogostejše napake pri oglaševanju na družbenih omrežjih le še stvar preteklosti.
Če ste na začetku svoje oglaševalske poti in niste povsem prepričani, kako in kje se tega lotiti, vam predlagamo, da začnete na družbenim omrežjem, ki pokriva najširši krog uporabnikov – Facebook.