Optimizacija spletnih strani vpliva na umestitev vaše spletne strani med zadetki iskanja na Google. Vsak lastnik spletne strani si želi, da bi se njegova spletna stran pojavila na prvi strani Googlovih zadetkov iskanja. Ravno spletne strani, ki so optimizirane za iskalnike (SEO) in imajo dober nabor povratnih povezav, se uvrščajo višje med zadetki iskanja. Višje kot se spletna stran pojavi, večja verjetnost je, da jo bodo ljudje obiskali. Na prvo stran Googlovih zadetkov pa pridemo z vsebino, ki je napisana z upoštevanjem pravil za optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike.

Optimizacija spletnih strani

Naslovi in podnaslovi

Naslovi in podnaslovi so eden izmed pomembnejših elementov optimizacije spletnih strani. Poleg tega, da predstavljajo enega izmed bolj pomembnih faktorjev za iskalnik Google, dajejo bralcu tudi hiter vpogled v vsebino na strani. Bralec lahko na podlagi naslovov in podnaslovov ugotovi ali bo na vaši strani našel iskane informacije. Ob obetavnih naslovih pa se ta bralec dlje časa zadrži na vaši strani, kar Googlovim algoritmom pove, da je na vaši strani relevantna vsebina, ki jo obiskovalci želijo brati.

Število naslovov in podnaslovov je odvisno od vaše vsebine – ni enotnega recepta. Pri optimizaciji spletnih strani bodite pozorni na to, da se pod pripadajočim naslovom nahaja ustrezna vsebina primerne dolžine. Ob tem pa bodite pozorni tudi na hierarhijo naslovov na strani: priporočamo uporabo <h1> za naslov strani, <h2> za naslove vsebine ter <h3> in nižje za podnaslove.

Dolžina teksta za optimizacijo spletnih strani

Dolžina teksta je zelo pomembna pri optimizaciji spletnih strani. Če je včasih veljalo, da za optimizacijo spletnih strani potrebujemo več-tisoč besed dolge zapise, so novejši trendi nekoliko znižali to število. Razlog za to je v Googlovem algoritmu, ki favorizira daljše zapise z ustreznim številom ključnih besed t.i. gostota ključnih besed. Logika tega je, da daljši zapis bolj celovito informira bralca, zato je večja verjetnost, da se bo pojavil med najvišje uvrščenimi zadetki iskanja. Minimalna dolžina zapisa, s katero lahko organsko izvedete optimizacijo spletnih strani, je 300 do 600 besed za zapise v blogu, za ključne dele vsebine pa 900 do 1500 besed. Čeprav Googlov algoritem favorizira daljše zapise, pa vsebine ne smemo podrediti številu besed, kajti sama dolžina ni edini faktor, ki vpliva na pozicioniranje vaše spletne strani na prvi strani med zadetki iskanja na Googlu.

Optimizacija spletnih strani: pazimo na dolžino besedila.
Pri optimizaciji spletnih strani pazimo na dolžino besedila.

Vsebina strani je ključnega pomena. Dolžina tekstov naj bo prilagojena vsebini tako, da bo bralec iz prebranega dobil vse relevantne informacije, ki jih je iskal. Če to pomeni, da ima zapis le 300 besed in je ustrezno opremljen s podnaslovi ter ključnimi besedami, potem vaša optimizacija spletnih strani več ali manj ustreza in bo spletno stran tudi Googlov algoritem prikazoval višje med zadetki iskanja. Paziti morate na berljivost besedila s smiselno razdelitvijo na odstavke. Obiskovalce spletne strani lahko “zadržite” na spletni strani tudi s fotografijami in video vsebinami, ki jih lahko neposredno vključite z Youtube. Tako trajanje obiska, ki je pomemben faktor za optimizacijo spletnih strani, povišate. Obiskovalec pri prelistavanju slik v manjši galeriji, ki je objavljena neposredno na spletni strani ali pregledovanju zanimivega videoposnetka, na vaši spletni strani, ostaja dlje.

Optimizacija spletnih strani s ključnimi besedami

Ključne besede so tisto, po čemer ljudje na spletu iščemo želeno vsebino. Ključne besede lahko razberemo že iz naše vsebine. Dobro napisana vsebina ima rdečo nit – ključno besedo – s katero je vsak del vsebine tesno povezan. Na tak način je mogoče s ključnimi besedami povedati celotno zgodbo. A vendar je ob tem potrebno upoštevati tudi ciljno publiko – obiskovalce naše spletne strani, ki jo bodo obiskali ravno na podlagi zadetkov iskanja.

Pisanje dobre vsebine je lahko pravi izziv, saj vsebino pišete za svojo ciljno publiko in ne zgolj zase. Zato morate svojo ciljno publiko zelo dobro poznati: kdo so, kaj jih zanima, kako razmišljajo, kako se izražajo in predvsem – kaj iščejo na spletu. V pomoč pri spoznavanju vaše ciljne publike in izbiri pravilne ključne besede je orodje Google Trends. Google Trends ponuja ključne podatke, v katerih obdobjih in na katerih geografskih področjih so določene iskalne fraze najbolj popularne. Orodje uporabljamo tako, da se z njegovo pomočjo lažje odločimo za pravilno obliko ključne besede oz. iskalne fraze.

Gostota ključnih besed (keyword density)

Da ima izbrana ključna beseda kakršnokoli težo, se mora dovoljkrat pojaviti na vaši strani. Dobra gostota ključnih besed je med 1.5 in 3 %. Kar je več od tega, je pretirana optimizacija, ki jo Googlovi algoritmi označijo za neželeno vsebino (spam). Konkretno to pomeni, da se mora ključna beseda pojaviti do 3x na vsakih 100 besed besedila.

Ključne besede naj se v vsebini pojavljajo na tri načine: v naslovih in podnaslovih, v telesu besedila ter kot opisi fotografij. Ključne besede povedo iskalnikom, kako relevantna je vsebina na strani. Bolj kot je vsebina relevantna, višje bo vaša stran uvrščena med zadetki iskanja. A pazljivo: algoritem ne šteje zgolj vaših ključnih besed, temveč upošteva tudi to, koliko časa so se uporabniki zadržali na vaši strani, preden so se vrnili nazaj na zadetke iskanja.

Optimizacija vsebine s (povratnimi) povezavami

Spletna stran mora imeti zadosten nabor povratnih povezav. Povratne povezave (backlink) so tiste povezave, ki iz drugih spletišč ali spletnih strani vodijo na našo spletno stran. Za SEO optimizacijo je ključnega pomena, da povratne povezave prihajajo na vašo stran iz spletnih strani, ki imajo visoko avtoriteto, saj s tem izboljšujemo rangiranje naše spletne strani med zadetki Googlovega iskanja.

Druga oblika povezav, ki je ne smemo povsem zanemariti, pa so notranje povezave. Notranje povezave so povezave med posameznimi deli spletišča: na spletišču imamo na strani A povezavo na stran B. Najlepši primer tega so blog zapisi, kjer se v vsebini lahko sklicujemo na starejši članek, ki je vsebinsko povezan s trenutnim. Notranje povezave so pomembne za večjo povezljivost posameznih delov spletišča, obiskovalcem spletišča olajšajo navigacijo med različnimi deli vsebine ter pomagajo pri ustvarjanju hierarhije vsebine.

Optimizacija vsebine je pomembna za optimizacijo pri spletnih iskalnikih.
Optimizacija vsebine je pomembna za optimizacijo pri spletnih iskalnikih.

Vendar pazljivo: čeprav si želimo imeti čimveč povezav, z njimi ne smemo pretiravati samo zaradi boljše SEO ocene. Googlov algoritem namreč prepoznava, katere so organsko vstavljene povezave ter katere so tam samo zaradi boljše ocene. S kopičenjem neustreznih povezav si pravzaprav naredimo več škode kot koristi. V vsebino dodajamo le povezave, ki vodijo na sorodno vsebino. Povezava v vsebini naj opravlja vlogo funkcije »Preberi več«, kjer lahko bralec o specifičnem delu vsebine izve več.

Optimizacija vsebine je ključnega pomena za vašo uspešnost na spletu, zato ji velja posvetiti dovolj časa, predvsem pa nameniti sistematičen pristop. Za dodatno pomoč pri optimizaciji vsebine in spletnih strani pa smo na voljo tu mi: pišite nam in z veseljem vam pomagamo.