Objavljeno: 26 januarja, 2022

Za uspeh v digitalnem marketingu je potrebno imeti več kot le zadosten oglaševalski proračun, zanimivo ponudbo in skrbno izbran oglaševalski (ali prodajni kanal). Ljudje smo vizualna bitja in zaradi tega je izbor barv v digitalnem marketingu nekaj, čemur je potrebno posvetiti dovolj pozornosti. Izbor barve lahko pomeni razliko med tem ali barva v oglasu kupca pritegne in spodbudi k nakupu ali pa ga povsem odvrne. Kako lahko z izborom barve vplivate na odziv vaših potencialnih kupcev pa v nadaljevanju.

Barve vzbujajo različna čustva

Izbor barv za potrebe digitalnega marketinga je pomembnejše opravilo kot se morda zdi na prvi pogled. Drži, da vedno izberemo barvo, ki nam je všeč in ki odraža naše podjetje ali znamko. A hkrati pa moramo upoštevati tudi to, kakšne občutke bo barva vzbudila pri naših potencialnih kupcih in strankah.

Barve pri ljudeh vzbujajo različne asociacije in tako pozitivne kot negativne občutke. Pri tem se je potrebno zavedati, da nobena barva nima samo enega pomena, njen pomen pa se lahko spreminja v kombinaciji z drugimi barvami. Rdeča barva lahko npr. vzbuja pozitiven občutek ljubezni in energičnosti, v drugačnem kontekstu pa lahko vzbuja občutek nevarnosti in agresivnosti.

Ravno zaradi tega je potrebno pri izboru barvne palete digitalnega oglasa razmisliti, kakšno sporočilo oglas sporoča, kakšne občutke naj vzbudi pri naslovnikih ter kako se te barve dopolnjujejo z barvami v vaši celostni grafični podobi.

Pri izboru komplementarnih barv si lahko pomagamo z barvnimi paletami.
Pri izboru komplementarnih barv si lahko pomagamo z barvnimi paletami.

Teorija barv

Teorija barv je ena izmed poddisciplin oblikovanja, ki pripomore k razumevanju in interpretaciji barvnih sporočil ter nam pomaga pri izboru uravnoteženih in učinkovitih barvnih kombinacij. Za lažji izbor ustrezne barvne kombinacije pa je tukaj kratek seznam nekaterih najpogostejših pomenov barv:

  • Rdeča: ljubezen, nevarnost, energičnost, pomembnost.
  • Oranžna: energičnost, optimizem, zabava, veselje.
  • Rumena: veselje, toplina, igrivost.
  • Zelena: narava, rast, uspeh.
  • Modra: zaupanje, umirjenost, udobje.
  • Vijolična: modrost, prestiž, kreativnost.
  • Črna: moč, sofisticiranost, brezčasnost, žalost.
  • Bela: nedolžnost, čistost, zdravje.

Prepoznavnost znamke v kombinaciji z drugimi barvami

Pri izboru barv oglasnih sporočil lahko pustite domišljiji prosto pot, a pri tem upoštevajte, da morajo te vseeno biti v skladu z vašo celostno grafično podobo oz. se dopolnjevati z vašo izbrano barvno shemo.

Za dosego barvne uravnoteženosti velja pravilo »manj je več«, zato poskusite omejiti število različnih barv, ki jih uporabljate. Vsaka dodatna barva poveča težavnost kombiniranja uporabljenih barv med seboj. Dovolj fleksibilna in učinkovita barvna paleta naj vključuje le 2-3 različne barve. Če pa potrebujete ustvariti več razgibanosti in globine, pa dodajte še kakšen svetlejši ali temnejši odtenek izbranih barv.

V pomoč pri izboru barvnih palet pa so vam na voljo spodnja brezplačna orodja: