SEO optimizacija slik
Kadar govorimo o optimizaciji slik za uporabo na spletu, imamo v mislih optimizacijo slik na vsebinski in tehnični ravni. Vsebinsko optimizacijo slik dosežemo tako, da slike opremimo z ustreznimi meta opisi in nadomestnimi besedili, tehnično optimizacijo pa z ustrezno kompresijo in velikostjo uporabljenih slik. SEO optimizacija slik na WordPress spletnih straneh je izvedljiva neposredno iz medijske knjižnice.
SEO optimizacija slik z meta podatki
SEO optimizacija slik na WordPress spletnih straneh poteka brez vtičnikov. Na obstoječih prispevkih in straneh je mogoče določene meta podatke urejati že s tem, ko kliknemo na sliko, a je to v veliki meri odvisno od funkcionalnosti uporabljene teme. Univerzialen način SEO optimizacije slik je tako prek medijske knjižnice (Media Library). Po tem, ko v medijsko knjižnico naložimo želeno fotografijo, lahko urejamo njene meta podatke: naslov (Title), napis (Caption), opis (Description) in nadomestno besedilo (Alt Text). Pri opremljanju slik z meta podatki se držimo treh pravil:
- Meta podatki so nujni za slike, ki so pomembne za samo vsebino. Slike, ki imajo izključno dekorativni namen, ne potrebujejo vseh meta podatkov. Nič pa ne bo narobe, če bodo tudi te slike ustrezno opremljene.
- Meta podatki naj dobro opisujejo vsebino slike, saj jo bodo iskalniki le tako razumeli.
- Ključne besede naj se pojavljajo v meta podatkih tistih slik, ki vsebinsko ustrezajo določeni ključni besedi.
Dodajanje nadomestnega besedila slik
Z dodajanjem nadomestnih opisov omogočimo pravično razumevanje slik. Uporabnikom bralnikov zaslonov in iskalnikom kot je Google ponudimo besedilo, ki opiše, kaj je na tej sliki. To izboljša uporabniško izkušnjo strani in vaše možnosti za uvrstitev med zadetki iskanja – tudi med zadetki iskanja slik.
Odprite medijsko knjižnico tako, da v levem meniju kliknete 1) Mediji. Odpre se vam medijska knjižnica v kateri so vse datoteke, ki ste jih prenesli na svoje spletišče. 2) Kliknemo sliko sliko, ki ji želimo urediti meta podatke.
V zgornjem delu vidimo 3) osnovne podatke o sliki. V 4) vnosna polja vnesemo ustrezne meta podatke – pazimo na vključenost ključnih besed. Med podrobnostmi najdemo še informacijo o tem, 5) kje je slika naložena ter 6) neposredno povezavo do slike. Spremembe, ki jih vnesemo se shranjujejo samodejno.
Nadomestno besedilo slike naj vključuje vašo ključno besedo. Tako Google ve, da je slika povezana z vašo vsebino in je velika verjetnost, da bo slika prikazana med rezultati iskanja za iskani termin. Naredite to za vse slike v prispevku.
Kaj pomenijo posamezni meta podatki?
Naslov (Title)
Naslov je pravzaprav edini meta podatek, ki ga WordPress potrebuje, saj ga uporabi za generiranje urejevalnika o podrobnostih slike. WordPress samodejno zapolni polje Naslov z imenom datoteke slike, ki ste jo prenesli v medijsko knjižnico. Priporočamo, da naslov uredite tako, da bo odražal vsebino slike iz treh razlogov. Prvič, olajšali si boste iskanje po medijski knjižnici. Drugič, naslov morajo razumeti spletni bralniki in iskalniki kot je Google. To vam bo pomagalo pri višjem uvrščanju med zadetki iskanja. Tretjič, preprosto izgleda lepše. Nekatere WordPress teme prikažejo naslov slike (op. pojavno besedilo ali tooltip), ko se z miško premaknemo nad določeno sliko. Z vidika estetike in profesionalnosti je bolje, če uporabnik vidi relevanten naslov slike kot pa naprimer samo »slika-1«.
Napis (Caption)
Napis je besedilo, ki se ponavadi pojavi pod sliko – predvsem v prispevkih na blogu. Njegova postavitev je odvisna od tega, katero temo uporabljate, zato je mogoče, da se napisi slik na vaši spletni strani ne pojavljajo samodejno.
Napis pod sliko ni nujen, je pa dobro sredstvo za dodatno obrazložitev konteksta slike, ki ji pripada. Slika ima lahko več napisov oziroma več različic napisa. Napis (za razliko od nadomestnega besedila ali naslova) ni vezan na to, kaj smo vpisali v meta podatke prek medijske knjižnice. Če isto sliko vstavimo naprimer na domačo stran in v en prispevek na blogu, bomo to sliko lahko opremili z dvema različnima napisoma.
Opis (Description)
Pri opisu slik se pojavljajo nejasnosti, čemu pravzaprav služi opis. Opis velikokrat enačimo z napisom in v resnici se pogosto zgodi, da sta enaka. Razlika je v tem, da opisa ponavadi ne vidimo, razen takrat, kadar obiščemo stran slike.
WordPress omogoča dva načina ogleda slik: ogled slike kot datoteke ali ogled slike kot prispevka. Opis je tako umeščen v prispevek, ki pripada izbrani sliki, sicer ga nikjer druge ne vidimo (razen, če vaša WordPress tema to dopušča). Ker večina strani uporablja nastavitev, pri kateri nas klik na sliko odpelje na samo datoteko, je opis manj pomemben kot pa dober napis (caption).
Nadomestno besedilo (Alt Text)
Nadomestno besedilo je najpomembnejši meta podatek – pravzaprav je obvezen, če želite, da spletni iskalniki ustrezno preberejo vašo vsebino in ji pripišejo dovolj velik pomen. Praksa (vsaj pri WordPress spletnih straneh) pa je na žalost pogosto takšna, da nadomestna besedila zanemarimo.
Nadomestno besedilo (poleg tega, da bralnikom in iskalnikom opiše sliko) je tisto besedilo, ki se pojavi, kadar slike ni mogoče prikazati. Z ustreznim nadomestnim besedilom bodo obiskovalci vaše spletne strani vedeli, kaj naj bi bilo na sliki, čeprav je ne vidijo.
Na kratko…
…vzemite si nekaj dodatnih minut in opremite slike z meta podatki. Tako boste izboljšali uporabniško izkušnjo na vašem spletišču ter naredili pomemben korak k višjemu uvrščanju med Googlovimi zadetki iskanja.