Objavljeno: 27 novembra, 2019

Optimizacija slik ima dve plati: ena je optimizacija za hitro nalaganje in boljšo uporabniško izkušnjo, druga pa je optimizacija za iskalnike. Pri prvi smo pozorni na velikost, kvaliteto in format slik, pri drugi pa na to, katere podatke slika nosi s sabo. Obe vrsti optimizacije slik pomagata pri višjem uvrščanju med zadetki Googlovega iskanja, saj dobro optimizirane slike Googlu povedo več o vaši vsebini.

Optimizacija slik za hitro nalaganje

Dobra uporabniška izkušnja izvira iz hitrega nalaganja vaše spletne strani. Dlje časa kot moramo čakati, da se stran naloži, večja verjetnost je, da jo bomo zapustili preden si bomo ogledali njeno vsebino. Velik vpliv na hitrost nalaganja spletne strani imajo slike in fotografije, ki jih uporabljate na strani.  Pri optimizaciji spletne strani zasledujemo nalagalne čase do 2 sekundi. Meja, pri kateri uporabniki začnejo zapuščati našo spletno stran, pa je 3 sekunde. Povprečni nalagalni čas normalno optimizirane spletne se ves čas spreminja in je odvisen vse od tega, kakšno vsebino želimo naložiti do tega, koliko obiskovalcev naenkrat je na naši strani. Pri optimizaciji se vedno trudimo, da spletno stran optimiziramo kolikor se le da.

Optimizacija slik je nujna za doseganje dobrih nalagalnih časov spletnih strani.
Optimizacija slik je nujna za doseganje dobrih nalagalnih časov spletnih strani.

Kvaliteta slik

Vsebina ima večjo vrednost, če jo opremimo s slikami, fotografijami in grafikami. Za uporabo slik na spletu ne potrebujemo najvišje kvalitete slike. Za uporabo na spletu zadoščajo slike na okoli 40-50 % kvalitete ali nižje. Kateri odstotek kvalitete je primeren, je odvisno od originalne slike. V kolikor uporabljate slike iz različnih virov (npr. različnih fotoaparatov z  različnimi nastavitvami), priporočamo, da na primeru ene fotografije ugotovite najbolj optimalne nastavitve kompresije in le-te za najboljše rezultate konsistentno uporabljate za slike iz istega vira.

Format slik

Pri izbiri formata slik poskušajte uporabljati formata .jpeg in .png, ker sta podprta s strani vseh brskalnikov. Format .jpeg uporabljajte za fotografije in grafike z veliko barv, format .png pa uporabljajte za grafike, ki morajo imeti določeno stopnjo ostrine zaradi uporabe besedila na grafiki. Format .png najpogosteje uporabljamo, kadar imamo na sliki veliko ene (npr. bele) barve ali prozorno (transparentno) ozadje (kjer se formatu ne moremo izogniti, ker edini podpira transparentonst).

Za optimizacijo slik za splet lahko uporabljamo npr. program FastStone Image Viewer (brezplačen), AffinityPhoto ali Photoshop (plačljiva). Na naši spletni strani najdete tudi kratek vodnik za FastStone Photo Resizer – množična optimizacija slik.

Optimizacija slik za iskalnike

Slike optimiziramo za iskalnike tako, da jih pravilno poimenujemo in opremimo z ustreznim nadomestnim besedilom (alt text).

optimizacija slik z meta podatki
Optimizacija slik za iskalnike pomeni, da slike opremimo z ustreznimi meta podatki.

Pri poimenovanju slik bodimo pozorni na to, da ime slike vključuje ključne besede. Izogibajte se poimenovanju slik z nizi črk in številk kot jih poimenujejo fotoaparati in telefoni (npr. DSC 0255 ali 20191114885), kajti takšno ime Googlu ne pove kaj dosti.

Pozorni smo tudi na naslov slike (title). Naslov slike se uporablja kot kratek opis, kaj slika predstavlja in je ponavadi je umeščen pod samo sliko ali pa se pojavi takrat, ko se uporabnik z miško pomakne nad sliko. Naslov slike je pomemben zato, ker predstavlja orodje, s katerim lahko Googlu boljše opišemo našo vsebino s ključnimi besedami, hkrati pa ponuja možnost podajanja več informacij obiskovalcem naše spletne strani.

Nadomestno besedilo (alt text) slik ima prav posebno funkcijo ne le za iskalnike, temveč tudi za uporabnike. Vkolikor se slika ne naloži, se namesto nje pojavi nadomestno besedilo, ki opisuje, kaj naj bi manjkajoča slika prikazovala. Zato, da iskalniki razumejo, kaj slika prikazuje in zakaj je pomembna, vsako sliko opremimo z nadomestnim besedilom, ki vsebuje tudi ključno besedo strani. Podobno kot pri vseh korakih optimizacije – ključno besedo vedno poskušamo umestiti čim bolj na začetek opisa.