Objavljeno: 16 februarja, 2022
Pred kratkim je prispelo obvestilo, da Google ukinja starejše brezplačne G-suite račune. Če ste med imetniki brezplačnega G-suite računa, morate do 1. maja 2022 nadgraditi svoj račun na enega izmed plačljivih paketov, če želite z njim še naprej uporabljati vse Googlove storitve.
Kaj so brezplačni G-suite računi?
Brezplačni G-suite (oz. Google Workspace) računi so računi, s katerimi lahko emaile na svoji domeni uporabljate kot navadni Google račun, pri tem pa koristite tudi vse ostale Googlove storitve (kot sta Google koledar in Google Drive). Poenostavljeno to pomeni, da svoj e-mail uporabljate kot navaden Gmail račun z Googlovim poštnim odjemalnikom, navzven pa je ta e-mail viden kot vas.email@vasadomena.si in ne kot vas.email@gmail.com.
Brezplačni G-suite računi so se prvič pojavili leta 2006 v okviru storitve Google Apps, ki se je kasneje preimenovala v Google G-suite, danes pa je znana pod imenom Google Workspace. Tisti, ki so k storitvi pristopili med prvimi, so lahko račune brezplačno uporabljali vse do danes, čeprav je storitev postala v celoti plačljiva leta 2012.
Kako vem, če imam brezplačni G-suite račun?
Prvi pokazatelj brezplačnega računa je, da ste najverjetneje prejeli že nekaj sporočil o bližajoči ukinitvi. A pozor – če imate svoj email z lastno domeno zgolj preusmerjen v Gmail prek Google Domains in ga uporabljate kot alias, to še ne pomeni, da vas mora skrbeti.
Skrbeti pa vas mora, če s svojim računom uporabljate tudi ostale Google storitve, kar pomeni, da se lahko v Google drive, YouTube, Google Photos itd. prijavite z računom vas.email@vasadomena.si.
Kaj morate storiti?
Najprej bodite pozorni na dva datuma: 1. maj in 1. julij 2022. 1. julija bodo vsi brezplačni G-suite računi ukinjeni, vkolikor se niste odločili za enega izmed naročniških paketov in zanj nastavili načina plačila. Ampak to ne pomeni, da imate čas za razmislek do takrat.
Najpomembnejši datum je 1. maj 2022. Po 1. maju 2022 bo Google pričel avtomatsko nadgrajevati brezplačne G-suite na enega izmed plačljivih paketov. Vkolikor se vaš račun znajde med njimi in ne nastavite načina plačila (op. potrdite, da pristopate k plačljivi storitvi), vas lahko doleti zamrznitev računa. Račun bo zamrznjen, s tem pa onemogočena njegova polna uporaba, a do podatkov boste še vedno lahko dostopali. Zamrznitev traja največ 60 dni oz. tako dolgo, dokler ne nastavite ustreznega načina plačila. Po 1. juliju in preteku 60 dni zamrznitve pa bo vaš račun onemogočen in ga ne boste mogli uporabljati dokler ne pristopite k enemu izmed plačljivih paketov.