Podjetja si s svojimi spletnimi stranmi prizadevajo čimbolj pritegniti kupce in poskrbeti, da si jih le-ti dodobra zapomnijo. Na spletnih straneh je to mogoče doseči na več različnih načinov – z uporabno vsebino, atraktivnim dizajnom ali dobro uporabniško izkušnjo.

Dizajn in uporabniška izkušnja se praviloma med seboj prepletata, kar pa v želji po čim bolj edinstvenem spletnem nastopu povzroči pravo malo nočno moro za obiskovalce spletne strani. Vaša spletna stran bo zagotovo izstopala, če boste na njej nekaj naredili drugače kot to delajo ostali. V zadnjem letu so bili najbolj pogosti drugačni pristopi k navigaciji po spletišču, ki pa niso vedno najboljša izbira. Spodaj je zbranih nekaj napak pri pomikanju po spletni strani, ki jih ne smete narediti.

Napake pri pomikanju po spletni strani

»Ugrabitev« drsnikov (ang. scroll hijaking)

Priznamo, ime je malce nenavadno, a vendar gre za obliko prevzema nadzora nad delovanjem horizontalnega in vertikalnega drsnika za premikanje po strani. Uporabniki smo navajeni na predvideno delovanje drsnikov, zato pričakujemo, da če zavrtimo kolešček na miški navzdol, bo to povzročilo premik po strani navzdol.

Do ugrabitve drsnikov pa pride, kadar se končni rezultat razlikuje od predvidenega. Primer tega je, da se ob vrtenju koleščka navzdol stran premakne npr. v levo. Dodatno pa je drsnik mogoče »ugrabiti« tudi tako, da se med samim pomikanjem po strani spreminja hitrost premikanja ne glede na to, kolikokrat zavrtimo kolešček na miški. S spremembo hitrosti premikanja lahko dosežemo občutek poudarjanja vsebine oziroma daljše zadrževanje uporabnikov na pomembnejših delih vsebine, a vendar moramo biti pri tem zelo pazljivi. Prepogosto in preveč očitno spreminjanje hitrosti premikanja lahko postane moteče zaradi česar bodo uporabniki zapustili vašo stran.

Vodoravno (horizontalno) premikanje

Vodoravno pomikanje ima svoje prednosti, ampak preden se odločite zanj, morate vedeti, ZAKAJ spreminjate pričakovani način pomikanja po strani. Uporabniki na spletnih straneh pričakujemo, da če se z miško (ali prstom) pomaknemo navzdol, da se tudi vsebina pomakne navzdol. Pri vodoravnem premikanju pa lahko pride do zmede pri uporabniku, če vodoravno premikanje ni ustrezno zamišljeno.

Primer vodoravnega premikanja po strani.
Primer vodoravnega premikanja po strani.

Vodoravno premikanje izpade dobro takrat, kadar lahko vsebino prepolovimo ali razdelimo tako, da uporabniku nakazuje, da ga čaka še nekaj na »naslednji strani«. Predstavljajte si revijo ali časopis, pri katerem se na levi strani pojavlja del slike, na desni strani pa njen preostanek. Vodoravno premikanje je tako primerno takrat, kadar je smiselno poustvariti občutek listanja po reviji. Takšen pristop se najbolj obnese na straneh, ki temeljijo na fotografijah in ne na besedilu.

Neskončno nalaganje

Poznate tisti občutek, ko se pomikate po strani navzdol, pa kar ne pridete do konca? No, ta občutek. Primer neskočnega nalaganja in neskončnega pomikanja najdemo na predstavitveni strani Applovega iPad Pro. Čeprav je stran čudovito oblikovana in polna subtilnih animacij, pa ob premikanju po strani obstaja verjetnost, da uporabniki ne bodo dosegli vseh pomembnih informacij.

Skoraj neskončno premikanje po spletni strani. - iPad Pro
Skoraj neskončno premikanje po spletni strani. – iPad Pro

(Skoraj) neskončno pomikanje ima svoj namen. Z njim lahko uporabnikom ponudimo dostop do večih informacij brez da kliknejo kamorkoli. Ampak pri tem moramo upoštevati tudi mejo smiselnosti. Če so se uporabniki pripravljeni zadržati največ 7 sekund na naši spletni strani, potem je smiselno, da jim vse najpomembnejše informacije ponudimo znotraj teh 7 sekund. V primeru skoraj neskončnega pomikanja to enostavno pomeni to, da mora biti stran »dolga« približno toliko, da se uporabnik lahko normalno pomakne z vrha do dna strani v približno sedmih sekundah.