Vsako podjetje se na neki točki svoje poslovne poti sooči z dejstvom, da bo za izboljšanje poslovnih rezultatov potrebno nekaj sredstev vložiti v marketing. Ker pa je marketing zelo širok pojem s še širšim cenovnim razponom, se kot morebitna rešitev pojavi marketing na družbenih omrežjih. A za to je potrebno poznati družbena omrežja za podjetja.

Družbena omrežja za podjetja

Družbena omrežja imajo za podjetja drugačen pomen kot pa za navadne uporabnike. Uporabniki uporabljamo družbena omrežja predvsem z namenom zabave in ohranjanja stikov s prijatelji in znanci. Podjetja pa jih po eni strani uporabljajo za ohranjanje stikov in dvostransko komunikacijo s svojimi kupci, strankami, partnerji, ob enem pa tudi za potrebe oglaševanja.

Facebook

Kadar omenimo družbena omrežja, je Facebook prvo, ki nam pade na misel. Ker gre za družbeno omrežje, ki je prisotno že vrsto let, je oglaševanje na njem postalo del podjetniškega vsakdana. Predvsem zaradi dejstva, da gre še vedno za eno izmed najbolj priljubljenih družbenih omrežij v večih starostnih skupinah.

Če imate jasno določeno, kdo so vaša ciljna skupina, je Facebook lahko odlično orodje, s pomočjo katerega uporabniki prvič izvejo za vaše izdelke, storitve ali celo za vaše podjetje. A pozor: odkritje in seznanitev še ne pomenita uspešne prodaje. Za slednje morate poskrbeti v svoji spletni trgovini ali na svoji spletni strani z dobro oblikovanim nakupnim procesom.

Instagram

Instagram je »hčerinsko« družbeno omrežje prej omenjenega Facebooka. Ob prihodu na sceno je veljal za družbeno omrežje, ki ga uporabljajo predvsem mladi za deljenje svojih fotografij. Leta kasneje je demografija uporabnikov Instagrama zelo razgibana, kar ga uvršča med družbena omrežja, ki so primerna za večino podjetij, ne glede na njihovo branžo.

Instagram lahko najbolje izkoristite tako, če s svojimi sledilci delite lepe fotografije izdelkov, uporabe izdelkov ali pa zgolj fotografije iz vaše pisarne. Najbolj učinkovita funkcionalnost Instagrama pa so Instagram zgodbe (op. Story). Čeprav so zgodbe prisotne tudi na Facebooku, se uporabniki bolj aktivno odzivajo na njih na Instagramu.

Uporabniki smo prisotni na več družbenih omrežjih hkrati.
Uporabniki smo prisotni na več družbenih omrežjih hkrati.

LinkedIn

LinkedIn je med slovenskimi uporabniki prevečkrat pozabljeno družbeno omrežje. Uporabniki ga razumemo predvsem kot spletno »orodje«, na katerem se predstavimo potencialnim delodajalcem in preverimo, kje so trenutno zaposleni naši prijatelji in znanci. A LinkedIn ima za podjetja ogromen potencial.

Če ste podjetje, je smiselno čimprej ustvariti LinkedIn stran podjetja, saj se lahko z njo predstavite novim potencialnim partnerjem, preverite, kaj počne konkurenca ali pa preprosto iščete nov kader. Če pa imajo vaši zaposleni ustvarjene osebne LinkedIn račune in na njih zavedeno trenutno delovno mesto, je to odlična priložnost za promocijo vašega podjetja in vaše dejavnosti.

Youtube

Vsi ga poznamo, vsi uživamo v njem, a le redki si vzamejo čas za ustvarjanje vsebin. Youtube je od svojih začetkov prerastel v največjo spletno video platformo, kjer se pojavljajo videi tako amaterjev kot profesionalcev. Če slika pove več kot tisoč besed, jih video lahko pove še toliko več. A pozor – ker vsi uporabljamo Youtube, imajo ustvarjalci na platformi težko delo, ko drug drugemu konkurirajo za pozornost gledalcev. Posledično je večina naloženih videov visoke produkcijske vrednosti, za kar pa je potreben čas, znanje in denar.

Če ste podjetje in se želite predstaviti širšemu svetu, potem je Youtube lahko pravo omrežje za vas. Pri tem pa bodite pozorni na to, da je kvaliteta bolj pomembna od kvantitete. Videe pripravljajte načrtovano in ne le, ker »morate«.

Vsako družbeno omrežje ima specifično ciljno populacijo.
Vsako družbeno omrežje ima specifično ciljno populacijo.

TikTok

TikTok je eno izmed najnovejših družbenih omrežij, ki je prevzelo mlajše generacije. Nekateri ga primerjajo z njegovim predhodnikom Vine, kjer so uporabniki delili kratke videe z zabavno vsebino. Podobno je s TikTok. Glavna vsebina so kratki videi, ki so večinoma zabavne narave. Najbolj zanimiv del TikTok skupnosti so viralni izzivi (op. viral challenges), ki spodbudijo mlade k ustvarjanju vsebin za sodelovanje v izzivu.

Če ste podjetje in so vaša ciljna skupina mladi ter najstniki, potem je TikTok družbeno omrežje, s katerim si lahko pomagate pri širjenju zavedanja o znamki in pripadnosti le-tej.

Twitter

Twitter je eno izmed tistih družbenih omrežij, ki je namenjeno zelo specifični uporabi, s tem pa tudi zelo zaprtemu krogu uporabnikov. Twitter je zelo popularen v Združenih državah Amerike, pri nas pa velja za družbeno omrežje intelektualcev.

Vkolikor se vaše podjetje ukvarja s pripravo strokovnih vsebin ali pa imate veliko tujih partnerjev in strank, potem je Twitter dobra izbira za ohranjanje stikov z njimi, saj v primerjavi z ostalimi omrežji ni tako zasičen z različnimi vsebinami.


Družbena omrežja so zelo uporabno orodje za vsako podjetje, a pri tem izberite tistega, ki je najbolj primeren za vas in vaše stranke. Ne veste, katera družbena omrežja uporabljajo vaše stranke? Ni problema – preverite, komu so namenjene vaše objave. Če pa potrebujete pomoč pri učinkovitem upravljanju družbenih omrežij, pa smo tu mi. 🙂