Facebook ima novo podobo in spet se bomo nekaj časa privajali na njo. Grafične posodobitve najbolj uporabljenega družbenega omrežja vedno dvignejo nekaj prahu. S tokratno posodobitvijo ni nič drugače – nekaterim je všeč, drugim sploh ne. Facebookova nova grafična podoba prinaša ne le estetske spremembe, temveč tudi spremembe v načinu uporabe Facebooka.

Tokratna posodobitev je bila napovedana že leta 2018, lani pa smo uzrli njene prve predoglede. V vmesnem obdobju je bilo mogoče preklapljati med staro in novo grafično podobo Facebooka. Tako ste lahko tudi na lastne oči videli neposredno primerjavo med obema različicama. Ste že opazili in preizkusili vse novosti, ki jih prinaša najnovejša posodobitev?

Kaj je novega?

Najnovejša posodobitev Facebookove grafične podobe je najbolj obsežna in ekstremna posodobitev v zadnjih 10 letih. Marsikatera pretekla posodobitev je šokirala uporabnike s subtilnimi ali pa drastičnimi posegi v elemente, na katere smo bili navajeni: videli smo vse od spremenjenega razporeda elementov, spremembe videza klepetalnika, zamenjave ikonografije na celotnem spletišču, spreminjajočih vmesnikov za ustvarjanje objav in še in še. Čeprav so vse dosedanje posodobitve grafične podobe polarizirale uporabnike na tiste, ki so bili navdušeni nad spremembo in tiste, ki bi zaradi tega najraje bojkotirali uporabo  Facebooka, so nekateri elementi vedno ostali enaki in s tem vzbujali občutek poznanosti in konsistence. Tokrat pa je vse drugače.

Podobnosti z mobilno različico

Najprej boste opazili, da spletna različica več ne vsebuje prepoznavne zgornje modre vrstice. Celotna grafična zasnova je postala svetlejša in bolj lahkotna. To je trend, ki se na spletu pojavlja že nekaj časa, svoj navdih pa črpa ravno iz mobilnih aplikacij. Nenazadnje uporabniki preživimo največ časa na spletu na svojih mobilnih telefonih, zato je smiselno, da bodo spletne različice priljubljenih storitev in spletnih strani čimbolj podobne temu, česar smo vajeni na mobilnih napravah.

Uporabniški profili izgledajo malce drugače.
Uporabniški profili izgledajo malce drugače.

Druga novost je v razporedu elementov – osrednji prostor zavzema vsebina, ki je v primerjavi s preteklimi grafičnimi različicami Facebooka tokrat veliko bolj izpostavljena. Bolj vpadljive so postale tudi skupine, klepetalnik ter zgodbe uporabnikov – v novi različici je res težko spregledati, kaj je novega.

Tretja novost pa je možnost preklapljanja med svetlo in temno različico, t.i. light/dark mode. Barvne različice so zelo pogost pojav na mobilnih napravah, zdaj pa se selijo tudi na splet. Temni način (op. dark mode) bo dobrodošel za vse tiste ponočnjake, ki v poznih večernih urah v popolni temi radi brskate po Facebooku. Ob temnejši različici vmesnika si boste manj naprezali oči, obenem pa boste nekaj malega prihranili tudi pri porabi baterije oz. energije.

Nova Facebook podoba prinaša tudi temni način.
Nova Facebook podoba prinaša tudi temni način.

Deja vu? Seveda!

Se vam zdi, da ste vse že nekje videli? Prav imate. Nova posodobitev spletne različice Facebooka je zelo podobna mobilnima aplikacijama Facebook in (Facebook) Messenger. Usklajevanje uporabniškega vmesnika na različnih platformah je smiselno in zelo dobrodošlo, saj na tak način lahko zagotovimo enotno uporabniško izkušnjo. Približevanje spletne različice Facebooka k mobilni različici dolgoročno tudi olajša delo oblikovalcev in razvijalcev, saj kar naenkrat ne rabijo razmišljati o dveh ločenih uporabniških vmesnikih in njunih uporabniških izkušnjah, temveč o le eni. Uporabniki bomo dolgoročno s to posodobitvijo pridobili veliko, čeprav bo morda trajalo nekaj časa, da se povsem navadimo na novo grafično podobo.

Ampak to morda niti ne bo tako težko. Nova Facebook grafična podobna ni podobna le grafičnim podobam mobilnih aplikacij, temveč tudi…spletni različici Twitterja! Da, tako je – Facebookovi oblikovalci so našli inspiracijo pri konkurenci, kar pa ni nič novega. V preteklosti smo bili že priča sposojanju funkcionalnosti in oblikovnih elementov od drugih aplikacij. Naprimer, spomnite se, od kod izvirajo zgodbe (ang. story) – Instagram in Facebook sta jih prevzela od Snapchata.

Nova Facebook podoba je podobna uporabniškemu vmesniku Twitterja.
Nova Facebook podoba je podobna uporabniškemu vmesniku Twitterja.

Kako se nam zdi?

Oblikovno gledano – super. Lahkotna in svetla grafična podoba vnašata nekaj svežine v vmesnik, ki smo ga bili tako zelo navajeni. Nova grafična posodobitev je odlična za večino uporabnikov Facebooka, nekaj preglavic pa povzroča upravljalcem družbenih omrežij.

Upravljanje družbenih omrežij ne vključuje le priprave objav, interakcije s skupnostjo in ustvarjanja različnih promocij. Pomemben del tega je tudi spremljanje in analiziranje statistike – kako učinkovite so objave, oglasi, na kaj se uporabniki odzivajo itd. Za učinkovito upravljanje družbenih omrežij je dobro imeti čimveč relevantnih podatkov hitro dostopnih in predstavljenih na čimbolj kompakten način. Na žalost nova grafična posodobitev to spreminja – pa še to ne v celoti. Imetniki Facebook strani za svoja podjetja ste najbrž že opazili, da je pol vmesnika v stari grafični različici, pol pa v novi. Bližnjice do orodij so se premaknile, obenem pa so se spremenila tudi orodja. Hitro pisanje objav se umika – namesto tega je tu Creator Studio, ki ima svoje zakonitosti, ki se jih bo potrebno navaditi. Čeprav imamo mešane občutke glede nove posodobitve in pri določenih opravilih prav zavidamo vsem, ki imajo še vedno staro različico Facebooka, pa verjamemo, da se bo z novo različico zgodilo to, kar se je z vsemi preteklimi. Nekaj tednov se bomo lovili in pogrešali staro različico, potem pa se bomo že navadili in povsem pozabili, da je bilo nekoč nekaj povsem drugače.