Objavljeno: 20 maja, 2020

Družbena omrežja že dolgo niso zgolj platforme za komunikacijo in deljenje vsebine med uporabniki, temveč so učinkovito oglaševalsko orodje in pomemben vir informacij. Skoraj ni podjetja ali znamke, ki ne bi imelo svoje Facebook strani. Na vrhu vsake Facebook strani nas pričaka Facebook naslovnica, ki je neizkoriščen oglasni prostor. Izkoristite Facebook naslovnico za učinkovit nagovor tistih uporabnikov, ki so prvič obiskali vašo Facebook stran. Kaj sodi med učinkovite nagovore in kako jih doseči pa v nadaljevanju.

SORODNO: Če vas zanima samo tehnični del priprave učinkovite Facebook naslovnice vas vabimo k branju vodnika za pripravo le-te.

Facebook naslovnica kot slika ali video

Za začetek naj poudarimo pomembno razliko – Facebook stran ni enaka Facebook profilu. Drži, da veliko podjetnikov na začetku svoje podjetniške poti uporablja svoj osebni profil za promocijo storitev svojega podjetja. Čeprav s tem ni nič narobe, uporaba osebnega profila kot profila podjetja ne dosega tako visokih učinkov kot uporaba Facebook strani za podjetja. Ampak to je zgodba za drugič.

Tako na Facebook straneh kot tudi na Facebook profilih nas na vrhu zaslona pričaka grafični razdelek, ki ponazarja našo Facebook naslovnico. V primeru Facebook strani za podjetja lahko za naslovnico uporabimo sliko ali video, medtem ko na osebnih Facebook profilih lahko uporabimo le sliko.

Ne glede na to, katero obliko uporabite, pa tu pride do izraza glavna grafična razlika med Facebook stranjo in Facebook profilom, ki lahko vpliva na pripravo Facebook naslovnice in njeno učinkovitost. Na kratko: na Facebook (osebnem) profilu vaša profilna slika prekriva del Facebook naslovnice, na Facebook straneh (za podjetja) pa ne.

Facebook naslovnica za prodajo - primerjava naslovnic - Revolver blog
Facebook naslovnica izgleda drugače na strani podjetja (slika zgoraj) kot pa na osebnem profilu (slika spodaj).

Zakaj posvečati pozornost Facebook naslovnici?

Preprosto – večina uporabnikov uporablja Facebook na mobilnih napravah. Razlika med spletno in mobilno različico Facebooka je v tem, kako je razporejena vsebina na njej. Na spletni različici je vsebina najprej razporejena po celotni širini zaslona, medtem ko se na mobilni različici ta nemudoma razporedi vertikalno.

Facebook naslovnica je kot oglasni prostor – izkoristite ga.

V praksi to pomeni, da uporabniki spletne različice – torej tisti, ki obiščejo vašo Facebook stran prek računalnika – naenkrat vidijo več podatkov o vas. Poleg vaših osnovnih in kontaktnih podatkov, ocene ter naslovne fotografije, vidijo tudi del zadnje objavljene objave. Ta objava lahko vsebuje nekaj, kar bo pritegnilo zanimanje obiskovalca in ga spodbudilo k temu, da se pomakne navzdol po vaši časovnici, vam prične slediti ali pa kar opravi nakup pri vas. Obiskovalci na mobilnih napravah pa te objave nimajo v vidnem polju, dokler se ne pomaknejo navzdol po časovnici. Naloga vaše Facebook naslovnice je, da obiskovalce prepriča, da so na pravem mestu in da ponujate nekaj, kar jim bo všeč.

Nasveti za pripravo prodajno učinkovite Facebook naslovnice

Prodajno učinkovita Facebook naslovnica ni zgolj pravilno oblikovana, temveč v sebi nosi tudi pravo prodajno sporočilo. Pri pripravi Facebook naslovnice veljajo nekatera pravila in omejitve. Spoštovanje le-teh ni zagotovilo za uspeh, saj so si Facebook naslovnice med seboj različne kot so si med seboj različne ciljne skupine, ki jih z njimi nagovarjamo. Ne glede na to, kakšna bo vaša Facebook naslovnica, koliko priporočil bo upoštevala in koliko pravil bo kršila – naj bo takšna, da bo dosegla svoj namen in da bo všeč tistim, ki jim je namenjena.

Splošna in tehnična priporočila

Glavna napaka pri pripravi Facebook naslovnice je neupoštevanje predvidenih dimenzij in razmerij. Neupoštevanje dimenzij in velikosti najpogosteje povzroči, da naslovnica na mobilnih napravah ne izgleda najbolje. Najpogosteje vidimo odrezano besedilo ali dele fotografij. Za lažjo postavitev elementov na časovnico si pomagamo s spodnjo predlogo:

Facebook naslovnica za pospeševanje prodaje - predloga za postavitev vsebine - Revolver
Pri pripravi Facebook naslovnice upoštevajmo velikost in vidnost območij na različnih napravah.

Pri pripravi naslovnice je potrebno upoštevati tako njeno splošno velikost kot tudi velikost in odmike delov naslovnice, ki so pomembni za ustrezen prikaz na vseh napravah. Zato sledimo tem priporočilom:

  • Velikost naslovnice naj bo 820 x 360 pikslov (širina x višina); vsebina za spletno različico naslovnice naj se nahaja znotraj velikosti 820 x 312 pikslov, vsebina za mobilno različico pa znotraj velikosti 640 x 360 pikslov.
  • Če boste naložili manjšo sliko, jo bo Facebook raztegnil bo najdaljšem robu, kar lahko povzroči zamegljenost in neustrezno pozicioniranje.
  • Facebook naslovnica mora biti javna.

Naslovnica ne sme biti zavajajoča ali kršiti tujih avtorskih pravic. Prav tako ne smete spodbujati uporabnikov, da si nastavijo vašo naslovnico kot svojo.

Vsebina naslovnice: besedilo in slike

Najpogostejše kombinacije vsebine Facebook naslovnic so: 1) slika, 2) slika in besedilo ter 3) slogan na enobarvnem ozadju (ki je v skladu s celostno grafično podobo). Na Revolverju smo se odločili za kombinacijo slike in besedila. Slika je barvno usklajena z Revolver grafično podobo, osrednji motiv slike pa se nahaja v desnem kotu – ravno nad gumbom »Pošlji sporočilo«. Na naslovnici smo uporabili relativno veliko besedila, ki smo ga oblikovali tako, da naše glavno sporočilo »Skočite v digitalne vode« izstopa in obiskovalcu nakaže, s čim se ukvarjamo.

Facebook naslovnica ima različne kombinacije - Revolver blog.
Facebook naslovnica ima različne kombinacije.

Katero kombinacijo boste izbrali, je odvisno od vaših potreb in želja. Pri tem pa upoštevajte sledeče:

  • Besedilo naj ne zaseda več kot 20 % vaše grafike. Naj bo primerne velikosti z ustreznim sporočilom.
  • Izbor grafičnih elementov naj bo usklajen z vašo celostno grafično podobo. Ni nujno, da se povsem ujemajo, dovolj je, da so skladni.
  • Pri izbiri slik pazite na avtorske pravice! Uporabite lahko brezplačne slike, ki jih najdete na portalih kot sta unsplash.com in pexels.com.
  • Pri poravnavi elementov poskusite pozornost uporabnikov pritegniti na sredino ali v desni kot, saj se tam nahajajo gumbi za kontakt, rezervacijo ali nakup.

Kaj sporočiti?

Facebook naslovnica vključuje tisti prvi nagovor, s katerim želite pritegniti obiskovalce in jih prepričati, da jim lahko ponudite nekaj, kar jim bo všeč. Zato priporočamo, da na naslovnice umeščate:

  • novosti v ponudbi,
  • akcijske ponudbe,
  • novosti in pomembne spremembe kot je npr. prenova spletne trgovine,
  • slogan in splošno poslanstvo.

Ne bojte se spreminjati vaše naslovnice! Naslovnica je kot pasica ali drsnik na spletni strani ali v spletni trgovini. Tam je zato, da pritegne pozornost in sporoči, kaj je novega. Zato pritegnite pozornost s svojo Facebook naslovnico. Pripravite si jo lahko sami, če sledite našemu vodniku ali pa celotno izvedbo prepustite nam. Na agenciji Revolver z veseljem priskočimo na pomoč pri grafičnem oblikovanju in upravljanju z družbenimi omrežji.