Objavljeno: 13 maja, 2020
Celostni storitveni servis je nabor storitev, ki skupaj tvorijo zaokroženo celoto vseh potrebnih storitev in orodij za dosego določenega cilja. Namen celostnih storitvenih servisov je v tem, da strankam prihranijo čas (in ponavadi kar nekaj živcev) s tem, ko jim omogočijo, da opravijo vse na enem mestu. Primer celostnega servisa iz vsakodnevnega življenja so lepotni saloni, ki na enem mestu ponujajo naprimer kozmetične, pedikerske in frizerske storitve, čeprav je mogoče vsako izmed storitev opraviti tudi pri ponudnikih, ki so specializirani le za eno od omenjenih.
Celostni storitveni servisi pa so vse pogostejši pojav tudi v digitalni sferi poslovnega sveta, ki strankam ponujajo izvedbo večih storitev na enem mestu. Takšen celostni storitveni servis imenujemo agencija, čeprav marsikatero spremlja pridevnik oglaševalska, digitalna ali spletna. Kaj ta pridevnik pove strankam in katera podjetja bi morala razmisliti o najemu agencije pa v nadaljevanju.
Različne agencije, podobne storitve: na koga se obrniti?
Agencije povečini ponujajo širok nabor storitev, s katerimi lahko uresničijo marsikatero željo svojih strank. Storitve se med seboj povezujejo in dopolnjujejo, zato ni nič nenavadnega, če imamo občutek, da je (kot pravimo pogovorno) vse eno in isto. To pravzaprav ni tako daleč od resnice. Storitve, ki jih ponujajo oglaševalske, spletne ali digitalne agencije se med seboj tesno prepletajo, zato je marsikdaj težko določiti, kaj sodi v domeno posamezne vrste agencije. Naj ponazorimo na povsem plastičnem primeru podjetja, ki potrebuje spletni oglas.
Podjetje potrebuje spletni oglas – majhno pasico, ki se bo pojavila kot oglasno sporočilo na spletni strani. V tem podjetju ni osebe, ki bi lahko pripravila takšen oglas, zato se podjetje odloči najeti zunanjega izvajalca. In tukaj se pojavi glavno vprašanje: koga najeti? Je priprava takšnega oglasa v domeni grafičnega oblikovalca, ki poskrbi za vizualno vpadljivost oglasnega sporočila? Kako pa z vsebino – jo pripravi tekstopisec ali strokovnjak za marketing? Je to delo za eno osebo ali agencijo?
Navidez povsem preprosta naloga je kar naenkrat postala pravi izziv. Pa ne zaradi same izvedbe, temveč zaradi odločitve, koga sploh najeti za to.
Oglaševalske, spletne in digitalne agencije – kje je razlika?
Na kratko – skoraj ni razlike. Razlika je le v tem, kaj je primarna storitev te agencije. Primarna storitev oglaševalske agencije je oglaševanje v širšem smislu. To pomeni, da je takšna agencija super izbira, če potrebujete oglas ali oglaševalsko kampanjo za radio, televizijo, tisk ali splet. Na drugi strani pa ni tako jasno določeno, kaj spada v sfero spletne in kaj v sfero digitalne agencije. Spletne agencije ponujajo spletne rešitve, kamor najpogosteje sodijo izdelava spletnih strani, spletnih trgovin in spletnih aplikacij. Vse, kar se odvija na spletu. Podobne storitve ponujajo tudi digitalne agencije, ki pa svojo ponudbo razširjajo še s programskimi in sistemskimi rešitvami, ki niso nujno vezane na uporabo na spletu.
V sodobnem svetu so meje med oglaševalskim, spletnim in digitalnim svetom zabrisane. Oglaševanje je lahko tradicionalno ali digitalno, največ oglašujemo na spletu. Kar je spletnega, je avtomatsko tudi digitalnega – spletna stran je naprimer digitalni izdelek. Priprava spletnega oglasa sodi v sivo področje, saj ga je hkrati mogoče umestiti v oglaševalsko, spletni in digitalni svet. Torej…koga izbrati?
Torej…koga izbrati?
V primeru priprave spletnega oglasa je realnost takšna, da priprava spletnega oglasa zahteva tri veščine oziroma znanja: poznavanje oglaševalskih trendov, smisel za pisanje kratkih in jasnih sporočil ter oblikovalsko znanje, ki pripravljeno vsebino vizualno ustrezno predstavi.
Praksa je takšna, da spletni oglas najverjetneje pripravi ena oseba ob posvetu z drugimi (v kolikor je del večje ekipe). Pripravljalec oglasa ima v tem primeru dovolj znanja z vseh zahtevanih področij, da lahko hitro in učinkovito opravi nalogo, ki pa jo preverijo tisti člani ekipe, ki so specializirani za točno določeno področje. Če pri pripravi oglasa neposredno sodeluje več ljudi, to pomeni več usklajevanja in prilagajanja, kar pa podaljša čas izvedbe. To pa že spominja na primer, pri katerem bi za pripravo takšnega oglasa dejansko morali obiskati tri različne ljudi, ki bi za nas opravile tri različne storitve. Kot koščki sestavljanke, ki jih je potrebno sestaviti, da vidimo celotno sliko.
Celostni storitveni servisi (op. agencije s širokim naborom storitev) so se razvili ravno zaradi potrebe po hitri izvedbi kompleksnih rešitev. Vsaka agencija, ki je začela svojo pot z eno, ozko opredeljeno storitvijo, se je sčasoma morala prilagoditi potrebam trga. Ne glede na to ali potrebujete novo spletno stran ali pa pripravo oglasa za časopis, je najem agencije dobra izbira, saj vam lahko ponudijo dodatne storitve, s katerimi boste dosegli še večji učinek.
Se odločate za novo spletno stran ali spletno trgovino? Na agenciji Revolver vam uredimo postavitev spletne strani ali spletne trgovine, pomagamo vam lahko tudi pri pripravi vsebine, grafičnega materiala, oglaševanju in upravljanju z družbenimi omrežji – vse na enem mestu.
Zakaj podjetja potrebujejo celostni storitveni servis?
Minili so časi, ko se je vsako podjetje lahko osredotočalo le na svoj posel, vse ostalo pa je lahko odmislilo. Povpraševanja so prihajala sama od sebe, priporočila so se širila od ust od ust, podjetij je bilo manj in za vsako od podjetij je obstajal dovolj velik del trg. Danes pa se morajo podjetja poleg svoje dejavnosti ukvarjati še s tekstopisjem, oblikovanjem, urejanjem spletnih strani, oglaševanjem in vodenjem družbenih omrežij. Za majhna podjetja to predstavlja velik časovni, organizacijski in finančni izziv. Te izzive pa je najlažje premostiti z najemom zunanjega izvajalca.
Kot uspešen podjetnik se zavedate, da morate ves čas misliti na prihodnost in kako izboljšati svoje poslovanje. Ne glede na velikost vašega podjetja vam podamo nasvet: kadar izbirate zunanjega izvajalca določene storitve, izberite takšnega, ki bo imel posluh za vaše želje in s katerim boste lahko dolgoročno sodelovali na več področjih. Ne samo, da si boste s tem prihranili veliko časa, temveč si boste zagotovili tudi najboljše rezultate, saj bodo izdelki na vseh področjih poenoteni tako, kot da bi jih izdelala ena oseba.