Objavljeno: 26 maja, 2020
Spremenili smo svoje nakupovalne navade in kot kaže jih bomo še bolj! V času epidemije smo večino nakupov opravili prek spleta. Podjetja so se soočala z izzivi na področju spletne prodaje in oglaševanja, saj sta obe dejavnosti postali nujni za njihovo preživetje . V novi realnosti je postalo jasno, kako zelo pomembno je ponujati svoje izdelke prek spleta – česar pa si vsi podjetniki niso mogli privoščiti. To pa lahko spremeni Instagram trgovina.
Spletna prodaja prek družbenih omrežij
Nekatera podjetja so se v novi realnosti znašla bolje kot druga. V tej novi realnosti so podjetja s spletnimi trgovinami vlagala veliko več v oglaševanje, saj je bil to najbolj gotov način, kako pridobiti nove kupce in obdržati obstoječe. Podjetja, ki pa še niso imela spletne trgovine, pa so se odločila za skok v digitalno prodajo. Tu pa je nastopila težava, kajti izdelava spletne trgovine lahko predstavlja velik finančni zalogaj.
Pri Facebooku (op. ki ima v lasti tudi platformo Instagram) so napovedali novo storitev, ki je namenjena predvsem manjšim trgovcem – Facebook & Instagram shops. Z novo storitvijo bo mogoče brezplačno in povsem preprosto ustvariti Facebook ali Instagram trgovino. Storitev bo na voljo v prihajajočih mesecih, zato bo nanjo potrebno še malce počakati.
Kaj ponuja Instagram trgovina?
Instagram trgovina (ali Facebook trgovina) naslavlja vse tiste izzive klasičnih spletnih trgovin, zaradi katerih se manjši trgovci težje odločijo za izdelavo spletne trgovine. Glavna izziva sta cena izdelave spletne trgovine in zahtevnost njenega upravljanja. Na Agenciji Revolver ponujamo spletne trgovine za različne potrebe, vse pa temeljijo na platformi Opencart, s čimer zagotovimo preprosto urejanje in upravljanje z izdelki v spletni trgovini. Zavedamo pa se, da niso vse spletne trgovine takšne. In ravno zaradi tega je Instagram trgovina tako zanimiva novost.
Instagram trgovina je brezplačna. Kar pomeni, da ni nobenih stroškov izdelave ali vzdrževanja, le vaš čas in nekaj truda. Če sodimo po že obstoječih funkcionalnostih platform Facebook in Instagram ter uporabniških izkušnjah, bo ustvarjanje Instagram trgovine spominjalo na ustvarjanje objav in označevanje izdelkov. Vse več uporabnikov aktivno uporablja družbena omrežja, zato verjamemo, da bo marsikdo poskusil ustvariti svojo Instagram trgovino.
Pomembna lastnost prihajajoče storitve pa je tudi njena povezljivost z drugimi storitvami. Instagram trgovina bo na voljo tako na platformi Instagram kot tudi na platformi Facebook. Obe platformi bosta tesno povezani z novo storitvijo, pri čemer pričakujemo, da bo ta integracija spominjala na integracijo zgodb (op. pogovorno storyjev) in možnosti navzkrižnega objavljanja med obema platformama.
Obogatena resničnost in umetna inteligenca
Trgovine na družbenih omrežjih bodo s pridom uporabljale vso tehnologijo, ki je že na voljo. Prikazovanje relevantnih izdelkov glede na vaš spol ali interese, virtualno pomerjanje sončnih očal s pomočjo kamere na vašem pametnem telefonu. To sta zgolj dva primera uporabe Instagram trgovine. Razvoj takšnih funkcionalnosti po meri si marsikatero podjetje ne more privoščiti. Ker pa je tehnologija že implementirana v nekatere funkcionalnosti na obeh platformah (op. Instagram in Facebook), lahko uporaba Instagram trgovine pozitivno pripomore h konkurenčnosti manjših trgovcev.
Bo Instagram trgovina nadomestila klasično spletno trgovino?
Na kratko – ne. Vsaj kmalu ne. Čeprav je Instagram trgovina dobrodošla novost na področju spletne prodaje, ker bo marsikomu pomagala ustvariti dodaten vir zaslužka, pa iz praktičnih razlogov ni verjetno, da bo kaj kmalu nadomestila klasično spletno trgovino. Instagram trgovina bo primerna predvsem za tiste mikro trgovce, ki imajo v ponudbi majhno število izdelkov, za katere ni smiselno postaviti klasične spletne trgovine. Za trgovce, ki imajo v ponudbi več tisoč izdelkov, pa bo klasična spletna trgovina še vedno nepogrešljivo prodajno orodje. Če ne zaradi drugega, pa zaradi vodenja zalog, integracije z računovodskim programom in lažjega urejanja.