Objavljeno: 3 junija, 2020

Google My Business je brezplačno orodje, ki ga Google ponuja lastnikom podjetij za upravljanje prikaza njihovih podatkov med zadetki iskanja. Z Google My Business lahko upravljate s svojo lokacijo na Google zemljevidih, prikazanimi informacijami o podjetju, delovnimi časi ter spletnimi ocenami uporabnikov. Če imate lokalno podjetje, boste zagotovo želeli nastaviti lokacijo svojega podjetja v storitvi Google My Business, tako da vas bodo ljudje našli pri iskanju v Google Zemljevidih.

Profil za vaše podjetje lahko ustvarite tukaj, navodila za ustvarjanje in urejanje profila pa najdete tudi med Revolver navodili.

Zakaj je Google My Business pomemben za vaše podjetje?

Polovica potrošnikov, ki opravi lokalno iskanje na svojem pametnem telefonu, obišče trgovino, ki so jo našli tam tisti dan. Ko bodo uporabniki iskali v Googlu, bodo videli zemljevid in seznam prvih treh najbližjih lokalnih vnosov, preden bodo videli še druge rezultate.

Pri lokalnih iskanjih kot je ta, uporabniki takoj dobijo veliko informacij o tistih treh najboljših ponudnikih – lahko vidijo, kako so druge stranke ocenile vsakega od ponudnikov in natančno vedo, kako daleč so oddaljeni. Za večino potrošnikov je to dovolj informacij, da se lahko odločijo in odpravijo do lokalnega ponudnika, ne da bi se še naprej trudili z iskanjem.

Google My Business rezultati iskanja
Google My Business rezultati iskanja

Torej poglejmo si nekaj načinov kako urediti vašo Google My Business stran.

1. Izberite ustrezno kategorijo za vašo dejavnost.

Izbrana kategorija bo pomagala Googlu pri odločanju, med katere lokalne zadetke iskanja sodi vaše podjetje. Izbirate lahko s seznama kategorij, ki so že na voljo, žal pa ne ne morete ustvariti in dodati svoje kategorije. Če ni posebne kategorije, ki bi opisala, s čim se vaše podjetje ukvarja, se odločite za splošnejšo, ki še vedno dokaj natančno opisuje vašo dejavnost.

Če je le mogoče, se opredelite z najbolj specifično kategorijo, ki je na voljo. “Trgovina z živili” je izraz, pri katerem je konkurenca velika. Še posebej, če ste v mestu z veliko trgovinami z živili. Vaš cilj je biti pred vašo konkurenco. Za primerjavo: konkurenca pri izrazu “trgovina z živili” je občutno večja kot pri izrazih “trgovina s siri” ali “trgovina z noži.”  V slednjih kategorijah imate večje možnosti, da boste uvrščeni med najboljše tri zadetke med rezultati iskanja. 

Google My Business kategorije dejavnosti
Google My Business kategorije dejavnosti

2. Naložite kakovostne slike z visoko ločljivostjo.

Fotografije pomagajo, da vaša poslovna stran izstopa in potencialnim strankam predstavi, kaj lahko pričakujejo od vas. Uporabljajte kakovostne slike, s katerimi se bo vaše podjetje prikazalo v najboljši luči in ustrezno predstavilo svojo bogato ponudbo. Po Googlovem mnenju oglasi z virtualnim ogledom prostora in fotografijami vodijo v dvakrat večje zanimanje kot tisti brez.

Google My Business kartica podjetja
Google My Business kartica podjetja.

3. Poskrbite, da se vaši podatki ujemajo na vseh spletnih mestih.

Čeprav se to morda zdi povsem preprosto, je praksa velikokrat drugačna. Ujemanje podatkov pomeni, da morajo biti vaši podatki na vseh spletnih mestih vedno zapisani na enak način. Naprimer vaš naslov mora biti vsakič, ko ga nekje vnesete oziroma vpišete enak. Majhne razlike se hitro pojavijo. Čeprav ljudje razumemo, da obstaja več različic zapisa istega naslova, pa Googlovi algoritmi niso tako razumevajoči. Morda ste del imena ulice enkrat zapisali kot “ulica”, drugič pa skrajšali samo v “ul.” ali pa ga povsem opustili. Izberite standardni in dosleden način pisanja naslova ter telefonske številke, ki ju želite uporabljati.

Ob tem pa poskrbite, da se v vseh svojih spletnih prizadevanjih (npr. pri objavi spletnega oglasa) navedeni podatki ujemajo med seboj in s podatki, ki jih navedete na vašem spletnem mestu.

4. Uporabite lokalno številko iz ustrezne omrežne skupine.

Poleg ohranjanja skladnosti vaše telefonske številke med različnimi oglasi in drugimi vrstami objav, je pomembno tudi to, kakšno telefonsko številko uporabljate. Uporaba telefonske številke iz omrežne skupine, ki pripada lokaciji vašega podjetja, je ključnega pomena. Takšna številka je dodaten signal Googlu, da ste pravzaprav lokalni in relevantni za vse, ki iščejo vaše storitve v bližini. Naprimer, če se vaše podjetje nahaja v Ljubljani, navedite telefonsko številko, ki se začne z omrežno skupino 01 (op. omrežna skupina ljubljanske regije).

Prepričajte se, da je številka, ki jo uporabljate za svoj vnos v Google My Business, prikazana tudi nekje na vaši domači strani ali na katerikoli ciljni strani, na katero se povezujete s seznama v Googlu.

5. Izogibajte se slabim praksam.

Vsako delo, ki ga opravite za optimizacijo svojega spletnega mesta ali vašega Google My Business-a, bo zaman, če vam Google pripiše kazen. Ta kazen je, da vas Google preneha prikazovati na seznamu lokalnih podjetij. Takšne kazni so slabe za podjetja, zato je najbolje, da se izognete vsem dejanjem, ki vam lahko povzročijo več slabega kot dobrega.

Preberite Googlove smernice za sezname Google My Business, da boste popolnoma razumeli, česa ne storiti. Glavne stvari, ki se jim morate izogibati, so:

  • Uporaba URL-ja, ki se preusmeri na URL vašega spletnega mesta, ne pa na sam URL. (Naprimer, uporaba spletne strani TinyURL in podobnih, ki vam skrajšajo URL)
  • Dodajanje ključnih besed v polje imena vašega podjetja.
  • Obstoj več lokalnih vnosov za isto lokacijo podjetja.
  • Uporaba kateregakoli naslova za vaše podjetje, ki ni fizična trgovina ali pisarniški prostor, kjer se srečujete s strankami.

Uporabite zdrav razum in ne poskušajte izigrati sistema ali pridobiti dodatnih seznamov in verjetno boste ostali na dobri strani Googla.

6. Pridobivajte mnenja in ocene.

Opazili boste, da imajo lokalna podjetja, ki so navedena v odseku zemljevida lokalnega iskanja, poleg svojega imena običajno tudi oceno z zvezdicami. Google želi svojim uporabnikom zagotoviti čim več koristnih informacij, uporabniki pa želijo poiskati podjetje v bližini, ki se zdi najboljše. V obeh primerih je zelo dobro za vaše podjetje, če imate poleg podatkov navedeno tudi visoko oceno z zvezdicami.

Prosite svoje zadovoljne stranke, da si vzamejo nekaj minut za oddajo ocene na Googlu.  Prijazna spodbuda ali opomnik, koliko to pomeni vašemu podjetju, lahko vaše zveste stranke pripelje do tega, da si veliko pogosteje vzamejo čas, da povedo nekaj prijaznih besed o vas.

Ko prosite zadovoljne stranke za oddajo ocene, jih lahko napotite kar na Revolver vodič za oddajo ocene na Google in Facebook.

Sledi Revolver vodiču
Sledi Revolver vodniku za oddajo ocene na Google tukaj

7. Optimizirajte vsebino in spletno mesto za iskanje.

Tu so pomembni vsi običajni nasveti za optimizacijo (SEO), ki pomagajo okrepiti avtoriteto vašega spletnega mesta v očeh Googla. K optimizaciji morate pristopiti celovito. Zato se ne osredotočite le na optimizacijo svoje lokalne Google My Business strani, temveč tudi na optimizacijo vašega spletnega mesta.

Prepričajte se, da:

  • V metaoznake vključite ustrezne ključne besede
  • Ustvarite vsebino z lokalnim poudarkom.
  • Poiščite možnosti povezovanja z lokalnimi podjetji.

Spletno mesto, ki je optimizirano za vaše stranke in iskalnike, bo imelo večje možnosti, da se uvrsti na seznam treh najboljših ponudnikov med lokalnimi zadetki Googlovega iskanja. Optimizacija za lokalne rezultate traja nekaj časa in zahteva nekaj dela, vendar pa so koristi lahko velike. Google pa je najboljši način, da vas stranke najdejo. Poskrbite, da stranke v trenutku, ko nekaj iščejo, to najdejo ravno pri vas. Ne dovolite, da poslovna priložnost izgine, ker si niste vzeli dovolj časa za pravilno optimizacijo vnosa v Google My Business.