Unsplash je spletna baza brezplačnih fotografij, ki jih lahko brezplačno uporabite v svojih projektih – tudi na spletu. Pri Unsplash trdijo, da so njihove fotografije boljše kot katerekoli licenčne ali t.i. ‘stock’ fotografije (orig. Better than any royalty free or stock photos). Ob prevzemu s strani Getty Images pa se poraja vprašanje, kaj se bo zgodilo s tem priljubljenim spletnim servisom in najpomembnejše: ali bo uporaba fotografij še vedno brezplačna.

Kaj sta Unsplash in Getty Images?

Unsplash je spletna baza fotografij, ki omogoča uporabo fotografij pod zelo preprostimi in jasnimi pogoji: vse fotografije lahko brezplačno prenesete in jih uporabite v komercialne ali nekomercialne namene. Edini omejitvi pri uporabi pa sta, da fotografij ne smete prodajati naprej (razen v primeru obsežnih sprememb) ali pa jih zbirati zato, da bi poustvarili konkurenčno različico Unsplash.

Getty Images pa je spletna storitev, ki omogoča nakup licenc za uporabo fotografij v različnih projektih. Gre za podobni storitvi, ki pa sta namenjeni povsem različnim krogom uporabnikov in namenom uporabe. Skupno jima pa je to, da oba ponujata plačljive nadgradnje osnovne storitve – in ravno ta nadgradnja je predmet omenjenega prevzema.

Kaj prevzem pomeni za ustvarjalce?

Pri Unsplash pravijo, da ne gre za klasičen prevzem, temveč za rast. Unsplash ostaja samostojna entiteta, ki pa ima dostop do virov, orodij in izkušenj, ki jih ponuja ekipa Getty Images. Pravzaprav bo prevzem vplival le na plačljive storitve v obliki Unsplash Brands ter Unsplash Hire.

S pomočjo prevzema bosta Unsplash in Getty Images pospešeno razvijala storitvi Brands in Hire, osnovna baza Unsplash fotografij pa bo ostala brezplačna za uporabo – tako kot do zdaj. Monetizacija le-te pravzaprav nima smisla niti ne bi bila pravična, saj so vso Unsplash vsebino brezplačno ustvarili uporabniki za druge uporabnike.

Celotno izjavo o prevzemu (v angleščini) si lahko preberete tukaj.