Objavljeno: 9 marca, 2022

Izbruh COVID-19 pandemije je poleg vsakodnevnega življenja spremenil tudi poslovno življenje. Največ sprememb je bilo mogoče opaziti v navadah potrošnikov, kjer je bilo zaznati občuten porast spletnih nakupov. Če še vedno niste prepričani ali se spletna prodaja splača, smo spodaj povzeli, kako smo Slovenci nakupovali v spletnih trgovinah v 2021.

Kako smo Slovenci nakupovali v spletnih trgovinah v 2021

Ob prvem zaprtju države spomladi 2020 se je večina prodaje preselila na splet. To je bila nujna prilagoditev tako s strani potrošnikov kot s strani ponudnikov. Potrošniki smo zaradi zaprtja trgovin iskali želeno blago na spletu, trgovci pa so bili primorani svojo ponudbo začeti ponujati prek spleta, sicer bi se lahko prodaja povsem ustavila.

Od leta 2020 so nam spletni nakupi in plačila preko spleta postali nekaj povsem vsakdanjega. Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex razkril navade slovenskih potrošnikov med 18 in 55 let.

Navade potrošnikov

Spletno nakupovanje je še vedno v vzponu, saj kar 75 % Slovencev nakupuje prek spleta. K visokemu deležu pripomore tudi splošno zaupanje v spletne nakupe, saj 88 % Slovencev meni, da je spletno nakupovanje varno.

Pri samem nakupovanju Slovenci prek spleta najpogosteje kupujemo oblačila, obutev in modne dodatke (58 %), elektronske naprave (40 %) in gospodinjske aparate (38 %). Slednje nas ne preseneča, saj so vsi navedeni izdelki tisti izdelki, ki jih med prvim valom epidemije ni bilo mogoče kupiti v fizični trgovini.

Pri izbiri ponudnika pa se je med Slovenci obdržal solidarnostni občutek skupnosti in pripadnosti. V letu 2020 je 34 % Slovencev prisegalo na slovenske trgovine, v lanskem letu pa se je ta odstotek povečal na 44 %.

Načini plačila

Kot smo že omenili, kar 88 % Slovencev meni, da je spletno nakupovanje varno. To prepričanje odraža tudi statistika uporabe plačilnih sredstev s spletnih trgovinah. Najbolj priljubljen način plačila je plačilo s plačilno kartico (59 %). Nasprotno pa plačilo po povzetju predstavlja 32 %.

Plačilne kartice pa niso edini način plačila, ki pridobiva na priljubljenosti. V preteklem letu je 50 % Slovencev vsaj enkrat plačevalo z mobilnim telefonom s pomočjo aplikacije za plačila (npr. Valu).

Trendi spletne prodaje kažejo porast v plačevanju z mobilnimi aplikacijami.
Trendi spletne prodaje kažejo porast v plačevanju z mobilnimi aplikacijami.

Naklonjenost sodobnim plačilnim metodam je neposredno povezana z varnostjo teh plačil, saj je vsako transakcijo mogoče potrditi. 21 % Slovencev je vsaj enkrat potrdilo transakcijo s pomočjo varnostne kode, 20 % s PIN kodo, 15 % z mobilno banko in 14 % z biometrijo (npr. prepoznava obraza in skeniranje prstnega odtisa).

Celotno raziskavo si lahko preberete tukaj.

Čas je za novo spletno trgovino

Če smo pred dvema letoma govorili, da se prodaja seli na splet, je sedaj gotovo, da se je v večini preselila na splet in bo tam tudi ostala. To ne pomeni konca fizičnih trgovin in nakupovanja v njih. Pomeni le to, da imajo trgovine, ki svoje izdelke ponujajo tudi prek spleta, večje možnosti za doseganje želenih prodajnih rezultatov.

Če želite biti med njimi, oddajte povpraševanje ali pa nas pokličite na 040 22 55 39.

Želite povečati svojo prodajo, razširiti svoje poslovanje ali pa le izboljšati svoj ugled?

Potem ste na pravem mestu. Kontaktirajte nas še danes, da skupaj preverimo možnosti sodelovanja.