Objavljeno: 17 julija, 2020

Ključne besede so vroča tema, kadar govorimo o optimizaciji spletnih strani in spletne vsebine. Po eni strani zato, ker si ustvarjalci spletnih vsebin želimo uporabiti vsa orodja in trike, ki nam bodo prinesli višjo uvrstitev med Googlovimi zadetki iskanja, po drugi strani pa zato, ker so nas »učili«, da so ključne besede pomembne. Ne glede na to ali posvečate pozornost ključnim besedam iz gole nuje ali ne, si preberite, kako jih lahko vseeno karseda najbolj izkoristite.

»Taprave« ključne besede

Ključne besede težko opišemo kot dobre ali slabe, saj je njihova kakovost odvisna od želenega učinka in kriterijev, po katerih jih presojamo. Pravzaprav si želimo uporabljati tiste ključne besede, ki nam bodo prinesle želen rezultat.

Kaj želimo doseči z našo spletno vsebino, je odvisno od naših želja. Najpogostejša želja pa je, da »vas obiskovalci čimprej najdejo«. Najhitreje pa vas najdejo, če se nahajate na prvi strani Googlovih zadetkov iskanja; ali še bolje – med prvimi zadetki iskanja. Tja pa se uvrstite z uporabo »tapravih« ključnih besed.

Da bi to dosegli, morate ustvariti kvalitetno spletno vsebino, ki jo bodo uporabniki radi brali in se posledično dovolj dolgo zadržali na vaši spletni strani. Največje pozitivne učinke na vašo uvrstitev med Googlovimi zadetki iskanja bodo prinesle tiste ključne besede, ki dobro opisujejo vsebino na ciljni spletni strani in hkrati predstavljajo iskalne fraze, ki bi jih potencialni obiskovalci vaše spletne strani uporabili pri iskanju. Pri izboru ključnih besed moramo bolj kot predpostavke in lastne želje upoštevati iskalne navade in potrebe potencialnih obiskovalcev spletne strani.

Ključne besede izbiramo na podlagi iskalnih navad obiskovalcev.
Ključne besede izbiramo na podlagi iskalnih navad obiskovalcev.

Kako poiskati ustrezne ključne besede?

Vse se začne z raziskavo. Raziskava ključnih besed je pravzaprav prvi korak za uspešno pripravo spletne vsebine in njeno optimizacijo. Raziskavi ključnih besed je smiselno nameniti nekaj časa, saj naše predpostavke niso vedno pravilne. Neustrezen izbor ključnih besed pa lahko povzroči, da obiskovalci naše spletne strani ne bodo našli, čeprav smo za njih pripravili vsebino, ki bi jih zagotovo zanimala.

Raziskava ključnih besed se navidez zdi zelo zahtevno opravilo, pa vendar temu ni tako, če se raziskovanja lotimo sistematično. Za najhitrejšo in najbolj učinkovito raziskavo ključnih besed predlagamo, da pripravite seznam ključnih besed, za katere bi želeli, da se vaša spletna stran uvršča čim višje med zadetki iskanja. Posamezne ključne besede preverite in izberete tiste, ki so glede na rezultate raziskave najbolj obetavne. Pri preverjanju ustreznosti izbranih ključnih besed si lahko pomagate z različnimi spletnimi orodji, med katerimi izstopajo Google Trends, Google načrtovalnik ključih besed ter Keywordtool.io.

Seznam ključnih besed

Seznam ključnih besed je ravno to – seznam, na katerega ste uvrstili želene ključne besede. Ta seznam lahko pripravimo izključno na podlagi naših predpostavk, nato pa te predpostavke preverimo. Za izbor ustreznejših ključnih besed pa uberemo malce drugačen pristop, pri katerem upoštevamo naše ciljno občinstvo – naše potencialne obiskovalce spletne strani.

Podobno kot v prodaji, tudi pri izboru ključnih besed velja, da moramo naše obiskovalce spletne strani poznati bolje kot sami poznajo sebe. Če povsem poenostavimo, moramo predvidevati njihovo razmišljanje in potrebe ter jim z ustreznimi ključnimi besedami »vsiliti« svojo vsebino.

Pri spoznavanju našega ciljnega občinstva si moramo zastaviti tri vprašanja: 1) katere iskalnike uporabljajo, 2) s katerimi iskalnimi izrazi iščejo informacije, ter 3) kaj pričakujejo od vsebine med zadetki iskanja. Ko vam uspe odgovoriti na ta vprašanja, imate vse potrebno za pripravo spletne vsebine, ki vas bo ponesla na prva mesta med zadetki iskanja.

Ne pozabite na konkurenco!

Da, prav ste slišali, ne pozabite na konkurenco! Kako že pravijo – posnemanje je najvišja oblika laskanja? Pri iskanju ustreznih ključnih besed ne gre za to, da bomo odkrili nekaj novega. Niti ne gre za brezglavo kopiranje dela nekoga drugega. Kadar pri izboru ključnih besed upoštevamo tudi našo konkurenco, se pravzaprav učimo na podlagi obstoječe prakse.

Predpostavljajte, da imajo vaši konkurenti enake želje kot vi – želijo si na prva mesta med zadetki iskanja. Nekateri so pri tem bolj uspešni, drugi manj. A ravno položaj vaše konkurence med zadetki iskanja vam lahko veliko pove o iskalnih navadah vaših potencialnih obiskovalcev. Preučite tiste konkurente, ki se uvrščajo najvišje in poskušajte razumeti, zakaj je njihova vsebina glede na izbrano ključno besedo tako zanimiva (in uporabna!) uporabnikom. Ugotovitve uporabite za nadgradnjo svoje vsebine ter dajte času čas. Pri preučevanju položaja konkurence pa si lahko pomagate z brezplačnim orodjem SERP Robot.

Uporabite ključne besede v vaši vsebini

Ključne besede so vaša opora pri pripravi dobre spletne vsebine. Na njih gradite vsebino, ampak ne pozabite, da zgolj uporaba ustreznih ključnih besed ne bo prinesla dobrih rezultatov. Na ključne besede glejte kot na rdečo nit ali povzetek vaše vsebine – karkoli napišete v vsebini, mora biti povezano z izbranimi ključnimi besedami. Časi kopičenja ključnih besed v vsebino za boljše uvrščanje med zadetki iskanja so mimo. Algoritmi spletnih iskalnikov že dolgo več ne uvrščajo spletne strani med zadetke iskanja zgolj na podlagi števila pojavitev ključnih besed v vsebini. Najvišje se uvrščajo tiste spletne strani, pri katerih ključne besede odražajo primerno vsebino – oceno tega pa podajajo uporabniki s kliki na vašo spletno stran in časom, ki ga porabijo na njej.

Upoštevajte ključne besede za potrebe iskanja, a ob tem ne pozabite ustvariti zanimive in uporabne vsebine za obiskovalce vaše spletne strani.