Objavljeno: 24 julija, 2020

Spletni trendi so za spletne strani to, kar so modne smernice za našo garderobo – včasih podležemo trenutni modni muhi in si privoščimo preobrazbo. Ne glede na to, kako močno sledite modnim smernicam pa pri spletnih straneh velja, da ni vedno najbolj učinkovito slediti prav vsakemu novemu trendu. Spletne strani je dobro redno posodabljati, a to ne pomeni, da jih moramo pogosto v celoti prenavljati. Za prenovo spletne strani se odločimo takrat, kadar obstoječa tehnična, grafična in vsebinska zasnova spletišča ne ustreza niti našim željam ter ciljem, niti potrebam naših spletnih obiskovalcev.

Ni vsaka sprememba tudi prenova spletne strani

Prenova spletne strani pomeni, da opazno spremenimo izgled in kodo spletne strani. Prenove spletne strani se lotimo takrat, kadar želimo nadgraditi uporabniško izkušnjo, povsem spremeniti strukturo spletišča in mu dodati novo grafično podobo. Vsak poseg v kodo in izgled spletne strani še ni prenova.

Kadar na spletni strani odpravimo kakšno pomanjkljivost, vpeljemo manjšo nadgradnjo ali pa samo spremenimo barvno shemo, govorimo o osvežitvi ali posodobitvi spletne strani. Za razliko od prenove spletne strani pri posodobitvi spletne strani ostane jedro spletne strani (z vidika strukture in funkcionalnosti) skoraj nespremenjeno. Razlikovanje med prenovo in posodobitvijo je pomembno zaradi časa izdelave spletne strani in njenega stroška. Velikokrat se zgodi, da vaša spletna stran v resnici potrebuje le malce osvežitve in ne popolne prenove.

Razmišljate o prenovi vaše spletne strani? Preberite, zakaj je za izdelavo spletne strani dobro najeti spletno agencijo.

Pred prenovo

Preden se lotite prenove spletne strani, pa si morate zastavite naslednja vprašanja.

1 ) Katere so vaše najpomembnejše spletne strani?

Spletišča prenavljamo zato, da so bolj uporabna za obiskovalce in učinkovita pri pospeševanju prodaje. Vaše spletišče je sestavljeno iz večih spletnih strani, med katerimi so nekatere pomembnejše od drugih. Notranja stran o vaši primarni storitvi je pomembnejša od strani s splošnimi pogoji poslovanja. Čeprav gre za ekstremno primerjavo, morate o vsaki strani razmišljati v kontekstu njene pomembnosti. Glede na pomembnost oblikujete hierarhična razmerja med posameznimi stranmi, ki pa so osnova drevesne strukture spletišča.

2) Kdo so obiskovalci vaše spletne strani?

Čeprav bo spletna stran dostopna komurkoli, morate pri njeni prenovi imeti pred očmi svojega idealnega obiskovalca ali celo potencialno stranko. Spletne strani že dolgo ne služijo zgolj predstavitvi podjetja, storitve ali izdelka, temveč so vse bolj prodajno naravnane. V kolikor dobro poznate svoje obiskovalce, lahko svojo spletno stran prenovite v učinkovito prodajno orodje, ki bo namesto vas nagovarjalo prav te obiskovalce. Za učinkovit nagovor pa morate najprej ugotoviti, kaj najbolj pritegne vaše obiskovalce.

3) Kaj manjka trenutni spletni strani?

Ko pridete do tega vprašanja, bodite pazljivi. Ljudje imamo neomejene želje in to se odraža tudi pri željah, kaj vse mora spletna stran imeti. Več kot je novih funkcionalnosti, bolj kompleksno postaja vaše spletišče. Kompleksnost vpliva na čas in stroške izvedbe, poleg tega pa ne smemo zanemariti njenega vpliva na uporabniško izkušnjo spletišča. Na spletne strani dodajamo le tiste funkcionalnosti, ki bodo izboljšale uporabniško izkušnjo. Dobra uporabniška izkušnja povzroči, da se obiskovalci dlje časa zadržijo na vaši spletni strani, s čimer se povečajo možnosti za uspešen prodajni nagovor. Torej, vprašajte se, kaj je tisto, kar v tem trenutku vaši obiskovalci pogrešajo.

Prenova spletne strani je potrebna ob pojavu novih tehnologij.
Prenova spletne strani je potrebna ob pojavu novih tehnologij.

4) Kako sami uporabljate svojo spletno stran?

Ves čas poudarjamo, kako je potrebno pri prenovi spletne strani upoštevati želje in potrebe vaših obiskovalcev. Brez skrbi, tudi vaše želje bodo našle svojo pot na vašo prenovljeno spletno stran, a bodo pretežno omejene na administrativni del. Kako nameravate uporabljati spletno stran je zelo pomembno za nas razvijalce, saj nam razumevanje vaših potreb in navad pomaga pri oblikovanju uporabniškega vmesnika. Pri oceni, kako uporabljate svojo spletno stran, upoštevajte, kako pogosto posodabljate vsebino, kako pogosto dodajate vsebino in kakšna je ta vsebina. Če povsem poenostavimo in posplošimo – več kot boste ustvarjali, naprednejši uporabniški vmesnik boste potrebovali.

5) Kaj je dobrega na obstoječi spletni strani?

Čeprav prenavljate spletno stran, to še ne pomeni, da je potrebno vse povsem spremeniti. Kritično ovrednotite vse elemente vaše spletne strani in jih razvrstite med tiste, ki že dobro služijo svojemu namenu in tiste, ki jih je potrebno spremeniti. Tukaj bodite zelo pozorni tudi na navade vaših uporabnikov! Naprimer, če so uporabniki navajeni iskane informacije najti na določenem mestu, poskusite le-te tudi ob prenovi obdržati tam.

6) Kaj je za vas uspešna prenova spletne strani?

In še najpomembnejše vprašanje – kaj želite doseči s prenovo spletne strani? Več obiska, povečanje prodaje, bolj atraktivna predstavitev – možnosti je veliko. Ne glede na to, kaj je za vas uspešna prenova spletne strani, imejte v mislih cilj, ki ga želite doseči. Le-ta vam bo pomagal pri spremljanju prenove in sprejemanju odločitev o morebitnih naknadnih spremembah.

Kaj potrebujete za prenovo spletne strani?

Vsebino, vsebino in še enkrat – vsebino. Čeprav pri prenovi spletne strani najprej opazimo njeno prenovljeno grafično podobo, to ni edini element prenove. Vsaj ne bi smel biti. Celostna prenova obsega tehnično, grafično in vsebinsko prenovo obstoječih elementov, pri čemer pa se dodajajo tudi novi. Vsem elementom pa je skupno, da le-ti sledijo vsebini in ne obratno. V praksi to pomeni, da je npr. grafična zasnova spletišča oblikovana na podlagi vsebine, ki bo na tem spletišču. S tem zagotovimo, da je vsebina predstavljena na najbolj ustrezen način. Za doseg tega pa je potrebno vsebino pripraviti vnaprej.

V postopku prenove boste vi (op. naročnik) zelo intenzivno sodelovali, pri čemer bodo vaše glavne naloge osredotočene na pripravo vsebine spletne strani in podajanje povratnih informacij ob vpogledih v opravljeno delo. Za nemoten potek prenove spletne strani vam zato svetujemo, da prenovo načrtujete vnaprej – predvsem tako, da ji namenite dovolj časa, ko je to potrebno. Ste pripravljeni za prenovo vaše spletne strani? Potem nam pišite in z veseljem vam pomagamo uresničiti vse vaše želje.