Objavljeno: 25 septembra, 2020

Na tržišču obstaja mnogo aplikacij in programske opreme, ki je namenjena točno določenemu opravilu. Funkcionalnosti aplikacije so skrbno načrtovane in oblikovane tako, da omogočajo kar se da učinkovito in uspešno opravljanje zelo specifičnih nalog. Pa vendar si včasih zaželimo, da bi kakšna aplikacija imela še »tisto možnost«, ki smo jo opazili pri neki drugi aplikaciji. Rezultat je, da imamo veliko različnih aplikacij, ki pa počnejo povsem isto stvar, le na malce drugačen način. Ali je to sploh dobro?

Kraja ali laskanje?

Založniki aplikacij redno objavljajo posodobitve svojih aplikacij. Včasih te posodobitve vključujejo le manjše popravke, najpogosteje pa nadgradnje in vpeljavo novih funkcionalnosti. S funkcionalnostmi je tako, da se občasno zgodi, da je v posodobitev vključena funkcionalnost, ki predstavlja novost na trgu, najpogosteje pa gre le za dodajanje funkcionalnosti, ki jih uporabniki poznamo že od drugod.

Tak primer so zgodbe (op. story) na omrežjih Snapchat, Instagram in Facebook. Zgodbe je leta 2013 najprej uvedel Snapchat. Osnovna ideja zgodb je bila deljenje trenutkov iz življenja, ki pa so – tako kot pravi trenutki – minljivi in dostopni le določeno časovno obdobje. Po večih posodobitvah, ki so vključevale vse od vpeljave novih medijskih vsebin, navigacije med posameznimi deli zgodb, dodajanje elementov na zgodbe, so zgodbe (story-ji) končno dobili obliko, ki jo poznamo danes. In pomembneje – uporabniki smo jih sprejeli do te mere, da so tudi druge aplikacije in platforme začele dodajati funkcionalnost zgodb.

Oscar Wilde je zapisal, da je imitacija najbolj iskrena oblika laskanja. Na nek način bi lahko trdili, da to velja tudi za Instagram in Facebook v odnosu do drugih platform. Snapchat je uvedel zgodbe leta 2013, Instagram pa tri leta za njim. Ko so se le-te »prijele«, pa smo jih dočakali tudi na Facebooku. Povsem pričakovano je, da bodo založniki aplikacij poskušali dodajati funkcionalnosti, ki so uporabnikom všeč, a poraja se vprašanje ali uporabniki resnično želimo kopijo nečesa drugega.

Švicarski nož ali one-trick-pony?

Posodobitvam kar ni konca! Čeprav so nekatere posodobitve priljubljene aplikacije Instagram bolj zanimive od drugih, pa le-te vedno dvignejo nekaj prahu. Instagram je v svoji osnovi družbeno omrežje za deljenje fotografij med prijatelji. Z vpeljavo celotnega sistema za komuniciranje in deljenje vsebin, dodajanjem funkcionalnosti zgodb, pretočnih video vsebin, modula za spletno prodajo ter kratkih video segmentov se Instagram vse bolj odmika od svojega osnovnega namena. S tem postaja aplikacija, ki ponuja veliko različnih funkcionalnosti in s tem spominja na vsestranski švicarski nož.

Zadnja pridobitev, ki je dvignila nekaj prahu, so Instagram Reels, ki so odgovor na zelo popularne kratke Tik-Tok videe. Tik-Tok je ena izmed novejših aplikacij, ki je vnesla nekaj svežine na prenasičen trg aplikacij in družbenih omrežij, ki obljubljajo virtualno zabavo s prijatelji (pustimo dejstvo, da je Tik-Tok pravzaprav naslednik omrežja Vine, tako da ga ne bi uvrstili prav med novosti). Glede na priljubljenost aplikacije Tik-Tok je povsem pričakovano, da želijo druge aplikacije v tekmi za pozornost uporabnikov, tudi same ponuditi čimveč podobnih (ali enakih funkcionalnosti). Na žalost pa zaradi tega vse aplikacije postajajo zelo podobne med seboj. Katere aplikacije bodo doživele največ prenosov, pa je povsem odvisno od osebnih preferenc uporabnikov – ali želijo eno aplikacijo, ki zmore prav vse ali pa več aplikacij, kjer vsak odlično opravlja točno določeno funkcijo.