Objavljeno: 7 oktobra, 2022

Na spletu smo pogosto priča spletnim prevaram, ki od uporabnika zahtevajo pomembne osebne in bančne podatke. Kraja podatkov oziroma nedovoljeno pridobivanje osebnih podatkov se imenuje phishing, najpogosteje pa se z njim srečamo v spletnih bančnih prevarah. Tokrat po e-pošti kroži nova bančna prevara, ki pa se ji lahko izognete, če ste pozorni na naslednje podrobnosti.

Prepoznavanje bančne prevare v e-mailih (primer lažnih NLB mailov)

V e-poštnih nabiralnih se vse pogosteje pojavlja vsiljena pošta z lažno vsebino. V zadnjih dneh po e-mailu kroži nova bančna prevara, ki od uporabnikov poskuša pridobiti podatke o njihovem bančnem računu. To in podobne prevare je mogoče prepoznati, če pozorno pogledamo podatke pošiljatelja in samo vsebino e-maila.

Prvo informacijo o resničnosti in kredibilnosti sporočila pridobimo iz same 1) zadeve sporočila. Slab znak je, če se v zadevi pojavljajo ostanki kode za avtomatizacijo pošiljanja sporočil (id.skupina), še slabši pa, če nam e-poštni odjemalec prejeto sporočilo označi kot spam.

Druga pomembna podatka sta 2) ime pošiljatelja ter 3) domena, ki ji pripada e-mail pošiljatelja. V spodnjem primeru lažnega NLB e-maila sta tako ime in domena neustrezna. Če bi šlo za resničen NLB email, bi se domena pošiljateljevega emaila glasila @nlb.si.

Tretja skupina podatkov, prek katerih lahko prepoznamo ali gre za bančno prevaro ali ne, so podatki z vsebino e-sporočila. Morda se zdi kot malenkost, a vendar je slovnično (ne)pravilen zapis zelo pomemben pokazatelj ali gre za kredibilno sporočilo ali ne. V spodnjem primeru se 5) nagovor začne z malo začetnico, kar nakazuje, da gre za neuraden e-mail. Sama 5) obrazložitev težave vsebuje premalo podatkov in je nejasna. V povezavi z njo je vprašljiv tudi 6) gumb za nadaljevanje, saj bralcu nikjer ne pojasni, kaj mora uporabnik narediti, niti kaj se zgodi, ko uporabnik klikne na gumb.

Zadnji pokazatelj pa je podpis v e-poštnem sporočilu. Podpisi v uradnih e-mailih vedno vključujejo uradni naziv pošiljatelja ali službe pošiljatelja ter dodatne kontaktne podatke – ki pa jih v spodnjem primeru ni.

Prepoznavanje bančne prevare - primer lažnih NLB emailov
Prepoznavanje bančne prevare – primer lažnih NLB emailov