Objavljeno: 10 februarja, 2021
Letošnji dan varne rabe interneta je bil posvečen temi dobrega počutja pri uporabi interneta. Kadar pomislimo na varno rabo interneta, marsikomu izmed nas v ušesih odzvanjajo svarila o deljenju osebnih podatkov in zaupnih informacij, deljenju zasebnih fotografij in izogibanju klikom na sumljive povezave. V pandemiji koronavirusa smo bili primorani večino našega življenja in posla premakniti na splet, kjer pa na vse uporabnike prežijo takšne in drugačne spletne nevarnosti.
Tokrat se ne bomo osredotočali na tehnične vidike spletne varnosti kot sta implementacija SSL certifikata ali pa uporaba dovolj močnega gesla, temveč na to, kaj lahko vsak imetnik spletne strani, spletne trgovine, bloga ali pa zgolj profila na družbenem omrežju stori, da pripomore k varnejši rabi interneta in dobremu počutju uporabnikov.
Moderirajte vsebino in komentarje
Če ste imetnik bloga ali pa profila na družbenih omrežjih, kjer se pogosto razvije žgoča debata, bodite pozorni na to, kakšna vsebina se objavlja znotraj te debate, saj vedno obstaja nevarnost, da se le-ta spremeni v spletno nasilje. V procesu digitalizacije vseh sfer našega življenja včasih pozabimo, da se za uporabniškim imenom skriva resnična oseba z resničnimi čustvi. Besede, izrečene na spletu, bolijo tako kot tiste, ki so izrečene v resničnem življenju. A s to razliko, da dokaz o tistih, ki so bile izrečene na spletu, ostane še dolgo po tem, ko smo morda že pozabili na njih.
V prizadevanjih pri preprečevanju spletnega nasilja, spodbujanja k rasizmu in drugim neprimernim oblikam vedenja, ima vsak uporabnik zelo pomembno vlogo. Kot navaden uporabnik smo lahko pozorni in previdni, kaj izrečemo ali napišemo na spletu in na tak način prispevamo k varnejšemu in prijetnejšemu spletnemu okolju za vse ostale uporabnike. Kot aktivni uporabniki družbenih omrežij imamo možnost prijave neprimerne vsebine, ki v najbolj mili obliki vodi do izbrisa vsebine in opozorila, v resnejših primerih pa tudi do sankcioniranja uporabnika oziroma avtorja te vsebine.
Na družbenih omrežjih imamo možnost moderiranja vsebin in prijave neprimerne vsebine, na lastnih blogih, spletnih straneh in spletnih trgovinah pa je to naša dolžnost. Kot lastnik platforme, kjer je mogoče širiti vsebino, ki doseže večji krog ljudi, ste odgovorni za to vsebino – pa naj bo primerna ali pa neprimerna. Če na svojih straneh zaznate neprimerno vsebino katerega od uporabnikov, jo nemudoma odstranite in tako prispevajte k bolj prijetnemu in varnejšemu spletnemu okolju.
Zbirajte le tiste podatke, ki jih potrebujete
Staro prodajno pravilo pravi, da je potrebno kupca (in njegove navade) poznati bolje kot pozna sam sebe. To pravilo nehote prepogosto razumemo kot da moramo o kupcu vedeti vse, prav VSE. Drži, da je lažje prilagajati svoje prodajne aktivnosti o kupcih pri večji količini podatkov, a vendar ob tem ne smemo pozabiti na to, da naši kupci niso le številka naročila, temveč resnični ljudje. Če od svojih kupcev pobirate velike količine podatkov, jim morate v zameno za njih ponuditi nekaj ekvivalentne vrednosti, sicer se bodo počutili izkoriščene in nič kaj pripravljene opraviti še kakšen nakup pri vas. Občutek izkoriščenosti ne pripomore k zaupanju v vas in vaš posel – ravno nasprotno. V kupcu vzbudi dvom, če je sploh varno kupovati pri vas, glede na to, da od njega želite velike količine podatkov.
Prodaja se je vse bolj premaknila na splet, zato kadar govorimo o dodatni vrednosti za kupca, pomislite, kako mu lahko izboljšate obstoječo uporabniško in nakupovalno izkušnjo. Z dobro uporabniško in nakupovalno izkušnjo boste izboljšali počutje svojih kupcev, ki se bodo zato z veseljem vračali k vam. Zadovoljni kupci pa se tudi pogosteje odločijo npr. za vpis na vaš seznam e-novic, kar vam posredno pomaga realizirati naslednjo prodajo. In kako do zadovoljnih kupcev? Eden izmed načinov je prek učinkovite digitalne transformacije, kjer že vnaprej načrtujete zajem in obdelavo podatkov vaših kupcev, ter kako boste te podatke uporabili. Dobro vodilo je, da naj ima vsak pridobljeni podatek pozitiven učinek na vaši in na kupčevi strani. Kaj mislimo s tem?
Če od kupca pridobite njegov datum rojstva, ga povežite z nakupovalnimi navadami kupca in to uporabite za boljše razumevanje teh nakupovalnih navad te starostne skupine, kupcu pa ob njegovem rojstnem dnevu pošljite personalizirano e-voščilo ter kakšno rojstnodnevno ugodnost, ki jo lahko izkoristi ob naslednjem nakupu.
Ne zavajajte uporabnikov
In nenazadnje – ne zavajajte uporabnikov. Zavajanje uporabnikov je osnovna oblika spletnih prevar, ki se v ekstremnih primerih lahko končajo tudi s krajo identitete zaradi česar je splet postal tako zelo nevaren prostor. Bodite iskreni s svojimi uporabniki – navedite, zakaj potrebujete njihove podatke in kako boste ravnali z njimi. Upoštevajte, da vsi uporabniki nimajo enakega poznavanja spletnega okolja in so zaradi tega lahko tarča spletnih nepridipravov ali spletnih nasilnežev. Čeprav se je mogoče na spletu skriti za uporabniškimi imeni in lažnimi profili, bodimo odkriti in uvidevni do drugih ter tako prispevajmo majhen delež k varnejši in prijetnejši spletni izkušnji za vse.