Nasveti za pripravo materialov pred začetkom projekta
Na našem blogu smo že pisali o tem, kako lahko dobro pripravljena vsebina in grafični materiali pohitrijo izvedbo projekta. Spodaj pa nekaj nasvetov, ki bodo v pomoč pri sistematični pripravi vseh potrebnih materialov.
Besedila in podobne vsebine
- Golo besedilo pripravimo v urejevalniku besedil – Microsoft Word, OSX Pages, OpenOffice.org Writer ipd. Dokument shranimo kot .doc, .docx ali .odt. Vkolikor je mogoče, besedil ne pošiljamo kot .pdf, saj pri kopiranju besedila pogosto pride do neželenih prelomov v besedilu. Te prelome je nato potrebno ročno popraviti, kar upočasni delo.
- Besedila ni potrebno oblikovati, saj bo za končno oblikovanje poskrbel izvajalec. Izbor pisave, velikost pisave, poravnave, barve – vse to je naloga izvajalca oziroma oblikovalca.
- Besedilo ustrezno strukturiramo. To ne pomeni, da ga oblikujemo, temveč mu določimo ustrezne oznake, s čimer ustvarimo hierarhijo elementov. Hierarhijo ustvarimo tako, da delom besedila dodelimo bodisi oznako odstavek (Paragraph, Body) bodisi oznako naslov (Heading). To storimo s pomočjo vnaprej določenih stilov izbranega urejevalnika besedil tako, da označimo želeni del besedila ter iz nabora 1) stilov / Styles izberemo ustreznega.
- V besedilne dokumente ne vstavljamo fotografij in drugih grafičnih materialov – te priskrbimo posebej. Vstavljene fotografije služijo zgolj kot referenca in nikakor niso primerne za nadaljno uporabo. Če želimo na določenem mestu uporabiti specifično fotografijo, na želeno mesto v dokumentu pribeležimo ime izbrane fotografije.
Fotografije, slike, grafike, videi
- Poskrbimo za ustrezno velikost fotografij in grafičnih materialov, ki jih želimo uporabiti. Večja kot je dimenzija, lažje jo bo izvajalec uporabil. Splošno vodilo za velikost fotografij je sledeče:
- za celozaslonska ozadja: vsaj 1920px po najdaljši (op. horizontalni) stranici,
- za uporabo med besedilom: vsaj 1600 px po najdaljši stranici.
- Fotografije smiselno poimenujemo, pri čemer upoštevamo, da:
- ne uporabljamo šumnikov,
- ne uporabljamo presledkov (raje uporabimo podčrtaj ali pomišljaj ( _ – ),
- ime naj izraža vsebino fotografije (op. izogibamo se poimenovanju v obliki »slika 1.jpeg«.
- V kolikor je fotografij veliko ali pa so del galerij, fotografije uredimo po ustrezno poimenovanih mapah.
Dokumenti
Pri dokumentih (.pdf, .xls) je pomembno le, da jih ustrezno poimenujemo in pribeležimo, kam sodijo. Za poimenovanje veljajo enaka pravila kot pri poimenovanju fotografij.
Deljenje materialov
Materiale lahko delimo na dva načina: bodisi s pomočjo skupne rabe spletnih storitev kot sta Google Drive ali Dropbox ali prek enkratne povezave na WeTransfer. Za pošiljanje velike količine slikovnega materiala je WeTransfer najboljša izbira, saj gre za enkratno pošiljanje materialov. V kolikor pa se pripravljeni materiali sproti popravljajo, pa je boljša izbira uporaba skupne rabe Google Drive ali Dropbox, saj je lažje slediti novostim in spremembam v materialu.