Objavljeno: 15 aprila, 2021
Kadar se lotimo prenove ali izdelave spletne strani ali spletne trgovine, je potrebno za novi spletni izdelek pripraviti tudi vsebino. Pri pripravi vsebine pa se lahko zatakne, če je te vsebine veliko, jo prispeva več avtorjev ali pa je zelo razdrobljena in “še v nastajanju”. Spodaj smo pripravili nekaj nasvetov, kako najbolj optimalno pripraviti vsebino, ki jo lahko nato uporabite na spletu. Priprava vsebine vam ne bo vzela veliko časa, tistemu, ki jo bo vnašal, pa boste delo olajšali in pohitrili celoten postopek izdelave vaše nove spletne strani ali trgovine.
Priprava besedil
»Content is king« (op. vsebina je kralj) še vedno velja, zato priporočamo, da večino energije usmerite v pripravo opisov, besedil in seznamov. Pri izdelavi nove spletne strani ali prenovi obstoječe se pogosto zgodi, da na projekt gledamo le z vidika vizualnih sprememb med »staro« in »novo« stranjo.
Bistvo prenove pa je ravno v podajanju uporabnih informacij obiskovalcem naše spletne strani in s tem tudi našim potencialnim strankam in partnerjem. Še več – ubeseditev poslanstva vašega podjetja, opisa vaših storitev in izdelkov vam pomaga pri organski optimizaciji za spletne iskalnike. Bolj natančno kot opišete svojo dejavnost, večja verjetnost je, da vas bodo uporabniki našli visoko med Googlovimim zadetki iskanja.
Kako pripraviti besedilo?
Zelo preprosto: vsa besedila kopirate v enega ali več dokumentov, ki jih je mogoče odpreti in urejati. Predlagamo dokumente besedilnih urejevalnikov kot sta Microsoft Word ali OpenOffice Writer, lahko pa jo pripravite tudi v kateremkoli spletnem besedilnem urejevalniku v oblaku (kot so npr. Google Docs). Pozorni bodite, da datoteke ustrezno poimenujete ter da vsebino členite na naslove, podnaslove ter odstavke.
Besedila ni potrebno oblikovati – to je delo spletnega oblikovalca. Če želite oblikovalcu sporočiti, da je nekaj zelo pomembno, to označite z ustreznim slogom oz. oznako (op. naslovom) ali pa pribeležite v opombi. Če si želite ob nekem delu besedila uporabiti točno določeno fotografijo ali grafiko, to pribeležite v samo besedilo in obarvajte z drugo barvo. Zaznamki v obliki »tu uporabi sliko z imenom slika-123.jpg« morda ne izgledajo lepo, vendar so zelo uporabni in v veliko pomoč pri hitrejšem umeščanju vsebin na spletno stran.
Dolžina in revizije
Opažamo, da je pri sami dolžini vsebine veliko nejasnosti. Več je enostavno – več! Vsebina je drugače predstavljena na spletu kot na listu papirja. Kar se na papirju zdi kot zelo dolg sestavek, je na spletu lahko zelo kratek in ličen razdelek. Zato se ne bojte daljših blokov besedila – več kot pripravite kvalitetne vsebine, več možnosti imate, da spletni iskalniki in uporabniki v vas prepoznajo nekoga, ki jim lahko pomaga. Kot vizualno vodilo predlagamo, da okvirno upoštevate količino besedila kot je bila predvidena v grafični zasnovi vaše nove spletne strani ali spletne trgovine. Bodite brez skrbi, da smo pri količini besedila upoštevali, v koliko besedah je mogoče nekaj dovolj dobro in jasno predstaviti.
Besedila se nenehno spreminjajo in to razumemo, a vendar so nekateri popravki bolj nujni kot drugi. V izogib velikemu številu popravkov priporočamo, da pripravite čistopis besedila. Ko je besedilo pripravljeno, ga nekaj dni »pustite mirovati« in ga nato nekajkrat preberite. Tako boste lažje odkrili, če je potrebno še kaj popraviti, obenem pa se izognete večjemu številu različic. Ker pa so revizije in popravki neizogibni, predlagamo, da različice dokumentov jasno označite v imenu, spremembe pa tudi označite v samem dokumentu. Za samodejno označevanje in beleženje sprememb priporočamo uporabo funkcije Sledi spremembam (ang. Track Changes).
KMALU: Začnimo projekt: priprava slik in grafik (2. del)