Objavljeno: 17 maja, 2021
Novosti podjetja Apple so praviloma zavite v tančico skrivnosti, kar spodbudi kroženje različnih ugibanj in (ne)resničnih zgodb. Tokrat prah dviguje napoved nove različice Applovega mobilnega operacijskega sistema iOS14 in kakšen vpliv bo imel na Facebook oglaševalske kampanje.
Kaj imata operacijski sistem in Facebook skupnega?
Na prvi pogled bi pomislili, da operacijski sistem nima nobene povezave s tem, kako uspešni so vaši Facebook oglasi, drži? Pa vendar temu ni tako. Poenostavljeno: operacijski sistem vaši napravi (npr. vašemu pametnemu telefonu) določa pravila delovanja in zbiranja podatkov: tako podatkov o uporabi kot vaših osebnih podatkov.
Operacijski sistem vašega pametnega telefona aplikacijam in spletnim storitvam določa, do katerih podatkov lahko dostopajo in do katerih ne. Nova posodobitev operacijskega sistema iOS pa prinaša spremembe ravno na tem področju.

Dovoljenje za zbiranje osebnih podatkov
Pogoji uporabe operacijskega sistema iOS14 preprečujejo samodejno zbiranje podatkov o uporabnikih. Zbiranje podatkov je še vedno mogoče, a vanj mora uporabnik eksplicitno privoliti. To privolitev bodo uporabniki lahko oddali neposredno v trgovini AppStore, ko bodo prenesli ali posodobili katero izmed aplikacij na njihovem telefonu.
Na tak način bodo uporabniki pridobili boljši vpogled v to, katere podatke posamezna aplikacija od njih zbira ter kako jih uporablja. Posodobitev iOS14 prinaša pomemben premik v pridobivanju soglasij in dovoljenj za zbiranje osebnih podatkov uporabnika. Do posodobitve je bilo dovoljenje za zbiranje dano samodejno. Če niste želeli, da aplikacija pridobiva vaše podatke, ste morali eksplicitno preklicati to dovoljenje. Roko na srce – večina uporabnikov tega ni nikoli naredila ali pa sploh ni vedela, da je mogoče. Nova posodobitev pa obrača sistem: dovoljenje se več ne predpostavlja, temveč mora bit dano eksplicitno.
Kaj točno se spreminja?
Spremembe boste najbolj občutili pri uspešnosti oglasov in sponzoriranih objav na platformi Facebook. Posodobitev bo imela največji vpliv na teh področjih:
- Dejanja: če uporabniki ne bodo soglašali z zbiranjem informacij o njih, ne bo mogoče videti trenutnih podatkov o uspešnosti oglasa. Generiranje analitike in statistike parametrov oglasa pa bi lahko trajalo tudi do dodatne tri dni.
- Omejitev števila oglasov: vsaka kampanja bo omejena na 5 različic oglasov z enakimi optimizacijskimi parametri.
- Beleženje demografskih podatkov: oglase in sponzorirane objave bo še vedno mogoče usmeriti na specifično geografsko področje in demografski segment, zataknilo pa se bo pri ogledu poročil. Po posodobitvi si ne bo mogoče ogledati poročil, ki bi bila razčlenjena na posamezne faktorje (npr. starost, spol, lokacija).
- Ponovno trženje: lahko pride do zmanjšanja števila pojavitev in števila naslovnikov.
Nova posodobitev bo otežila delo oglaševalcev na Facebooku. Če imate napravo Apple, lahko ob posodobitvi preverite in spremenite, katere podatke lahko posamezne aplikacije uporabljajo. Vkolikor pa uporabljate operacijski sistem Android, pa brez skrbi: tudi Google pripravlja nekaj podobnega, pri čemer bodo na spletnih straneh samodejno blokirani piškotkih zunanjih založnikov (ang. 3rd party cookies).