Objavljeno: 14 oktobra, 2020
V času prvega vala epidemije COVID-19 smo spremenili marsikatero našo navado. Za marsikoga je bila največja neznanka delo od doma – ta nepoznana, skoraj eksotična oblika dela je povzročala kar nekaj preglavic, obenem pa od vsakega zahtevala veliko mero kreativnosti pri soočanju z vsakodnevnimi delovnimi izzivi. V tem času smo bili primorani uporabljati različna orodja in storitve za sodelovanje prek spleta. V poplavi online sestankov in deljenih dokumentov so se ponudniki tovrstnih storitev znašli pred izzivom, kako prepričati uporabnike k uporabi ter jih tudi dolgoročno obdržati. Večina to počne z novimi funkcionalnostmi, pri Googlu pa so z Google Workspace ubrali drugačen pristop.
Novo ime, stara storitev
Če ste pomislili, da je Google Workspace nova Googlova storitev, bi se zmotili. Google Workspace ni nič drugega kot komplet storitev in orodij, ki jih poznamo pod imenom Gsuite. Se vam zdi, da še niste slišali za Gsuite? Morda ga ne poznate po imenu, zagotovo pa poznate vsaj eno izmed njegovih mnogih storitev. Gsuite je poslovni paket Googlovih storitev kot so Gmail, Google Drive, Google Calendar itd. Najbolj očitni razliki med zastonjsko in poslovno različico sta količina prostora, ki je na voljo ter možnost uporabe emaila z lastno domeno.
Google Workspace ne prinaša nobenih novih storitev – zgolj novo predstavitev znamke ali rebranding. V času korona epidemije smo se namreč znašli v poplavi različnih orodij in storitev s precej podobnimi funkcionalnostmi. Za uporabnike je to pomenilo večjo izbiro orodij za oddaljeno delo, za Google pa pojav novih konkurentov, ki lahko ogrozijo Googlov monopol na področju storitev za oddaljeno delo. Novi konkurenti so del razloga, zakaj so se pri Googlu odločili za rebranding, s katerim bi predstavili Googlove storitve kot najbolj celosten paket storitev za delo od doma.
Ena storitev, ki vlada vsem drugim
V času prvega vala epidemije COVID-19 smo se znašli v poplavi »zoomov«, »teamsev«, »meetov« in »slackov«. Znašli smo se v situaciji, kjer smo hitro morali prilagoditi naš način dela in za to izbrati primerna orodja. Ne glede na to, kakšne so bile naše osebne preference ali kaj smo se dogovorili, da bomo uporabljali v službi, smo vedno naleteli na ponavljajočo »težavo«: za večino storitev je potrebno ustvariti uporabniški račun, na katerega sčasoma pozabimo. Ti računi se kaj kmalu pričnejo kopičiti – še posebej, če najprej preizkusimo več različnih orodij v upanju, da najdemo tisto pravo, ki nam bo na enem mestu nudilo prav vse.
Za to je tu Google Workspace. Tekom let se je nabralo zajetno število Googlovih storitev in orodij, ki večini zadoščajo za delo od doma. Vsaj pri tistih »vsakdanjih« službenih opravilih kot so priprava različnih dokumentov, usklajevanje urnikov/koledarjev ali pa sodelovanje na sestankih. Google Workspace spominja na spletni švicarski nož, ki ponuja toliko različnih orodij in storitev, da težko naštejemo prav vse, brez da bi katero nehote izpustili. Pomislite na Google Drive – da, omogoča nam shranjevanje datotek v oblaku in deljenje le-teh z drugimi uporabniki. Ampak to ni vse, kar ponuja: ne pozabite, da lahko v Google Drive neposredno ustvarjate in urejate tudi besedilne dokumente, preglednice, predstavitve in celo ustvarjate diagrame.
In ravno tu nastopi problem: uporabniki težko sledimo celotnemu naboru orodij, ker jih je preveč ali pa jih ne poznamo najbolje. Ta problem pa pri Googlu poskušajo rešiti na prav poseben način – z novim imenom in novo grafično podobo.
Posodobitev za boljšo prepoznavnost
Začnimo pri imenu. Google Suite se je preimenoval v Google Workspace. Suite je tehnični izraz za set programske opreme ali orodij, ki skupaj tvorijo celoto. Vkolikor vam tehnična terminologija ni blizu, vam samo ime ne pove kaj dosti. Zato je Workspace veliko boljša izbira, ki že v imenu obljublja »delovno okolje«. Glede na to, da Google Workspace vključuje vse storitve od e-pošte, koledarjev, upravljanja in urejanja z datotekami ter ponujanja cele vrste komunikacijskih orodij, je to resnično delovno okolje v malem. Vse, kar potrebujemo v tipičnem delovniku. Če ne drugega, lahko pričakujemo, da se bo Google Workspace pojavil višje med Googlovimi zadetki iskanja kot pa GSuite, če bomo iskali po ključni besedi delo od doma (op. work from home). 🙂
Preimenovanje storitve je pravzaprav sekundarnega pomena, saj je malo tistih, ki ne bi uporabljali vsaj ene Googlove storitve (npr. Gmail) in poznali še kakšne. Večji pomen ima posodobitev grafične podobe logotipov teh storitev. Nekatere Googlove ikone so skoraj že kultne. Verjamemo, da si z lahkoto predstavljate ikono Googlove pošte Gmail. Ta priljubljena in dobro poznana ikona pa je skupaj z ostalimi dobila novo podobo, s katero so želeli ponazoriti povezanost Googlovih storitev ter poudariti, da so del zbirke.

Nove ikone sledijo minimalističnemu slogu, vse pa vključujejo celotno Googlovo barvno shemo z modro, rdečo, zeleno in rumeno barvo. Malce se zatakne pri ikonah dokumentov, ki bodo prikazane z eno samo ikono.
Največ prahu je dvignila nova Gmail ikona. Ikona sama po sebi izgleda dobro, a težava nastane, ko se le-ta pojavi v družbi ikon preostalih Workspace storitev. In kje je težava? Ikone so tako zelo usklajene v stilu in barvi, da jih ob hitrem pogledu težje razlikujemo med seboj. Ali je Googlu s to prenovo uspelo sporočiti, kako zelo so vse storitve povezane med seboj ali pa zgolj zmesti uporabnike? Presodite sami.