Včasih zvenimo kot pokvarjena plošča – objavljanje nove vsebine je ključ do uspeha! Vsebina na vaši spletni strani, blogu ali pa na družbenih omrežjih je način, kako ohranjati pristen stik z vašimi strankami ali sledilci. Ohranjanje stika pa ni edini razlog zaradi katerega si enostavno MORATE vzeti čas za pisanje bloga. Ustvarjanje vsebin in pisanje bloga povečuje prepoznavnost vašega podjetja, pomaga pri organskem dosegu novih strank in sledilcev, obenem pa vam pomaga tudi pri višjem uvrščanju med Googlovimi zadetki iskanja. Ste pripravljeni na nov zapis? Za vas smo pripravili 5 nasvetov za pisanje bloga in spletnih vsebin, ki jim sledimo tudi sami. No, vsaj poskušamo.

Nasvet #1: Pripravite načrt vsebine

Redno ustvarjanje kvalitetne vsebine je vse prej kot mačji kašelj. Še posebej, če ste posameznik ali manjše podjetje, ki nima za to posebej določene skupine ljudi ali posameznika. Med vsemi dnevnimi obveznostmi je pravi izziv najti čas za iskanje in realizacijo vseh idej, ki jih imate. Zato je načrtovanje vseh dejavnosti še kako pomembno.

Z načrtovanjem vsebine vnaprej si olajšamo delovni proces in prihranimo na času. Začnemo tako, da si zadamo cilj, kako pogosto želimo ustvarjati in objavljati nove vsebine. Količina vsebin se razlikuje od podjetja do podjetja. Bolj kot količina pa je pomembna konsistentnost. Zastavite si dosegljive cilje kot so npr. tedenske objave na blogu. Vzemite mesečni koledar ter vsak teden določite temo, o kateri boste pisali – na blogu ter na družbenih omrežjih. Nato pa si porazdelite čas tako, da boste ta cilj tudi dosegli. Načrt objav služi kot prvi osnutek vaše vsebine, ki vam nudi dober vpogled v to, o čem vse morate razmisliti, kaj vse si morate pripraviti ter kaj vse morate raziskati pred objavo.

Predpriprava je temelj za uspešno pisanje bloga.
Predpriprava je temelj za uspešno pisanje bloga.

Nasvet #2: Raziščite izbrano temo

Včasih pišemo »iz glave«, včasih pa je potrebno kakšno temo dodatno raziskati ali pa preveriti navedene informacije. Ne glede na to ali pišete o lastnih storitvah ali pa pripravljate objavo raziskovalne narave, si prizadevajte to vsebino narediti čimbolj izobraževalno in uporabno. Takšna vsebina bo pritegnila vaše bralce, zaradi česar se bodo dlje časa zadržali na vaši spletni strani. Naj opomnimo, da je čas, ki ga obiskovalci prebijejo na vaši spletni strani eden izmed pomembnejših indikatorjev po katerih spletni iskalniki vrednotijo ustreznost spletne vsebine. Bolj kot je vsebina uporabna, večje možnosti ima za pojavitev med prvimi zadetki iskanja.

Za uporabnost vsebine sta pomembna dva kriterija. Prvi je ali je ta vsebina aktualna in jo uporabniki iščejo. Tu vam pridejo na pomoč ključne besede. Pred začetkom pisanja raziščite, katere ključne besede so najbolj relevantne za vašo vsebino, nato pa jih uporabite v njej: v naslovu, podnaslovih, jedru besedila in v meta opisih elementov (npr. v nadomestnih opisih slik). Drugi kriterij pa je pomemben, ko se bralci že nahajajo na vaši vsebini: ali so v njej našli to, kar so iskali. Če je odgovor pritrdilen, je vaša vsebina za njih uporabna. Postrezite jim z uporabnimi informacijami in koristnimi nasveti. Bralci, ki dobijo občutek, da so izvedeli nekaj novega, uporabnega ali zanimivega, se bodo vračali k vam in bodo pripravljeni raziskati tudi vaše druge vsebine.

Nasvet #3: Lotite se pisanja bloga

Vsak začetek je težak in pisanje vsebine ni nobena izjema. V šoli so nas učili, da mora vsaka vsebina imeti uvod, jedro in zaključek, pri čemer naj bi v jedru temeljito obdelali izbrano vsebino. A vendar to ne pomeni, da se je potrebno v vsebino poglobiti do te mere, da bi jo lahko vključili v kakšen šolski učbenik ali študijsko literaturo (razen, če je to vaš namen!), saj za spletno vsebino veljajo malce drugačne zakonitosti. Osrednji cilj spletne vsebine je predstaviti vsebino na način, ki bo zanimiv, hitro berljiv in informativen.

Predstavljajte si, da nekoga čakate, medtem pa prebirate poljubni članek na vašem telefonu. Koliko časa imate? Kako skoncentrirani ste ob branju? Kaj vas najbolj pritegne? Ob upoštevanju dejstva, da marsikdo naleti na vašo vsebino povsem po naključju, mu morate dati razlog, da vam posveti vaš čas. To najlažje storite tako, da svojo vsebino razdelite na srednje dolge enote, ki so opremljene z naslovi in podnaslovi, ki nakazujejo, o čem govori besedilo pod njimi.

Naslovi in podnaslovi so včasih celo bolj pomembni od samega jedra besedila, zato se tudi sami osredotočite na njih pred samim začetkom pisanja. Po tem, ko ste izbrano temo dodobra raziskali, si izberite 3-5 glavnih misli, ki jih želite sporočiti in okoli njih oblikujte naslove, ki pritegnejo. Vkolikor je potrebno, te naslove razširite s pomočjo podnaslovov, nato pa napišite njihovo vsebino. Z vnaprej pripravljenimi naslovi si olajšamo pisanje vsebine, saj nismo omejeni na pisanje »od začetka do konca«, obenem pa porabimo manj časa za razmišljanje o tem, kam umestiti določeno informacijo.

Naša skrivnost – večina Revolver blogov se začne nekje na sredini, uvod pa je zadnja stvar, ki jo napišemo.

Nasvet #4: Olepšajte vsebino s slikami

Ljudje smo vizualna bitja in tega ne pozabite. Da bi pritegnili pozornost vaših bralcev, svojo vsebino opremite z dodatnimi gradivi kot so slike, grafike in videi. S tem razbijete monotonost besedila, obenem pa lahko z njimi predstavite vsebino na zanimivejši način.

Po nasvete za pisanje bloga na Revolver blog
Po nasvete za pisanje bloga na Revolver blog.

Nasvet 5#: Optimizirajte vsebino

Kadar pripravljamo spletno vsebino, moramo nekaj pozornosti nameniti tudi meta podatkom, s katerimi optimiziramo vsebino za spletne iskalnike. Meta podatke najlažje razumemo tako, da si jih predstavljamo kot tiste podatke in opise, ki so namenjeni iskalnim algoritmom. Bolj preprosto povedano – gre za vse tiste informacije, ki Googlu pomagajo razumeti, kaj vaša vsebina pomeni.

Za spletno vsebino sta ključna dva meta podatka: nadomestna besedila slik ter ključne vsebine. Obe informaciji delujeta tako, da iskalnikom povesta, kakšna vsebina se nahaja na določeni strani. V primeru ključnih besed iskalniki primerjajo ujemanje med ključnimi besedami in ostalo vsebino, v primeru nadomestnega besedila slik pa iskalniki dobijo informacijo, kaj slika sploh predstavlja. Ne pozabimo, da ljudje in računalniki ne vidimo slik na enak način. Če vzamemo sliko drevesa, ljudje vemo, da gre za drevo, iz same slike pa lahko razberemo še več informacij (npr. za kakšno drevo gre, kakšna je okoliška pokrajina, kakšno je vreme). Računalniku (in iskalnikom) pa moramo s pomočjo nadomestnega besedila opisati, da je na sliki npr. smreka na hriboviti pokrajini v sončnem vremenu.

Pisanje bloga je končano: še zadnji nasvet…

Po tem, ko ste vložili veliko truda v pisanje bloga, je prav, da zanj tudi kdo izve! Podajte se na družbena omrežja in delite svojo vsebino s svojimi prijatelji in s svojimi sledilci. Spodbudite jih, da si blog ogledajo ter podajo svoje mnenje. Začnite pogovor, ki bo osnova za vzpostavitev in ohranjanje dobrega odnosa. Nikoli se ne ve – naključni obiskovalec vašega bloga je lahko vaša naslednja zvesta stranka.