Najpomembnejši element spletne trgovine so njeni izdelki, drži? No, to drži le deloma. Čeprav je ponudba izdelkov zelo pomembna, pa sama še ne zagotavlja uspešno zaključene prodaje. Potrošniki smo postali zahtevni in vse bolj iščemo dodano vrednost, iščemo nekaj več. Vkolikor imate spletno trgovino, si oglejte, katerim 4 stranem je smiselno nameniti dodatno pozornost.

Vstopna stran

Najpomembnejša stran je seveda vstopna stran, saj je to v večini primerov prvi stik obiskovalca (in potencialnega kupca!) z vami. Vsakega spletnega obiskovalca morate obravnavati kot stranko, ki vstopi v vašo trgovino. Če želite, da bo ta stranka postala vaš kupec, se mora pri vas dobro počutiti ter v vaši ponudbi najti nekaj, kar potrebuje ali pa ji je všeč. V fizični trgovini bi to naredili tako, da bi stranko pozdravili, jo povprašali, če potrebuje pomoč, nato pa ji ponudili na ogled izdelke, ki bi jo zanimali.

V spletni trgovini tega osebnega stika ni, a to še ne pomeni, da s strankami ne morete vzpostaviti pristnega odnosa. Vstopna stran vaše spletne trgovine bo poskrbela za prvi vtis. Sporočilo, ki ga želite predati obiskovalcem je, da bodo pri vas zagotovo našli nekaj, kar jim bo všeč in da se bodo ob pregledovanju ponudbe dobro počutili. Vprašanje je le, kako to sporočiti.

Med najpomembnejše strani v spletni trgovini sodi vstopna stran.
Med najpomembnejše strani v spletni trgovini sodi vstopna stran.

Kaj pritegne stranke na vstopni strani?

Najprej se morate vprašati, kako stranka pride v vašo spletno trgovino. Če ste oglaševali določen izdelek ali storitev, je stranka najverjetneje kliknila na oglas, ki jo je pripeljal na najbolj relevantno stran za tisti oglas. To je praviloma podstran produkta oz. katerikoli del strani, kjer je mogoč takojšnji nakup oglaševanega izdelka ali storitve. V tem primeru morate samo poskrbeti, da je ciljna stran zasnovana tako, da se stranka na njej znajde in da lahko čim hitreje in brez zapletov opravi nakup.

Pogostejši pa so primeri, ko obiskovalci slučajno zaidejo v vašo spletno trgovino. Ti obiskovalci (še) nimajo nakupnega namena, zato je vaša naloga, da jih prepričate, da postanejo vaše stranke oziroma kupci. Najpomembnejše pri tem je, da vstopna stran vaše spletne trgovine jasno izraža, s čim se ukvarjate in kaj pravzaprav ponujate. Nekdo, ki je po naključju obiskal vašo spletno trgovino, si ne bo vzel veliko časa za raziskovanje, če mu ne podate razloga za to. Lahko pa ga s funkcionalno in informativno pristajalno stranjo spodbudite k temu.

Poskrbite, da bo vaša spletna trgovina ustrezno prikazana na vseh napravah – računalnikih, tablicah in mobilnih telefonih. Na vstopni strani čim bolj pri vrhu izpostavite trenutne akcije, znižanja in novosti v ponudbi,  v nadaljevanju pa ne pozabite prikazati nekaj proizvodov ter možnosti ogleda celotne ponudbe. Povezave na druge dele vaše spletne trgovine so tu ključnega pomena. Za piko na i pa poskrbite, da lahko obiskovalci kadarkoli stopijo v stik z vami, če naletijo na težave ali pa imajo kakšno vprašanje. To najlažje dosežete tako, da na vseh delih spletne trgovine omogočate hitri kontakt – bodisi prek klepetalnika (ali klepetalnega asistenta), klica ali povezave na kontaktni obrazec.

Kontakt

Ne glede na to ali se zdi samoumevno ali ne, vaša spletna trgovina potrebuje stran s kontakti. Vaša spletna trgovina je lahko zelo pregledna in dobro zasnovana, a kljub temu imajo obiskovalci lahko vprašanja o stvareh, ki niso očitne ali pa eksplicitno omenjene.

Omogočite svojim obiskovalcem, da enostavno stopijo v stik z vami. Priporočamo, da v ta namen ustvarite kontaktno stran, ki bo vidno dostopna. Praksa je, da je stran »Kontakt« dostopna neposredno iz menija na vrhu strani ter iz same noge. Čeprav v nogo spletišča ponavadi zapišemo nekaj osnovnih kontaktnih podatkov, se poskušajte izogniti temu, da so ti podatki na voljo le tam. Če so vaše strani dolge in polne vsebine, bodo uporabniki porabili nekaj časa za premik do želenega koščka informacije – to pa lahko negativno vpliva na uporabniško izkušnjo.

Torej, kaj navesti na kontaktno stran? Navedite svoj sedež in morebitne poslovalnice in kontaktni e-mail, dodatno pa lahko navedete tudi kontaktno številko. Vkolikor je vaše podjetje organizirano na podenote, lahko navedete več kontaktov: za splošna vprašanja, za vprašanja v zvezi z dostavo, vprašanja v zvezi z vračilom blaga itd. Dodatno pa lahko svojo spletno trgovino opremite tudi s klepetalnim asistentom (op. chatbot, chat assistant) ali klepetalnikom za neposredni pogovor (med bolj priljubljenimi rešitvami je integracija klepetalnika Facebook Messenger).

Vkolikor pa uporabljate kontaktni obrazec, poskrbite, da ga bo mogoče hitro izpolniti ter da stranka nemudoma dobi povratno informacijo, da je bilo njeno sporočilo poslano. Nato pa le še poskrbite, da čimprej odgovorite nanj.

O nas

Stran, ki ji neupravičeno posvečamo premalo pozornosti, je naša predstavitvena stran. Zavedamo se, da ustvarjanje vsebine zahteva čas in trud, ki bi ga rajši namenili za druge stvari. Zato si pogosto rečemo »Koga sploh zanima, kdo smo?«, samo zato, da se izognemo pisanju opisa o sebi in temu, kaj počnemo. Pa vendar –  vaše stranke še kako zanima, kdo ste in to lahko vpliva na vašo prodajo!

Ni potrebno napisati celotne življenjske zgodbe. Napišite le tisto, kar vam bo pomagalo ustvariti pristen stik s strankami. Na strani »O nas« zapišite, kdo ste, kaj počnete in zakaj to počnete. Ne glede na to, kaj prodajate, je verjetnost, da imate veliko konkurence. Kadar smo potrošniki v dvomu in izbiramo med dvema zelo podobnima izdelkoma, se bomo odločili za tistega, ki nam ponudi nekaj več in s katerim se lahko poistovetimo. Poistovetimo pa se lahko, če nam predstavite zgodbo, ki je v ozadju.

Pogoji poslovanja in politika vračil

…z drugimi besedami – drobni tisk. Bodimo iskreni – vse pravno obarvana besedila v spletnih trgovinah so tam, ker morajo biti tam in le redko kdo jih prebere. Pa vendar so vam lahko v pomoč. V času epidemije covid-19 smo potrošniki začeli več kupovati prek spleta, kar predstavlja 3 izzive: kako plačam izdelke, kdaj dobim izdelke in kaj storim, če mi izdelki niso všeč.

Najpomembnejše strani v spletni trgovini - plačilna sredstva.
Ponujena plačilna sredstva lahko odločajo o nakupu.

Vse spletne trgovine ne omogočajo enakih načinov plačila. Ravno način plačila lahko odloča o tem ali bo stranka opravila nakup v vaši spletni trgovini ali pri konkurenci. Vsi potrošniki niso naklonjeni plačevanju prek spleta. Če vaše idealne stranke spadajo v to kategorijo potrošnikov, razmislite tudi o tem, da ponudite tudi kakšno bolj »tradicionalno« plačilno sredstvo kot sta plačilo prek TRR in plačilo po povzetju.

Nenazadnje pa – določite pogoje in postopek vračila izdelkov. Prodajalci in potrošniki si želimo, da bi bilo tega čim manj, a včasih kakšen izdelek preprosto ne ustreza in ga je potrebno vrniti. Oblikujte čim bolj enostaven postopek vračila in ga zapišite v svoje Pogoje poslovanja. S temi dodatnimi informacijami boste v strankah vzbudili dodatno zaupanje, s tem pa ustvarili večjo verjetnost, da bodo opravile nakup pri vas – in ne samo enkrat.