Objavljeno: 13 februarja, 2020
Družbena omrežja so postala sestavni del našega spletnega vsakdana. Na družbenih omrežjih ohranjamo stike z ljudmi, sledilci in kupci, ki so nam pomembni. Obenem pa družbena omrežja uporabljamo za deljenje vsebine, ki nam je všeč ali pa pomembna za naš posel.
Deljenje vsebine je ena izmed najbolj uporabljenih funkcionalnosti družbenih omrežij. Čeprav morda ne gre za vašo lastno vsebino, je deljenje vsebine ključnega pomena za uspeh na družbenih omrežjih in spletu. Zakaj, pa si preberite v spodnjem blogu.
Deljenje vsebine za uspeh na treh področjih
Družbena omrežja nam olajšajo ohranjanje stikov in komunikacije z ljudmi, ki so nam pomembni. Bolj kot posamezniki si za to komunikacijo prizadevajo podjetja, ki razumejo pomen uspešnega nastopa na družbenih omrežjih. Za uspeh na družbenih omrežjih je potrebno učinkovito in sistematično upravljanje z njimi, kar pa se pogosto izkaže za zelo obsežno delo. V primeru vsebine na družbenih omrežjih morate sprejeti dejstvo, da vsebine ne razumemo kot »njihove« in »naše«. Vse, kar že obstaja, je vsebina, ki jo lahko uporabimo v svojo korist in za dosego lastnih ciljev. Ali je boljše, če ustvarjamo lastno vsebino? Seveda. Vendar pa se lahko poslužujemo tudi vsebine, ki je nismo ustvarili sami.
1. Z raznoliko vsebino gradite zaupanje pri vaših kupcih in strankah
Na odnose s potencialnimi kupci in strankami prevečkrat gledamo skozi prizmo potrošništva. Cilj izgradnje odnosov z vašimi kupci in strankami ni v tem, da bodo kupili več vaših produktov in naročili več vaših storitev. To je zgolj posledica vzpostavitve zaupanja med vami in med njimi. Zaupanje z vašimi strankami vzpostavite tako, da se jim predstavite kot nekdo, ki mu lahko zaupajo. Kot nekdo, ki prisluhne njihovim željam. Kot nekdo, ki mu je mar za njihovo dobrobit. Kot nekdo, ki razmišlja podobno kot oni, ki so mu všeč podobne stvari kot njim. In ravno slednje dosežete s tem, ko delite tujo vsebino. Naj razložimo.
Kot podjetje ustvarjate lastno vsebino v obliki svojih produktov in storitev ter opisev le-teh. Te vsebine tržite z namenom pospeševanja prodaje. Trženje teh vsebin pa ustvarja in gradi ugled vašega podjetja ali blagovne znamke. S tem pa se krepi ozaveščenost o blagovni znamki in povečuje zaupanje potencialnih strank v vas in vaše podjetje (ali blagovno znamko). Kot potrošniki pričakujemo, da se nam bodo podjetja predstavila z lastnimi vsebinami in nas poskušala navdušiti za njihove produkte in storitve. A težava nastane takrat, ko kot potrošniki prejemamo vsebino zgolj iz enega vira.
Trženje z lastnimi vsebinami je ustaljena praksa vsakega podjetja. Vendar kadar prejemamo vsebino samo od tega podjetja in o tem podjetju, se počutimo kot da nam podjetje želi za vsako ceno prodati svoj produkt ali storitev. S tem postopoma izgubljamo zaupanje v podjetje, obenem pa nas podjetje pravzaprav vse bolj odvrača od nakupa. V tem primeru je potrebno vnovič pridobiti zaupanje potencialnih strank in kupcev.
Poskrbite, da bodo verjeli, da so vam njihovi interesi in potrebe na prvem mestu. To pa storite tako, da jim ponudite tudi tujo vsebino, s katero jih informirate in dajete občutek, da je njihova dobrobit na prvem mestu – ne glede na to ali se odločijo za nakup vašega produkta ali storitve.
2. S tujo vsebino dvignete svoj ugled
Velika verjetnost je, da ste malo ali srednje veliko podjetje, ki nima na voljo velike ekipe piscev vsebin, sami pa ob vseh poslovnih obveznosti časovno ne zmorete prevzeti še te naloge. Čeprav nimate velike ekipe piscev vsebine, niti za to nimate neomejenih finančnih sredstev, s katerimi bi lahko tekmovali z velikimi podjetji ali velikimi agencijami, lahko vseeno ustvarite kvalitetno vsebino za vaše sledilce.
Pri ustvarjanju spletne vsebine si vedno prizadevamo, da je te vsebine čimveč. Vendar pa ob tem naletimo na težavo, s katero se je srečal že vsak pisec vsebine: kvantiteta vpliva na kvaliteto. Redno objavljanje je ključ do uspeha na spletu, vendar le, če so objave (tj. vsebina) dovolj kvalitetne. Tudi če si zelo prizadevate za redno objavljanje kvalitetne vsebine, na žalost obstaja verjetnost, da boste naleteli na težave pri ohranjanju enake ravni kvalitete in kvantitete skozi daljše časovno obdobje. To je nekaj povsem normalnega – vsem se zgodi. Ljudje se iztrošimo in potrebujemo nekaj premora. In kaj narediti v tem primeru?
Lastno vsebino kombinirajte z relevantno tujo vsebino. V praksi to pomeni, da ohranjajte primerno kvantiteto objav, a ne na račun kvalitete vsebine. Lastna vsebina naj bo najvišje kvalitete, za dosego potrebne kvantitete in za popestritev pa jo kombinirajte z vsebino, ki je povezana z vašim poslom. Deljenje tuje vsebine vam prinaša dodatne informacije iz različnih virov, s čimer povečate transparentnost in dvignete svoj ugled v očeh svojih sledilcev, strank in partnerjev.
3. Sodelujte z drugimi in postanite bolj prepoznavni
Poznate tisti dober občutek, ko nekdo deli vašo vsebino na svojem Facebook zidu ali pa objavi povezavo do vaše spletne strani na svojem blogu, vi bi pa od veselja najraje skočili v zrak? Vsi ustvarjalci vsebine občutijo to, kadar nekdo drug deli njihovo vsebino, saj to razumejo kot pohvalo za dobro opravljeno delo. Poleg tega, da nekomu z deljenjem njihove vsebine polepšate dan, pa lahko naredite tudi nekaj dobrega zase.
Kadar delite tujo vsebino, imate možnost, da postanete opaženi. Deljenje vsebine na družbenih omrežjih širi krog vaših naslovnikov, obenem pa vas posredno predstavi tudi drugim ustvarjalcem. Ne pozabite – na družbenih omrežjih ste vedno obveščeni o tem, kdo je delil vašo vsebino in komu je bila všeč. In ravno ti dve informaciji vam pomagata pri povečanju lastne prepoznavnosti ter dvigu kvalitete vaše vsebine. Na podlagi odziva ljudi na vašo vsebino lahko ocenite, katera vsebina jim je najbolj všeč. Ali pa katera vsebina pozitivno vpliva na pospeševanje prodaje. Informacije pa gredo tudi v nasprotno smer – povedo vam, katere vsebine (ali virov vsebine!) se je v bodoče smiselno izogibati.
Predvsem pa ne pozabite vzajemnosti in kolegialnosti, ki vladata na vseh družbenih omrežjih. Kadar delite vsebino drugega ustvarjalca – še posebej, če le-ta ni veliko podjetje ali velika medijska hiša – je velika verjetnost, da vam bo vrnil uslugo in delil vašo vsebino. S tem pa kar naenkrat dobite dostop do njegovega kroga sledilcev, med katerimi se lahko znajde tudi kakšna vaša nova potencialna stranka.
Deljenje vsebine: kaj in kako?
Ko ugotovite, na katero vsebino se vaši sledilci najbolj odzivajo, morate pri deljenju upoštevati tudi omrežje, na katerem boste delili to vsebino. Za obogatitev vaše vsebine lahko delite članke, bloge in novice. Lahko gre za zelo strokovno vsebino, ki ustreza vaši panogi, lahko pa gre za povsem splošne in vsakodnevne informacije. Tak tip vsebine je najbolj primeren za družbena omrežja kot sta Facebook in LinkedIn.
Za dodatno vsebino opazujte, kaj počnejo vplivneži in miselni vodje v vaši panogi. Ne pozabite pa tudi spremljati, s kakšnimi #ključniki (ang. hashtag) je opremljena ta vsebina. Glede na lastno presojo jih uporabljajte tudi pri deljenju vsebine, saj si boste tako povečali možnosti, da več ljudi vidi to vsebino. Ključniki so bližnjice za odkrivanje vsebine. Z njihovo pomočjo poiščite tiste članke, novice, slike, videe in citate, ki bodo pritegnili vaše ciljno občinstvo. Deljenje vsebine vplivnežev pa sledi zelo preprostemu načelu: delite jo na tistem družbenem omrežju, na katerem ste jo sami našli. Seveda pa jo lahko delite tudi drugod, v kolikor je vsebina primerna za izbrano družbeno omrežje.
In nenazadnje – ustvarjajte in delite lastno vsebino. Redno ustvarjanje vsebine pomaga pri optimizaciji vaše spletne strani, s čimer se le-ta pojavlja višje med Googlovimi zadetki iskanja. Vsebino najlažje ustvarjajte tako, da pišete lastne spletne novice oz. blog. Pišite o tem, kaj se dogaja z vašim podjetjem, kakšnih projektov ste se lotili, kaj je novega v vaši panogi, predstavite novo linijo produktov. Da pa vaš trud ne bo zaman – to delite na družbenih omrežjih.
Si želite izboljšati svojo spletno prisotnost in učinkovito pristopiti k upravljanju z družbenimi omrežji ter pritegniti svoje sledilce z lastno vsebino? Pri tem vam z veseljem pomagamo na agenciji Revolver – pišite nam in nam povejte svoje želje.