Objavljeno: 14 aprila, 2023

Google Ads (prej znan kot Google AdWords) je spletni marketinški algoritem za prikaz, upravljanje in merjenje učinkov spletnih oglasov in oglaševalskih kampanj. Gre za orodje, ki prikazuje oglase med Googlovimi zadetki iskanja in na drugih spletnih mestih. Ti oglasi uporabnike vodijo na točno določena spletna mesta, kjer lahko nato opravijo želeno dejanje (nakup, oddajo povpraševanja ali kaj drugega). Pogosto se pojavlja zmotno prepričanje, pri katerem naj bi veljalo, da morajo marketinške kampanje nenehno teči, če želimo doseči največji učinek. To ne drži, saj obstajajo tudi situacije, v katerih je za maksimizacijo učinka pametno zaustaviti Google Ads kampanjo.

Kaj se zgodi, ko zaustavimo Google Ads kampanjo?

Preden si ogledamo, kdaj je smiselno zaustaviti Google Ads kampanjo, moramo vedeti, kaj se pravzaprav zgodi, če jo zaustavimo.

Najprej je potrebno razumeti, da zaustavitev (ang. pause) in odstranitev (ang. remove) nista enaki dejanji, čeprav bo njun kratkoročen učinek precej podoben. Zaustavljena kampanja ohrani vse nastavitve in podatke, le začasno postane neaktivna. Takšno kampanjo lahko kadarkoli ponovno aktiviramo in nadaljujemo z že pripravljenimi oglasi. Če pa jo odstranimo (ang. remove), pa je to permanentno dejanje, s katerimi bomo izgubili vse nastavitve, oglase, zbrane podatke itd.

Če je Google Ads kampanja zaustavljena:

  • AB/ testiranje ne bo delovalo,
  • kampanja ne bo zbirala nobenih podatkov,
  • kampanja ne bo ustvarjala novih kvalitetnih kontaktov (ang. leads) ali generirala prodaje,
  • kampanja ne bo porabljala sredstev, saj ne plačujete za klike na oglas (o tem, kaj je PPC oglaševanje si lahko preberete na našem blogu).

Glavni pozitivni učinek zaustavitve kampanje je seveda ta, da ne trošimo sredstev za neučinkovito kampanjo. Drugi pozitivni učinek je, da lahko kampanjo z lahkoto znova zaženemo in se s tem izognemo vnovični pripravi kampanje in čakanju na njeno odobritev. Negativni učinek zaustavitve kampanje pa je, da bo njena zaustavitev povzročila ponastavitev ocene kvalitete kampanje in njenih algoritmov. V praksi to pomeni, da bo ob ponovni aktivaciji kampanja takšna, kot če bi jo prvič zagnali. Če se odločite zaustaviti Google Ads kampanjo, lahko sami določite, kaj naj bo začasno ustavljeno.

Zaustavite lahko:

  • posamezne ključne besede,
  • posamezne oglase,
  • skupine oglasov ali
  • celotno kampanjo.

Google Ads kampanje lahko zaustavite ročno ali pa uporabite avtomatizirano orodje, ki samodejno zaustavi kampanjo v terminu, ki ga sami določite. Kot primer slednjega lahko navedemo zaustavitev kampanje, ki oglašuje smučarsko opremo. To kampanjo je smiselno zaustaviti takoj, ko se smučarska sezona neha, saj bo kampanja izven primerne sezone manj učinkovita.

Email marketing za vse vaše potrebe!

Začnite učinkovito komunikacijo s kupci z email marketingom.  Naj email marketing postane del vaše marketinške strategije še danes.

Kdaj zaustaviti Google Ads kampanjo?

V uvodu smo omenili, da obstajajo situacije, v katerih je bolj smiselno zaustaviti Google Ads kampanjo kot pa jo pustiti teči. Nekatere situacije imajo zgolj finančne posledice, druge pa s seboj prinesejo še veliko drugega.

Eden izmed razlogov, zakaj zaustaviti kampanjo je, če je kampanja dosegla svoj cilj. Spomnite se primera z oglaševanjem smučarske opreme. Podoben dober razlog za zaustavitev je tudi, če je kampanja ustvarila dovolj konverzij, uporabnih kontaktov in na splošno podatkov za analizo, ki nam omogočajo oceniti uspešnost kampanje. Tretji razlog za zaustavitev kampanje je stroškovna učinkovitost kampanje. Če je strošek klika v odnosu do konverzij previsok, je takšno kampanjo smiselno zaustaviti in po potrebi prilagoditi.

Zadnji razlog pa je, da ste se pravkar lotili prenove spletne strani ali spletne trgovine. Google Ads kampanje so vezane na klike, ki vodijo do točno določenih strani, podstrani ali izdelkov na vaši spletni strani ali spletni trgovini. Če se lotite prenove le-te in se zgodi, da ena izmed teh strani ni dostopna, bo to povzročilo mnogo nevšečnosti. A to je zgodba za kdaj drugič.

Potrebujete novo spletno stran ali spletno trgovino?

Ob upoštevanju vaših želja po meri izdelamo spletno stran ali spletno trgovino kot si jo želite.