Objavljeno: 17 avgusta, 2021

Pri izdelavi spletne strani se vsakdo slej kot prej vpraša, koliko strani mora imeti spletna stran. Kaj je minimalno sprejemljivo število strani? Ali je lahko strani kdaj tudi preveč? Kakšna naj bo vsebina teh strani?

Čeprav enotnega odgovora, koliko strani mora imeti spletna stran, ni, pa si pri pripravi vsebine za spletno stran lahko pomagamo z nekaj splošnimi vodili.

Minimalno število strani

…je 4 ali 5, ampak ob tem velja pomembna opomba, da je med njimi zgolj ena stran, ki ima relevantno vsebino. Strani, ki jih mora imeti vsaka spletna stran, so:

  1. Vstopna oziroma domača stran,
  2. Kontakt,
  3. Pogoji uporabe,
  4. Politika zasebnosti,
  5. Varstvo osebnih podatkov.

Dodatne strani predstavljajo podstrani in morebitne prispevke na blogu. Podstrani so potrebne takrat, kadar na domači strani ni mogoče celovito predstaviti ponudbe podjetja in namena same spletne strani. V tem primeru si pomagamo s podstranmi, ki omogočajo strukturiranje vsebine in povečujejo preglednost samega spletišča.

Na drugi strani pa je tu še vsebina v obliki bloga. Vsebina na blogu raste organsko in služi kot podpora ključnim kosom vsebine, ki se pojavlja na domači strani in na vseh podstraneh. Imejte v mislih, da na blogu novejša vsebina izpodriva starejšo. V tem primeru je dobro pomembne informacije umestiti na podstrani in ne le v prispevek na blogu.

Pisanje bloga je organski način ustvarjanja vsebine na spletni strani. Koliko strani mora imeti spletna stran?
Pisanje bloga je organski način ustvarjanja vsebine na spletni strani.

Kaj določa število strani na spletni strani?

Koliko strani mora imeti spletna stran je določeno z namenom, željami in obiskovalci spletne strani. Na posameznih straneh se nahaja vsebina, ki je relevantna za vaše podjetje. Čeprav pogosto poudarjamo, da je potrebno »pisati vsebino tudi za Google«, pa mora le-ta v prvi vrsti biti napisana za vaše obiskovalce. Posledično bo tudi količina vsebine odvisna od tega, kdo so obiskovalci vaše spletne strani in kaj jim želite sporočiti.

Če gre za osebno spletno stran, je lahko že nekaj strani dovolj, saj za vso ostalo vsebino poskrbi blog. Če pa gre za poslovno stran podjetja, pa je situacija malce drugačna. Na spletni strani podjetja uporabniki pričakujejo, da bodo našli podatke o podjetju, o vseh storitvah in produktih, ki jih ponujate ter tudi nekaj strokovne vsebine, ki je vezana na dejavnost podjetja. Več kot je različnih storitev in produktov ter bolj kot je področje dela razvejano, toliko več strani bo spletna stran potrebovala.

Razmišljate o prenovi obstoječe spletne strani ali izdelavi nove spletne strani? Potem ste na pravem mestu. Na Agenciji Revolver ponujamo celostno storitev izdelave spletne strani, kjer vam tudi svetujemo, kako vašo spletno stran vsebinsko izpopolniti. Pišite nam ali pa nas pokličite na 040 225 539.

Število strani naj bo odvisno od vsebine. Ustvarite toliko strani, kot jih potrebujete za celostno predstavitev vašega podjetja in vaše dejavnosti. Pri tem pa si lahko pomagate s preprostim trikom. Če gre za majhno podjetje (npr. s.p.), ki naslavlja zgolj lokalne obiskovalce, potem je 5-10 vsebinskih strani lahko že dovolj. Za osnovno predstavitev srednje velikih podjetij pa zadošča 10-30 vsebinskih strani.

Ali ima spletna stran lahko preveč strani?

Na kratko – ne. Vkolikor je vsebina na posameznih straneh skladna z vsebino spletišča ter je do teh strani mogoče dostopati bodisi prek navigacijskega menija bodisi na kakšen drug način, zgornje omejitve števila strani ni. A pozor – čeprav več vsebine povečuje možnosti za višje uvrščanje med Googlovimi zadetki iskanja, pa je pri tem potrebno biti zelo pazljiv.

Vsebina mora biti originalna in uporabna za vaše obiskovalce. Pri tem lahko zapademo v past kopičenja ključnih besed (op. keyword canibalization), pri čemer poskušamo doseči čim višje uvrščanje med Googlovimi zadetki iskanja tako, da ustvarjamo veliko strani z individualnimi ključnimi besedami. Še huje je, če podvajamo vsebino in ji pripišemo različico prvotne ključne besede. Tega ne počnite. Googlov algoritem favorizira uporabno vrednost vsebine pred njenimi ključnimi besedami. Zato ustvarite toliko vsebine kot jo potrebujete, da vaši obiskovalci dobijo vse potrebne informacije in se dovolj dolgo zadržijo na vaši spletni strani.