Objavljeno: 29 julija, 2022
Veliko spletnih strani in spletnih trgovin vključuje prispevke, ki jih poznamo pod imeni novice, objave, blogi itd. Ne glede na to, kako takšen prispevek poimenujete, je velika verjetnost, da zanj potrebujete tudi prikazno sliko. Kako pripraviti prikazno sliko in na kaj biti pozorni pa v nadaljevanju.
Kaj je prikazna slika za blog?
Prikazna slika je fotografija, ki se najpogosteje uporablja kot predogledna sličica prispevka (bloga ali novice), dodatno pa se lahko uporablja tudi kot ozadje v glavi posameznega prispevka. Najpogostejša poimenovanja prikazne slike v urejevalnikih spletnih platform so Featured Image/Prikazna slika (WordPress) ali Image na razdelku Image/Gallery (OpenCart). V primeru spletne trgovine pa je lahko prikazna slika poimenovana tudi kot Slika izdelka, ki prav tako opravlja funkcijo prikazne slike.
Prikazna slika izboljša uporabniško izkušnjo
V želji po čim boljši spletni optimizaciji se glede na omejitve strežnika oz. gostovanja marsikdo odloči za odstranitev nepotrebnih slik – tudi prikaznih slik. A kot pri večini spletnih dilem obstajajo primeri, ko je odstranjevanje prikaznih slik smiselno, in primeri, pri katerih to ni smiselno.
Primarno ima prikazna slika funkcijo predogleda in popestritve vsebine. Ko uporabniki brskajo po vašem spletišču, je dobrodošlo, da poleg besedila vidijo tudi kakšno sliko in se na tak način dlje časa zadržijo na vaši spletni strani ali v vaši spletni trgovini.
Potrebujete novo spletno stran ali spletno trgovino?
Ob upoštevanju vaših želja po meri izdelamo spletno stran ali spletno trgovino kot si jo želite.
Poleg tega pa ima prikazna slika tudi zelo pomembno vlogo pri SEO optimizaciji. Prikazna slika je še vedno navadna slika, ki ji lahko dodamo atribut nadomestnega besedila. Nadomestno besedilo je pomembno predvsem za spletne iskalnike, spletne bralnike in tiste primere, v katerih se slika iz takšnih ali drugačnih razlogov ne naloži. Prikazna slika, ki je opremljena z ustreznim nadomestnim besedilom, spletnim iskalnikom in spletnim bralnikom opiše, kaj slika prikazuje. V kolikor pa se slika ne prikaže, pa uporabniki dobijo informacijo, da je tam slika, ki prikazuje to, kar navaja nadomestno besedilo.
Kdaj odstraniti prikazne slike?
Prikazne slike je smiselno odstraniti takrat, ko se le-te pojavljajo na prvi strani (tj. pristajalni strani ali landing page) in že imate veliko drugih slikovnih elementov. Do velikega števila slikovnih elementov lahko pridete, če prikazujete več razdelkov s slikami in izvedete več prikazov različnih vsebin (npr. 3 blogi, 4 izdelki, 3 reference itd.) zaradi česar je pristajalna stran velika z vidika prenesenih podatkov.
Potrebujete novo spletno stran ali spletno trgovino?
Ob upoštevanju vaših želja po meri izdelamo spletno stran ali spletno trgovino kot si jo želite.
Vsaka galerija, slika, grafika ali video, ki se morajo uporabniku prenesti za potrebe prikaza, predstavljajo določeno količino podatkov. V dobi hitrih širokopasovnih povezav to ne predstavlja težave uporabnikom, ki dostopajo do spletišča prek računalnika. Mobilni uporabniki (tj. tisti, ki dostopajo do spletišča prek telefonov, tablic, prek šibkejše internetne povezave ali prek mobilnih podatkov) pa to zelo hitro opazijo kot počasnejše nalaganje spletišča. Tega pa ne želimo, kaj ne?
Rešitev je v tem, da vse slike predhodno optimiziramo s pomočjo ustreznega programa. Za optimizacijo slik si lahko ogledate naš vodič za FastStone photo resizer.
Kako pravilno pripraviti prikazno sliko?
Prikazna slika ima največji učinek takrat, kadar je ustrezno pripravljena in prikazana. S pomočjo prikazne slike si lahko zagotovite višje uvrščanje med zadetki spletnega iskanja ter izboljšate uporabniško izkušnjo obiska vašega spletišča. Pri tem morate paziti na tri stvari.
Prikazna slika mora biti ustrezno optimizirana
To pomeni, da po dimenzijah in velikosti ustreza namenu prikaza. Če je prikazna slika majhna, naj to odraža tudi njena izvorna datoteka. To storimo tako, da prikazno sliko ustrezno optimiziramo. Za optimizacijo slik si lahko ogledate naš vodič za FastStone photo resizer.
Prikazna slika mora imeti nadomestno besedilo
Nadomestno besedilo pomaga spletnim iskalnikom in bralnikom pri razumevanju vsebine slike. Človeško oko lahko na sliki prepozna npr. drevo, Googlov iskalnik pa potrebuje opis, da se na sliki nahaja drevo. Če prikazno sliko opremite npr. z besedilom »drevo«, se ta slika lahko pojavi med Googlovimi zadetki iskanja. Vsak prikazan zadetek iskanja pa pomeni dodatno priložnost klika na vaše spletišče.
Prikazna slika naj bo povezana z vsebino
Če prikazujete več prispevkov (novic, blogov), naj prikazna slika do neke mere odraža vsebino in pritegne uporabnika. Pri veliki količini podatkov bodo uporabniki najprej opazili slike, šele nato se bodo odločili za branje besedila, ki je v bližini slike. Pri tem upoštevajte prikaz vaše prikazne slike. Najbolj univerzalna postavitev vsebine prikazne slike je slika, pri kateri je bistvo slike umeščeno na vertikalno in horizontalno sredino. V kolikor sliko prekrivajo drugi elementi, prilagodite prikaz slike temu primerno.
Zmanjkuje idej za pisanje vsebin?
Potem ste na pravem mestu. Za vas in vaše podjetje pišemo zanimive vsebine, ki jih lahko uporabite na spletni strani, v spletni trgovini ali pa na družbenih omrežjih.