Objavljeno: 24 marca, 2020
Spletne trgovine so postale vroča tema v teh dneh. V samoizolaciji se večina prebivalstva druži in posluje prek spleta. Splet je v teh časih nujno orodje, ki v sebi skriva velik potencial. V teh negotovih časih ga izkoristite kar se da dobro – tudi za iskanje novih poslovnih priložnosti. Vse male obrtnike in ne-živilske prodajalce je vladna uredba o prepovedi prodaje hudo prizadela. Marsikdo od njih je že poskusil razširiti poslovanje s spletno trgovino. Ali je prodaja prek spletne trgovine primerna tudi za vaše podjetje in kako hitro se povrne strošek spletne trgovine?
Trenutno stanje v poslu
Spletne trgovine so del našega vsakdana, sam smo ljudje navajeni nakupovati prek spleta. Sprememba v nakupovalnih navadah v luči trenutne zdravstvene nevarnosti je ta, da sedaj kupujemo prek spleta tudi tisto, česar prej nismo. Drugače trenutno ne gre. Potrošniki smo se prilagodili nastali situaciji. Kaj pa podjetja?
Prepoved obratovanja obrtniškim delavnicam in trgovinam z neživilskim blagom je mnogim podjetjem povzročila izpad dohodka. Kar 90 % vseh slovenskih podjetij se je zaradi nastale zdravstvene situacije znašlo v težavah. Zaloga je, a prodaja ne steče, saj kupci ne smejo do prodajalne. Prepoved velja za vse, a nekaterim podjetjem gre bolje kot drugim.
So podjetja, ki lahko poslujejo prek spleta in so podjetja, ki tega ne morejo. Pri tistih, ki lahko poslujejo prek spleta pa se podjetja delijo na tista, ki dejansko prodajajo prek spleta in tista, katerih poslovanje je osredotočeno na fizično prodajo. Nastala zdravstvena situacija je povzročila, da se posel seli na splet. Tam, kjer se lahko. Podjetja, ki že imajo svoje spletne trgovine v teh dneh veliko vlagajo v oglaševanje. Konkurenca je čez noč postala resnična grožnja, kljub temu da se ni pojavila čez noč. Konkurenca na spletu je bila vedno prisotna, a ji podjetja tako s fizično kot spletno prodajo niso namenjala preveč pozornosti, kajti posla je bilo dovolj za vse. Zdaj pa smo v situaciji, ki spominja na dogajanje na mestni tržnici: vsi prodajalci so na istem mestu in poskušajo preglasiti drug drugega.
Dodaten izziv pa v teh dneh predstavlja način plačila in dostava paketov. V prednosti so tisti prodajalci, ki v svojih spletnih trgovinah ponujajo različne načine plačil. Plačilo po povzetju trenutno ni mogoče, saj je brezgotovinsko poslovanje eden izmed varnostnih ukrepov za zaščito tako poštnih delavcev kot tudi kupcev. Naročeno blago mora biti plačano vnaprej prek predračuna, s kreditno kartico ali pa prek sodobnih plačilnih sredstev kot sta PayPal in Stripe.
Vsi potencialni kupci so na spletu in ne pred trgovinami. Vprašanje, ki se poraja marsikateremu prodajalcu pa je: kako te kupce povabiti k sebi in spodbudili k nakupu?

Fizične in spletne trgovine – podobne kot jajce jajcu?
Tako kot v fizični trgovini, morate tudi v spletni trgovini skrbeti za njeno založenost z artikli. Artikli morajo biti ustrezno poimenovani in opremljeni z vsemi potrebnimi podatki, kar od vas terja nekaj truda. Več kot ga vložite, večja verjetnost je, da boste prepričali stranko v nakup. Podobno je s postavitvijo artiklov. V fizični trgovini artikel postavite na vidno mesto, da ga obiskovalci vidijo takoj ob vstopu. Podobno morate narediti tudi v spletni trgovini, le da morate biti pri tem malce bolj kreativni. Če v fizični trgovini sami pristopite do stranke in jo ogovorite ter ji pomagate pri odločitvi za nakup, morate to storiti tudi v spletni trgovini – bodisi s pomočjo nagovorov v pojavnih oknih bodisi s pomočjo sporočil po tem, ko kupec že odide. Podobnosti med obema trgovinama obstajajo, razlikuje se le način, kako dosegamo primerljive učinke.
A vendar med obema trgovinama obstajajo tudi velike razlike in ravno te razlike so prednost spletnih trgovin. Največjo razliko lastniki opazijo na finančni strani. V primerjavi s fizično trgovino za spletno trgovino ni potrebno plačevati najemnine – izdelava spletne trgovine je enkratni strošek (npr. na platformi OpenCart), mesečno vzdrževanje pa je tako kot če bi za svojo trgovino plačevali naročnino na telefon. Podobno pa spletna trgovina ne povzroča dodatnih upravnih stroškov. V primerjavi s fizično trgovino vam spletna trgovina prinaša največji donos na vaš vložek.
Zakaj se odločiti za spletno trgovino ravno zdaj?
Vedno je čas za spletno trgovino. A vendar pazljivo. Velikokrat slišimo, kako spletne trgovine same prodajajo. Menimo, da ta trditev potrebuje dodatno razlago. Spletne trgovine so po eni strani zelo podobne fizičnim trgovinam, po drugi strani pa med seboj niso primerljive.
Spletna trgovina ponuja možnost za povečanje prodaje, saj pravzaprav podjetju odpira nov trg. Digitalni trg. S pomočjo spletne trgovine se podjetje širi, pa čeprav za to ne odpre nove poslovalnice. S širitvijo pa se poveča doseg in s tem krog potencialnih kupcev. Čeprav vam fizična trgovina omogoča, da stranke komunicirajo z zaposlenimi in tako lažje ohranjate pristne odnose z njimi, ste s fizično trgovino omejeni na manjše število kupcev iz geografsko zamejenega območja. Spletna trgovina pa vam omogoča, da iz naslonjača dosežete prav vsakega potrošnika v državi ali pa izven nje.

Spletna prodaja ne pozna tradicionalnih meja in omejitev gibanja, ki smo jim priča te dni. Spletna trgovina je dostopna vsem – ne glede na to, kje so. To je eden izmed čarov spletne trgovine. Drugi pa tiči v tem, da navkljub geografski razpršenosti potencialnih strank le-te lahko hitreje privabimo v našo (spletno) trgovino kot pa v fizično prodajalno. Spletne trgovine imajo sposobnost, da takoj vplivajo na prodajo in trženje. V trenutku, ko je trgovina objavljena na spletu, lahko že prejemate prva naročila in normalno poslujete. In najlepše pri vsem skupaj? Vaša spletna trgovina nima delovnega časa. V njej lahko stranke nakupujejo tudi ko vi spite.
Če ste se že večkrat poigravali z mislijo na spletno trgovino, vendar ste se težko odločili zanjo, je morda ravno zdaj pravi trenutek. Izgubiti nimate kaj, lahko pa veliko pridobite.
Spletne trgovine bodo rešile trenutne težave
Spletna prodaja razširi geografsko področje dosega podjetja, s čimer podjetje doseže več potencialnih strank. Ob uspešnem nagovoru teh strank se tudi povečajo prihodki podjetja. Denarni tok je pomemben za vsako podjetje, ne glede na njegovo velikost. Za mala in srednje velika podjetja še toliko bolj, saj spletno poslovanje omogoča hitrejše prejemanje plačil, s tem pa lažje poslovanje. In kaj je najlepše pri vsem skupaj? Poslovanje prek spleta podjetju ne nalaga dodatnih stroškov, ravno nasprotno – včasih jih celo zmanjša oziroma optimizira.

Na spletu so pravila igre za vse enaka. V primeru spletne prodaje so majhna podjetja povsem enakovredna velikim podjetjem in še več – lahko jim predstavljajo resno konkurenco. Na spletu je tudi najmanjši trgovec lahko zelo zanimiv za potrošnike. Tako kot butične prodajalne pritegnejo bolj kot veliki nakupovalni centri, tako pritegnejo tudi manjše, specializirane spletne trgovine s premišljenim izborom artiklov. Spletna trgovina vam lahko olajša premostiti trenutne izzive – v kolikor ste pripravljeni vanjo vložiti nekaj truda in energije. Spletna trgovina v teh časih ni magična rešitev, ki bo rešila prav vsako težavo, s katero se podjetja srečujejo v teh dneh. Je pa vsekakor upanje in možnost, da se z njeno pomočjo posledice trenutne zdravstvene in gospodarske krize omilijo.
Če ponovimo: denarni tok je pomemben za vsako podjetje. Le-ta pa je s spletno trgovino mogoč tudi zdaj, ko so vrata vaše (fizične) trgovine do nadaljnjega zaprta.