Povejte, kaj počnete v desetih besedah ali manj! Sporočilo blagovne ali storitvene znamke ali podjetja je eden izmed ključnih elementov vaše prepoznavnosti. Vsi podjetniki vedo, da je eden izmed najbolj zahtevnih delov v poslu ravno izgradnja prepoznavnosti podjetja in sporočila blagovne znamke. Kako govoriti o svojem podjetju in kakšno naj bo sporočilo blagovne znamke pa v nadaljevanju.

Sporočilo blagovne znamke naj pove bistvo

Sporočilo blagovne znamke je močno orodje pri pospeševanju posla. Še posebej, če pospeševanje posla izvajamo prek mreženja, kjer prek novih poznanstev skušamo sklepati nove posle. Kako se pogovarjati, kako se izražati, da vas bodo ljudje razumeli? Kako jih prepričati, da postanejo vaše stranke, uporabniki, podporniki, zagovorniki, investitorji ali celo partnerji?

Vaši izdelki in storitve imajo tako veliko fantastičnih lastnosti, ki pripovedujejo zgodbo. Kaj je ključno za to zgodbo? Pri velikem številu lastnosti je težko vedeti, katere bi izpostavili. To, kar je všeč in pomembno nekomu, morda ne bo drugemu. Za to, da oblikujete jasno sporočilo blagovne znamke, pa morate vedeti, kaj je pomembno za vaše ciljno občinstvo. Že veste, kdo je vaša idealna stranka in kaj je tisto, kar jim je najbolj pomembno?

Idealne stranke ni – koga nagovarjamo?

V poslu velikokrat govorimo o idealni stranki, o idealnem občinstvu. Naj takoj opozorimo – idealna stranka in idealno občinstvo v resnici ne obstajata. Gre za konstrukt, s katerim lažje osredotočimo svoje aktivnosti. Ne pozabimo, da je v poslu čas denar, vsakemu podjetniku pa je v interesu v čim krajšem času doseči čim večje učinke. S čim manjšimi stroški, seveda. Te stroške pa lahko zmanjšamo, če pravilno prepoznamo, na kaj se moramo osredotočiti.

Sporočilo blagovne znamke: kdo je vaša idealna stranka? - Revolver blog
Sporočilo blagovne znamke je namenjeno vaši idealni stranki.

Koncept idealne stranke nam pomaga pri natančnejšem opredeljevanju naših naslovnikov: kaj potrebujejo, kaj jih zanima, kaj jim je pomembno. Kadar so podjetja v dvomu, vsaj v prvi fazi testiranja pristopijo k izzivu odkrivanja idealne stranke na zanimiv način. Preprosto ne izpostavijo nobene lastnosti njihovega produkta ali storitve, temveč počakajo na odziv ljudi. Vse v upanju, da bo od vseh funkcij in koristi vsaj ena vzbudila zanimanje pri določeni skupini ljudi.

To je eksperimentalni in pasiven pristop k odkrivanju in oblikovanju ciljnega občinstva. Kadar ne vemo, kaj in komu moramo sporočati, je ta pristop ustrezen. Toda s tem pristopom morate zajeti zelo široko mrežo ljudi v upanju, da bo vaše testno sporočilo (v obliki produkta ali storitve) pritegnilo nekoga. Za čim večji doseg je potrebno nagovarjanje široke mreže ljudi, kar pa stane veliko denarja.

Kako oblikovati dobro sporočilo blagovne znamke

Obstaja mnogo načinov, kako pristopiti k oblikovanju sporočila blagovne znamke. Seveda se zgodi, da nekaterim podjetjem uspe oblikovati pravo sporočilo v prvem poskusu in brez velikih naporov. Vendar takih podjetij je malo. Vsa velika podjetja posvetijo veliko časa in sredstev raziskovanju trga in potencialnih strank. Na podlagi rezultatov raziskav pa se nato lotijo premišljenega oblikovanja sporočila blagovne znamke. Dobro sporočilo blagovne znamke ne nastane čez noč, saj je vanj vloženega veliko truda. Obenem pa to ne pomeni, da je kvaliteta sporočila blagovne znamke odvisna od količine vloženih sredstev v samo raziskavo.

Ker morajo podjetja paziti na vse stroške, smo za vas pripravili nekaj napotkov, na kaj vse je pametno pomisliti pri oblikovanju sporočila blagovne znamke. Primerno raziskavo lahko opravite sami, brez da bi za to najeli zunanjega izvajalca ali pa namenili veliko denarja za sestavo testnih fokusnih skupin. Spodnje napotke lahko uporablja kdorkoli za katerikoli namen: samostojni podjetnik, ki pridobiva stranke, blagovna znamka, ki širi krog kupcev ali celo nekdo, ki išče zagonski kapital v obliki investicije. Naš cilj je pomagati podjetjem in posameznikom biti slišani na spletu. Povejte svojo zgodbo ob pravem času pravim ljudem s temi napotki:

SEGMENT STRANK

Kako lahko sploh veste, kaj reči, če ne veste, komu govorite? Prvi in najbolj zahteven korak je definiranje segmenta strank oziroma kupcev. Čeprav idealna stranka ne obstaja, pa si lahko zamislimo, kdo je tipični kupec, ki kupuje in uporablja naše proizvode ali potrebuje naše storitve. Tu je potrebne kar nekaj natančnosti in kritičnega mišljenja. Marsikateremu podjetju se zgodi, da ustvari produkt ali storitev, ki bi ga lahko uporabljal kdorkoli. Po tej logiki je le-ta namenjen vsem. Napaka! Vsi ljudje niso vaša idealna stranka, vsi ljudje ne sodijo v vaš segment. Naj razložimo.

Na koga je naslovljeno sporočilo blagovne znamke? - Revolver blog
Vsi ljudje niso vaša idealna stranka!

Povsem možno je – pravzaprav se zelo pogosto dogaja – da vaš produkt ali storitev uporabljajo različni segmenti ljudi. Naprimer: če imate trgovino s športnimi pripomočki, so vaše idealne stranke tiste, ki se ukvarjajo s športom in živijo aktivno življenje. To skupino morate nagovarjati, čeprav se vam bo zgodilo, da bo babica kupila žogo za svojega vnuka ravno pri vas. Naj vas široka namembnost vašega produkta ali storitve ne zavede, saj je ne boste mogli uspešno tržiti.

Oblikovanje sporočila blagovne znamke je najbolj pomembno ravno z vidika trženja. Ugotovite, kdo so vaše idealne stranke in jih spoznajte! Ugotovite, kaj potrebujejo, kaj jih zanima in na kakšne dražljaje se odzivajo. Tako boste spoznali njihove težave – bolečinske točke, ki jih naslovite skozi skrbno oblikovano sporočilo blagovne znamke. Potrošniki kupujemo stvari zato, da z nakupom rešimo nek problem. Prepričajte nas, da ste vi in vaši produkti prava izbira za nas.

VREDNOSTNI PREDLOG

Ko veste, na koga želite ciljati, lahko zdaj določite, kakšno vrednost jim dajete. Kaj je tisto, kar jim lahko ponudite. Vse temelji na odnosu med težavami in izzivi vaše ciljne skupine in tem, kaj ponujajo vaše rešitve. Vrednostni predlog je korist, ki jo kupec pridobi z nakupom in uporabo vašega produkta ali storitve. Najpogosteje je ta korist ravno rešitev njegove težave. To je uspešno naslovljena bolečinska točka.

Ustrezno opredeljen segment kupcev vam pomaga pri določitvi vrednostnega predloga. Vrednostni predlog pa je osnova vašega sporočila blagovne znamke, saj vam pomaga začeti dialog z vašimi potencialnimi kupci. Z vrednostnim predlogom, ki je oblikovan za specifičen segment kupcev, pridobite pozornost ustreznega občinstva. Kako boste ohranjali njihovo pozornost in komunikacijo z njimi, pa je odvisno od vseh promocijskih aktivnosti, ki bodo sledile.

Določitev persone

Gre za pregled vseh lastnosti, ki jih ima predstavnik tržnega segmenta, ki ga želimo nasloviti. Več kot veste o svojih kupcih, lažje se boste povezali z njimi in jih uspešno nagovorili. Bolj kot jih poznate, bolj prepričani boste, kaj je sporočilo, ki jim ga morate predati. Več kot veste o vaših strankah, lažje boste oblikovali sporočilo blagovne znamke, ki jih bo uspešno nagovorila. Koliko so stari? S čim se ukvarjajo? Kaj si želijo? Kaj jih skrbi? Kakšen so njihove težave? Kakšne so njihove nakupovalne navade in kupna moč? Na katerih družbenih omrežjih so prisotni? Kako iščejo in dobivajo informacije? Vse to so informacije, ki vam koristijo. In kako priti do njih? Preprosto: opazujte in poslušajte svoje kupce.

PIRAMIDA BLAGOVNE ZNAMKE

Gradite svojo blagovno znamko! Kadar predstavljate svojo blagovno znamko ali podjetje, se ne osredotočajte le na funkcionalnosti in oprijemljive lastnosti. Drži, da je to osnova vašega sporočila. Obenem pa je to ravno tisti element, kjer vas lahko konkurenca prekosi. Kot podjetniki veste, da je konkurenca na trgu huda. Nenehne izboljšave in nadgradnje produktov so nujno potrebne, če želite ostati zanimivi za stranke. In ravno to počnejo tudi vaši konkurenti – izboljšujejo se. Slej ko prej pride nov ponudnik, ki bo ponudil boljše funkcionalnosti in lastnostni kot vi. In kaj potem?

Sporočilo blagovne znamke - piramida blagovne znamke - Revolver blog
Sporočilo blagovne znamke vključuje več plasti: poudarite, zakaj počnete to, kar počnete.

Dvignite svoje sporočilo blagovne znamke prek meja funkcionalnosti in lastnosti. Poiščite tisto bistvo, o katerem lahko govorite na čustven način. V poplavi podobnih produktov in storitev se potrošniki odločamo zelo subjektivno. Vse večji pomen imajo čustva in vaša zgodba – zakaj to počnete. Zakaj naj vam zaupamo.  Ko ugotovite, kako na čustven način govoriti o svoji blagovni znamki ali podjetju, se boste povezali s potencialnimi kupci na globok način. Ti potencialni kupci ne bodo postali le vaši kupci – temveč tudi ambasadorji vaše blagovne znamke in zagreti podporniki, ki bodo zvesti vaši blagovni znamki. Ne verjamete? Pomislite, kako ameriško podjetje Apple govori o svojih produktih.

Steve Jobs o znamki Apple

Pozicioniranje

Preučite svojo konkurenco ter ugotovite, kako se pozicionirate na trgu v odnosu do njih. Poznavanje konkurence vam pomaga ugotoviti, kaj so vaše prednosti in kje vaše podjetje in vaši produkti (ali storitve) resnično blestijo. V svoje sporočilo blagovne znamke ne vključujte neposrednih primerjav z vašo konkurenco, temveč poudarite tisto, v čemer ste najboljši. To sporočilo pa učinkovito vključite tudi v svojo grafično podobo, spletno prisotnost in vse marketinške aktivnosti. Vaša pozicija na trgu se bo izboljšala, če boste sistematično in usklajeno pristopili k vsem aktivnostim. Poskrbite, da se očitno razlikujete od vaše konkurence, saj vas bodo kupci lažje prepoznali in slišali vaše sporočilo.


Ne glede na to, s čim se ukvarja vaše podjetje in kdo so vaše stranke – poskrbite za jasno sporočilo blagovne znamke in ga predstavite na primeren način. V kolikor pa iščete svež pristop k izgradnji vaše blagovne znamke in promociji vašega posla, pa vam na agenciji Revolver z veseljem prisluhnimo in priskočimo na pomoč. Ne glede na to ali potrebujete novo grafično podobo, novo spletno stran, novo marketinško kampanjo ali pa učinkovit nastop na družbenih omrežjih.