Objavljeno: 13 aprila, 2022
Uporabniško izkušnjo najpogosteje povezujemo s spletnimi stranmi, spletnimi trgovinami, aplikacijami in programi. Sam termin ‘uporabniška izkušnja’ presega digitalne meje, saj se pojavlja na vsakem koraku v našem vsakdanu, brez da bi na to sploh pomislili. Za zagotavljanje dobre uporabniške izkušnje na kateremkoli področju lahko poskrbi posameznik sam, če upošteva nekaj splošnih trikov.
Nasveti za zagotavljanje dobre uporabniške izkušnje
Upoštevajte čas
Čas je dragocen, zato vsi ljudje vedno nekam hitimo. Živimo v družbi, kjer se vse odvija hitro in to vpliva tudi na naše zahteve: informacije želimo dobiti takoj, opravila želimo opraviti hitro. Čas je najpomembnejši dejavnik pri zagotavljanju dobre uporabniške izkušnje. Njegov vpliv je tako velik, da se pri ocenjevanju kvalitete spletnih strani in spletnih trgovin pojavlja kot samostojni faktor, ki ga imenujemo odbojnostna stopnja (ang. bounce rate) in predstavlja, kako hitro uporabniki zapustijo vašo spletno stran.
Da bo uporabnik zadovoljen in se dlje časa zadržal pri vas (npr. v vaši spletni trgovini ali na vaši spletni strani), imate na voljo samo 5 sekund. V teh petih sekundah mora uporabnik dobiti informacijo, kaj mu ponujate in ali ste pravi naslov za to, kar išče. Če si vsaj na eno vprašanje odgovori pritrdilno, je verjetno, da se bo zadržal dlje na vaši strani. To dosežemo tako, da vsebino predstavimo na jasen način in dodamo očitne pozive k dejanju. V spletni trgovini je to ponavadi pozivna pasica z gumbom, v fizični trgovini pa bi to bila npr. označba akcijskih izdelkov.
Želite povečati svojo prodajo, razširiti svoje poslovanje ali pa le izboljšati svoj ugled?
Potem ste na pravem mestu. Kontaktirajte nas še danes, da skupaj preverimo možnosti sodelovanja.
Upoštevajte cilje uporabnikov
Bodimo iskreni – večina uporabnikov bo obiskala vašo spletno stran na podlagi zadetkov iskanja. Le redki uporabniki bodo dostopali do vaše strani neposredno. Zadetki iskanja so neke vrste priporočila, kjer iskalnik ponudi uporabniku vsebino, ki naj bi ustrezala temu, kar išče. Uporabniki prihajajo iz zunanjega vira (op. od drugod) in še niso povsem prepričani, če bodo na vaši spletni strani našli tisto, kar iščejo, zato bodo v večoini primerov najprej malce pobrskali po vaši spletni strani ali spletni trgovini. Bodite pozorni na najpogostejše napake pri premikanju po straneh in se jim izognite.
Pomembno je, da razumete obiskovalce svoje spletne strani ali spletne trgovine ter razumete, kaj iščejo, kako pogosto klikajo na določene izdelke, kje na strnai se največ zadržujejo in kaj želijo storiti. Za spremljanje obiskovalcev strani obstaja več orodij, ki vam pomagajo pri razumevanju njihovih navad brskanja, kot so npr. Google Analytics, Matomo, HotJar, Crazy Egg, Lucky Orange ipd.
Če imate spletno trgovino, je vaš cilj uporabnika čim hitreje pripeljati do nakupa. Uporabniško in nakupovalno izkušnjo lahko izboljšate tako, da izdelke umestite čim višje na zaslonu, umaknete vse moteče in balastne elemente ki bi lahko zmotile uporabnika po zaključku njegove odločitve, da opravi nakup, ter mu olajšate postopek registracije in nakupa kolikor je mogoče.
V kolikor pa imate spletno stran, pa sta najpogostejša cilja uporabnikov izvedeti več o vaših storitvah ter oddati povpraševanje ali poklicati za dogovor glede storitve ali izdelka, ki ga ponujate. Dobro uporabniško izkušnjo v tem primeru zagotovite tako, da čim višje na spletni strani jasno navedete, katere storitve ali izdelke na vaše podjetje nudi, uporabite ciljnemu uporabniku (persona) primeren jezik in podkrepite tekstualni del vsebine z jasnimi fotografijami ali grafikami. Obenem pa uporabniku olajšate stik z vami, tako da na vidno mesto umestite kontaktne podatke in ne zakomplicirate preveč pri sestavi kontaktnega obrazca oz. količini obveznih podatkov, ki jih mora uporabnik vpisati, preden lahko pošlje sporočilo.
Želite povečati svojo prodajo, razširiti svoje poslovanje ali pa le izboljšati svoj ugled?
Potem ste na pravem mestu. Kontaktirajte nas še danes, da skupaj preverimo možnosti sodelovanja.