Objavljeno: 8 julija, 2022

Podjetja z zelo raznolikimi storitvami ali izdelki so pogosto soočena z dilemo ali vse predstaviti na isti domeni (op. spletni strani ali spletni trgovini, če poenostavimo) ali se rajši odločiti za razdrobljen pristop. Pri slednjem to pomeni, da podjetje za predstavitev dela vsebin (v tem primeru storitev in izdelkov) uporabi poddomeno. Kaj je poddomena in kako podomena vpliva na SEO (ang. Search Engine Optimization) pa v nadaljevanju.

Kaj je poddomena?

Poddomena je najbolj preprosto povedano manjši del glavne domene, a še vedno povezan z glavno domeno. Poddomeno prepoznate po predponi pred glavno domeno, ki je od glavne domene ločena s piko. Zveni zapleteno? Sploh ni, oglejmo si primer Google Maps, ki se nahaja na naslovu https://maps.google.com.

Primer poddomene Google Zemljevidi (Google Maps)
Primer poddomene Google Zemljevidi (Google Maps)

Glavna domena je torej google.com, Google Zemljevidi pa se nahajajo na poddomeni maps.google.com. Namen uporabe poddomene? Google Maps še vedno pripada glavni domeni google.com, ampak ima svoj specifični namen, ki je drugačen in zato tudi ločen od glavne Google domene.

Če vse skupaj pa še bolj poenostavimo: glavna domena je primarna enota, poddomene pa so njene »podkategorije«.

Potrebujete novo spletno stran ali spletno trgovino?

Ob upoštevanju vaših želja po meri izdelamo spletno stran ali spletno trgovino kot si jo želite.

Kako poddomena vpliva na SEO?

Na spletu je tako, da ima vsaka stvar lahko pozitivne ali pa negativne učinke. Kakšni bodo učinki, pa je v veliki meri odvisno od uporabe izbrane tehnologije, orodja ali pristopa. Poddomena vam lahko pomaga pri višjem uvrščanju med Googlovimi zadetki iskanja, obenem pa lahko povzroči, da se glavna domena med njimi ne bo več pojavljala.

Zato smo zbrali nekaj najpogostejših pozitivnih in negativnih učinkov na SEO:

  • Boljša uporabniška izkušnja

Če poddomena ponuja poglobljen vpogled in drugačno storitev ali specifičen produkt ter se zelo razlikuje od glavne domene, je uporaba poddomene zelo zaželena. Ne pozabite, da je dobra uporabniška izkušnja neposredno povezana s SEO in uvrščanjem med Googlovimi zadetki iskanja, saj Google upošteva odbojnostno stopnjo (ang. bounce rate) pri določanju, katere vsebine so relevantne za uporabnike in katere ne.

  • Naslavljanje tujih trgov

Poddomene so zelo močno orodje pri naslavljanju tujih trgov. Prednost uporabe poddomene za določen trg je v tem, da lahko poddomeno obravnavate kot samostojno entiteto in njeno vsebino ter optimizacijo povsem prilagodite trgu, ki ga naslavljate. A pozor: poddomena nima enakih učinkov kot preprost prevod strani ali trgovine. Poddomena bo pozitivno vplivala na SEO takrat, ko bodo vsebina, uporabniška izkušnja in oglaševalske kampanje povsem prilagojene trgu, ki ga naslavljate.

  • Ključne besede

Poddomena vam ponuja možnost, da v URL naslov vnesete ključne besede za katere se želite pojavljati med Googlovimi zadetki iskanja. Podobno kot v primeru uporabe poddomene za izboljšanje uporabniške izkušnje ali pa naslavljanje tujih trgov, morate tudi tu poskrbeti, da se vsebina poddomene razlikuje od vsebine glavne domene. V nasprotnem primeru se vam lahko zgodi t.i. kanibalizacija ključnih besed (ang. keyword canibalization), pri kateri podobne vsebine tekmujejo za isto pozicijo med zadetki iskanja, ker uporabljajo enako ključno besedo. Poenostavljeno lahko pride do tega, da je poddomena neposredna konkurenca vaši glavni domeni.

Potrebujete novo spletno stran ali spletno trgovino?

Ob upoštevanju vaših želja po meri izdelamo spletno stran ali spletno trgovino kot si jo želite.

Ali poddomena pomaga pri SEO?

Poddomena vam lahko pomaga pri SEO, a le takrat, ko je uporabljena premišljeno in na pravi način. Veliko vlogo pri tem pa igra tudi vaš posel, kaj ponujate, na katerih trgih nastopate in ali že imate izgrajeno močno spletno prisotnost.

Ne glede na to ali uporabljate poddomeno ali le glavno domeno – slaba uporabniška izkušnja bo odbila uporabnike od uporabe vašega spletišča. Posledično pa bo to vplivalo na nižje uvrščanje med Googlovimi zadetki iskanja. Na slednjega lahko vplivate z optimizacijo vsebine glede na želene ključne besede, a morate v primeru poddomene paziti, da poddomena ne bo uporabljala enakih ključnih besed kot vaša glavna domena in ji na tak način predstavljala konkurenco.