Objavljeno: 3 junija, 2022
Na našem blogu pogosto poudarjamo pomen kvalitetne spletne vsebine, ki jo lahko uporabite na svojih spletnih straneh, spletnih trgovinah ali pa na družbenih omrežjih. Kvalitetna spletna vsebina vam lahko pomaga pri doseganju najvišjih mest med zadetki spletnega iskanja, a je za to potrebnega veliko truda in časa. Ob hitrem tempu življenja poskušamo prihraniti čas pri različnih opravilih – tudi pri pisanju spletne vsebine. Takrat se zatečemo k ponovni uporabi obstoječih vsebin, kar pa je dvorezen meč. Zato smo pripravili kratek pregled, kako pravilno ponovno uporabiti obstoječo spletno vsebino.
Na kaj morate biti pozorni pri ponovni uporabi spletne vsebine
Kadar smo v časovni stiski in se zavedamo, da moramo pripraviti novo vsebino, je prva misel marsikoga «oh, saj lahko tole malce preoblikujemo«. Preoblikovanje vsebine je podobno prepisovanju domače naloge v šoli (priznajte – tudi vi ste jo vsaj enkrat prepisali!). Domača naloga je morala biti prepisana tako, da je ustrezala navodilom oz. nalogi, hkrati pa je morala biti ravno prav drugačna od sošolčeve, da se nismo znašli v težavah pred učiteljem.
Takšno načelo je potrebno uporabiti tudi na primeru preoblikovanja (ali ponovne uporabe) obstoječe spletne vsebine. Vaša vsebina že obstaja na spletu, kar pomeni, da je najverjetneje bila obiskana tako s strani uporabnikov kot s strani spletnih iskalnikov. V primeru spletnih iskalnikov gre za indeksiranje vsebin na vašem spletišču ali spletni trgovini, pri čemer iskalniki z algoritmom določijo, kako vaša vsebina ustreza določenim ključnim besedam in/ali iskalnim terminom. In ravno to je razlog, zakaj morate biti pazljivi pri ponovni uporabi obstoječe spletne vsebine.
Spletni iskalniki v tem primeru predstavljajo učitelja, ki preverja domačo nalogo – vašo vsebino. Z vidika spletnega iskalnika je pomembno to, da ne obstajata dve identični vsebini. V kolikor se vsebina podvaja, spletni iskalniki težko določijo, katera je pravzaprav relevantna za določeno ključno besedo ali iskanje. V dvomu pa kar naenkrat nobena vsebina ni več relevantna. Ključnega pomena za vaš spletni uspeh je, da se za vsako ceno izognete dobesednemu kopiranju obstoječih vsebin, saj lahko takšno početje škoduje vaši vidnosti na spletu.
Namesto tega si preberite, kako pravilno ponovno uporabiti obstoječo spletno vsebino.
Zmanjkuje idej za pisanje vsebin?
Potem ste na pravem mestu. Za vas in vaše podjetje pišemo zanimive vsebine, ki jih lahko uporabite na spletni strani, v spletni trgovini ali pa na družbenih omrežjih.
Kako pravilno ponovno uporabiti obstoječo spletno vsebino
Če kvalitetna vsebina obstaja, je prav, da jo čim več uporabnikov vidi. Pri tem imejte v mislih dve stvari. Prva je, da vsi uporabniki niso videli vsebine, ko ste jo prvič objavili. Druga pa je, da obstaja verjetnost, da bo nekdo to vsebino videl večkrat (v kolikor jo boste večkrat uporabili). Da bi si zagotovili, da čim več uporabnikov vidi vašo vsebino, hkrati pa ne dolgočasite tistih, ki so jo že videli, vam predlagamo, da vsebino ponovno uporabite na naslednje načine.
Deljenje na družbenih omrežjih
Čeprav ste to najverjetneje storili že ob prvi objavi, ne bo nič narobe, če vsebino še enkrat delite s svojimi sledilci. Vsebina se nahaja na obstoječi povezavi, ki je bila v preteklosti večkrat obiskana in indeksirana. S tem, ko jo vnovič delite, si zagotovite še več obiska, ki pa posledično vpliva na višje uvrščanje med zadetki iskanja, saj spletni iskalniki dodaten obisk razumejo kot pokazatelj, da je vsebina še vedno relevantna za uporabnike.

Pretvorite vsebino v drug medij
Če je obstoječa vsebina v obliki besedila (npr. prispevek na blogu ali novica), jo lahko pretvorite v drugačno obliko in jo na tak način ponovno objavite. Primer drugačne oblike so grafike, infografike, predstavitveni videi ter objave na drugih medijih (kot so članki na novičarskih portalih, objava na Medium, vključitev vsebine v mailing oz. e-novice itd.). Ko pretvorite vsebino v novo obliko, jo ponovno lahko delite na družbenih omrežjih ali pa jo objavite na vaši spletni strani ali spletni trgovini. Primer slednjega bi bila pasica ali baner na vstopni strani, ki ob kliku uporabnika odpelje na mesto prvotne objave.
Grafično oblikovanje za vse vaše potrebe
Želite sebe, svoje podjetje in svojo vsebino predstaviti na vizualno zanimiv način? Na Agenciji Revolver ponujamo celostno storitev grafičnega oblikovanja digitalnih kot tudi tiskanih materialov.
Ponovno pišite o isti stvari, a na drugačen način
V tem primeru gre za predrugačenje obstoječe vsebine. Pri predrugačenju bodite pozorni na to, da ohranite pomen in rdečo nit vsebine, le da za to uporabite drugačne besede. To najlažje storite tako, da obstoječo vsebino na kratko povzamete ter ponudite povezavo za branje prvotne vsebine. Da pa predrugačenje ne ostane zgolj na ravni povzetka, lahko dodate nov in bolj podroben pogled na eno izmed v vsebini opisanih tematik ali pa jo bolj podrobno razdelate.
Zmanjkuje idej za pisanje vsebin?
Potem ste na pravem mestu. Za vas in vaše podjetje pišemo zanimive vsebine, ki jih lahko uporabite na spletni strani, v spletni trgovini ali pa na družbenih omrežjih.
Možnosti za ponovno uporabo obstoječe vsebine je veliko, le odločiti se morate, kaj najbolj ustreza vam in vašemu podjetju. Če potrebujete idejo, kako o isti stvari pisati na različne načine, vas vabimo, da si ogledate primer objav na Facebook profilu Štrekna, s katerim upravljamo že vrsto let. Več o projektu pa si lahko preberete med našimi referencami.