Objavljeno: 27 februarja, 2023
Moda se redno spreminja, a kljub temu se nekatere smernice periodično vračajo »v modo«. Podobno je na spletu. Čeprav je minimalističen in čist design še vedno »in«, pa leto 2023 prinaša nekaj spletnih trendov, ki jim velja slediti. Če želite slediti spletni modi, preverite, kakšni so spletni trendi v 2023.
Spletni trendi v 2023
Maksimalizem
Prvi trend je maskimalizem, ki je znan po tem, da postavlja blagovno znamko pred uporabnika. To pomeni, da spletna mesta oblikovana v maksimalističnem stilu ne dajejo (pre)velike pozornosti uporabniški izkušnji uporabnika, temveč so vsi uporabljeni elementi usmerjeni v izpostavitev blagovne znamke ali podjetja, ki ga spletna stran predstavlja.
Maksimalizem ne upošteva dobrih praks pri snovanju uporabniške izkušnje, niti ne sledi ustavljenim predpostavkam estetike. Na kratko: maksimalizem krši vsa pravila s tem, ko je spletna stran oblikovana v groben stilu, ima veliko podvojenih in prelivajočih slik, uporablja močne kontraste barv, animacije itd. Ravno zaradi kršenja pravil takšna spletna stran pritegne.

Minimalizem in preprost design
Pravo nasprotje maksimalizma pa je minimalizem. Minimalizem poskuša s pomočjo designa s spletnega mesta odstraniti vse nepotrebne elemente. Čeprav se minimalistični design zdi zelo preprost, je vanj vloženega veliko več truda in znanja kot pri marsikaterem drugem trendu. Izziv, ki ga minimalizem predstavlja je, kako ugotoviti, kaj je pomembno in kaj ne.
V minimalizmu je na spletnem mestu prisotno najmanjše možno število elementov (besedila in slik). Takšna spletišča dajejo občutek kot da ne želijo biti opažena in se zliti z množico drugih podobnih spletišč. Ravno zaradi tega takšna spletišča pritegnejo uporabnika in mu ostanejo v spominu. Za piko na i pa so takšna spletišča praviloma tudi bolj zmogljiva oz. hitrejša pri nalaganju vseh vsebin.

Hiper zadovoljstvo (Hyper-delights)
Trend hiper zadovoljstva je osredotočen na pripovedovanje zgodbe, ki obiskovalca spletišča popelje na spletno doživetje. To doživetje povzroči, da o spletišču ne razmišljamo le kot o skupku posameznih strani, temveč kot o tridimenzionalni izkušnji. Ta izkušnja v uporabnikih vzbuja radovednost in jih spodbuja pri nadaljnem odkrivanju spletnega mesta.
Za ohranjanje zanimanja obiskovalcev je spletno mesto polno majhnih presenečenj, ki vključujejo vse od šaljivih motivov, marketinških sporočil, zabavnih vsebin in še več. Ta presenečenja pa so preslikana tudi na težavne dele spletišča, ki niso prijetna za uporabnika (kot je npr. stran 404 ali noga spletišča). Hiper zadovoljstvo si prizadeva tudi na teh delih olajšati uporabniško izkušnjo in vzbuditi sproščeno vzdušje.

Umetna inteligenca AI
Umetna inteligenca je postala dostopna širši javnosti in to je mogoče opaziti tudi pri spletnih oblikovnih trendih za leto 2023. Prve množične aplikacije umetne inteligence na spletu smo zaznali v obliki slik, ki so bile generirane s pomočjo AI generatorjev dall.e2 in Midjourney. A umetna inteligenca ni pristona le na oblikovnem področju, temveč se pojavlja tudi na področju tekstopisja. Za slednje je zaslužen sistem ChatGPT, ki je spletnim ustvarjalcem olajšal pisanje kratkih vsebin (op. copywriting).
Zmanjkuje idej za pisanje vsebin?
Potem ste na pravem mestu. Za vas in vaše podjetje pišemo zanimive vsebine, ki jih lahko uporabite na spletni strani, v spletni trgovini ali pa na družbenih omrežjih.
Ostali trendi
Predstavili smo glavne spletne trende 2023, ki bodo krojili spletno podobo v tem letu. Seveda je seznam precej daljši, a vsi trendi niso enako priljubljeni, niti nimajo enakega potenciala za množično implementacijo in uporabo. Med ostalimi trendi najdemo obujanje nostalgije spletnega designa iz 80. in 90.-ih let, kjer so v ospredju t.i. pixel art, žive barve, vplivi arkadnih iger ter uporabniški vmesnik, ki spominja na MS-DOS.
Za tiste, ki si vseeno želite bolj sodobnega izgleda, so letos znova moderne animacije in subtilno gibanje posameznih elementov. V dobi, ko je pozornost uporabnika omejena, so animacije in gibanje elementov lahko zelo močno orodje za usmerjanje pozornosti. Dodatno pa so letos moderne tiste animacije in premiki elementov, ki jih sproži uporabnik s premikom ali klikom miške.
Grafično oblikovanje za vse vaše potrebe
Želite sebe, svoje podjetje in svojo vsebino predstaviti na vizualno zanimiv način? Na Agenciji Revolver ponujamo celostno storitev grafičnega oblikovanja digitalnih kot tudi tiskanih materialov.
Če niste ljubitelj velikih slik, grafik, ilustracij in fotografij, potem je to leto kot nalašč za vas. V modo se vračajo spletne strani, pri katerih obliko narekuje tipografija. Grafični elementi so skoraj povsem odstranjeni, celotna zasnova strani pa spominja na postavitev člankov v časopisu.
Poleg različnih oblikovnih stilov pa se v modo (spet) vrača poudarek na uporabniški izkušnji. Tokrat v oliki večje dostopnosti spletnih mest, kamor sodi možnost povečave ali pomanjšave pisave, nastavitev kontrasta med ozadjem in besedilom ter pomikanje po vsebini s pomočjo bralnikov zaslona. Dodatno pa bodo prav posebne pozornosti deležne vsebine v nogi spletišč. V povezavi z večjo dostopnostjo in izboljšano uporabniško izkušnjo se v modo zoper vračajo »velike noge«, ki vključujejo povezave do ključnih razdelkov in vsebin na spletišču ter kratko biografijo lastnika spletišča.