Objavljeno: 30 decembra, 2019
Danes si težko predstavljamo življenje brez interneta, saj je le-ta ključen za nemoteno zagotavljanje javnih storitev, delovanje storitvenih ali proizvodnih dejavnosti, brez interneta pa si tudi marsikdo od nas težko predstavlja opravljanje vsakodnevnih opravkov. Druga stvar brez katere si težko predstavljamo življenje, pa je naš pametni telefon. Svoj pametni telefon uporabljamo za komuniciranje in iskanje informacij po spletu – pri tem pa obiščemo mobilne spletne strani.
Mobilne spletne strani
Mobilne spletne strani so tiste spletne strani, ki imajo sposobnost zaznave ali obiskovalec prihaja z mobilne naprave in mu temu primerno prikazati mobilno različico spletne strani. Mobilnost je dodobra spremenila svet in način, kako iščemo informacije in kako dostopamo do njih. Ali ste vedeli, da spletne strani pretežno obiskujemo ravno prek mobilnih naprav kot so tablice in pametni telefoni? Delež obiskov spletnih strani prek mobilnih naprav pa iz leta v leto narašča, zato je pri izdelavi spletnih strani nujno ubrati pristop, pri katerem ne zanemarimo naše mobilne spletne strani.

V povezavi z mobilnimi spletnimi stranmi se pojavlja več sorodnih terminov, med katerimi so najpogostejši: prilagodljivi design (responsive design), mobilno-najprej (mobile first) in prijazno mobilnim napravam (mobile-friendly). Termine pogosto (nehote) zamenjujemo med seboj, kar pravzaprav povzroča njihovo tesno prepletenost in dodaten poudarek na geslu: ne pozabite na mobilne spletne strani. Vsak od zgoraj omenjenih terminov doprinese del miselnosti k sodobnemu pristopu izdelave spletnih strani, pri katerem dajemo posebno pozornost mobilni izkušnji.
Mobilno-najprej (mobile-first)
Mobilno-najprej (mobile first) je pristop, pri katerem razvijalci spletnih strani v ospredje najprej postavijo mobilno uporabniško izkušnjo. V praksi to pomeni, da oblikovalci uporabniške izkušnje pri izdelavi spletne strani najprej pripravijo žičnati model strani za najmanjše mobilne naprave – (pametne) telefone, šele nato se posvetijo namizni različici oz. različici za velike naprave kot so računalniki. Takšen pristop pomaga zagotoviti dobro uporabniško izkušnjo za uporabnike mobilnih naprav, hkrati pa nas spodbuja k oblikovanju enostavnejše in čistejše strukture spletne strani.

Pri načrtovanju spletnih strani se nam lahko zgodi, da naenkrat poskušamo prikazati preveč informacij ali pa omogočiti več funkcionalnosti. Na mobilnih napravah imamo omejen prostor in omejen nabor funkcionalnosti. Naprimer: če na namizni različici spletne strani lahko prikažemo vsebino v 4 stolpcih, moramo na mobilni spletni strani te stolpce naložiti enega pod drugega, saj bo v nasprotnem primeru vsebina neberljiva ali še hujše – uporabnika bomo prisilili, da poveča in premakne stran samo zato, da pride do informacij. Z načrtovanjem po načelu mobilno-najprej se lahko izognemo takšnim pastem, hkrati pa nam daje dobro osnovo za oblikovanje pregledne strukture spletne strani za vse vrste naprav.
Prijazno mobilnim napravam (mobile-friendly)
Prijaznost mobilnim napravam je merilo, pri katerem so spletne strani uporabne in lepe tudi na mobilnih napravah. To v grobem pomeni, da je besedilo berljivo, da je mogoče povezave klikniti brez večih težav ter da je lahko priti do želenih informacij. Bolj podrobno to pomeni, da je vsebina tako velika in tako razporejena, da je ni potrebno približati (zoom) ali uporabljati horizontalnega drsnika. Uporabniki mobilnih naprav vam bodo tudi hvaležni, če boste pazili na optimizacijo fotografij. Fotografije v najvišji možni velikosti in kakovosti upočasnjujejo nalaganje spletne strani. Na žalost pa na mobilnih napravah zaradi velikosti zaslona ne opazimo višje kvalitete fotografije. Nenazadnje pa to tudi pomeni, da uporabljamo le tehnologije, ki so dobro prikazane tudi na mobilnih napravah.

Spletno mesto, ki ni prijazno mobilnim napravam, ne bo čez noč popolnoma uničilo vaše pozicije med Googlovimi zadetki iskanja. Vendar pa je ravno prijaznost do mobilnih naprav eden izmed pomembnejših dejavnikov pri uvrščanju med Googlovimi zadetki iskanja. Če vaša spletna stran ni prijazna mobilnim napravam, je čas za spremembe. Pišite nam in z veseljem pomagamo.
Prilagodljivi design (responsive design)
Prilagodljivi design (responsive) pomeni, da se spletna stran samodejno prilagodi velikosti zaslona glede na napravo, prek katere dostopamo do spletne strani. Prilagodljivi design je pravzaprav predhodnik pristopov mobile-first in mobile-friendly, za katerega je značilno, da je spletna stran najprej pripravljena v namizni različici, nato pa prilagojena za manjše zaslone. To sicer ne pomeni, da spletna stran v celoti najprej nastane v svoji namizni različici, temveč se že med pripravo namizne različice stile elementov oblikuje tako, da bodo ustrezno prikazani tudi na manjših zaslonih.
Zelo posplošeno to pomeni, da obstoječe odseke vsebine z namizne različice razporejamo v mreže za prikaz na mobilnih napravah. To dosežemo s CSS slogi, s katerimi določamo privzete sloge ter postavitve elementov. Za naprednejša oblikovna pravila, ki so vezana na točno določene naprave (oziroma velikosti zaslonov naprav), pa uporabimo medijske poizvedbe (media queries). Tako bi za 4-stolpčno prilagodljivo postavitev s CSS stili definirali velikost posameznega stolpca v % (op. 25 % zaslona naprave) in ne v px. Nato pa z medijsko poizvedbo določili, da se stolpci na pametnih telefonih zlagajo en nad drugim, vsak stolpec pa se raztegne čez celoten zaslon naprave (torej je njegova nova velikost 100 %).

Zakaj so mobilne spletne strani nujne?
Na kratko? Zaradi Googlovih algoritmov in optimizacije spletne strani. Google pogosto spreminja svoje algoritme iskanja zato, da uporabnikom prikazuje najbolj relevantne in uporabne vsebine. Del te uporabnosti pa je seveda tudi to, kako z lahkoto lahko uporabnik pride do informacij. Lahkotnost dostopa do informacij je postal kriterij kvalitete vaše spletne strani, zato je pomembno, da so le-te prilagojene tudi za mobilne naprave.
Ne pozabite – največ obiskov spletnih strani se zgodi ravno prek mobilnih naprav in mobilne spletne strani so ključni del vaše spletne prisotnosti. Cilj vsake spletne strani je, da zadrži obiskovalce karseda dolgo na svoji strani. Daljši čas obiska Googlu sporoča, da je vsebina zanimiva. Posledično vaša spletna stran dobi boljšo oceno in postopen premik med zadetki Googlovega iskanja navzgor. Če vaša spletna stran ni prijazna mobilnim napravam, jo je težko uporabljati. To povzroči, da obiskovalci obupajo in jo hitro zapustijo, vaši strani pa se zniža ocena. Tega ne želimo!
Mobilne spletne strani prinašajo pozitivne učinke
Spletne strani, ki niso prijazne do mobilnih naprav, je neprijetno in težko uporabljati. Zaradi tega uporabniki zapuščajo vašo spletno stran, kar ima negativne učinke na vaše pozicioniranje med Googlovimi zadetki iskanja, obenem pa lahko vpliva tudi na vaše poslovanje. Kako?

V mobilni dobi so mobilne spletne strani nuja – natančneje nudenje dobre uporabniške izkušnje. Ne glede na to iz katere poslovne panoge prihajate, je konkurenca huda in podjetja si na različne načine prizadevajo biti boljša od konkurentov. Eden izmed načinov je tudi z dobro spletno stranjo. Spletna stran z dobro uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah bo izražala modernost, povečala vaš ugled in zaupanje strank, povečala stopnjo konverzije in nenazadnje – pospešila prodajo. Ob dobri uporabniški izkušnji se bodo obiskovalci rajši dlje časa zadržali na vaši strani. Posledično bodo opravili kakšen nakup več, predvsem pa bo Google njihovo ravnanje interpretiral kot nekaj pozitivnega. S tem pa bo vaši spletni strani dodelil višjo oceno.
Dobra mobilna izkušnja je danes ključnega pomena za vaše podjetje. Poskrbite, da vaša spletna stran zasije tudi na mobilnih napravah – z Revolverjem. Pišite nam in skupaj začnimo projekt.