Optimizacija WordPress vsebine z Yoast SEO
Optimizacija WordPress vsebine je pomembna za dobro uvrstitev med Googlovimi zadetki iskanja. Uporabniki beremo vsebino na drugačen način kot pa jo prebirajo Googlovi algoritmi. Zato moramo spletno vsebino pripraviti – jo optimizirati – tako, da jo bodo razumeli tako uporabniki kot tudi Google. Vkolikor vašo spletno stran ali spletno trgovino poganja platforma WordPress, si pri optimizaciji vsebine lahko pomagate z vtičnikom Yoast SEO.
V pomoč pri pripravi in optimizaciji WordPress vsebine:
- https://www.revolver.si/blog/vodniki/optimizacija-spletnih-strani-seo-kako-napisati-vsebino-za-google/
- https://www.revolver.si/blog/vodniki/vsebina-je-vse-1-3-kako-napisati-dobro-vsebino/
- https://www.revolver.si/blog/vodniki/vsebina-je-vse-kako-pripraviti-privlacno-vsebino/
- https://www.revolver.si/blog/vodniki/vsebina-je-vse-2-3-povejte-svojo-zgodbo-v-kljucnih-besedah/
- https://www.revolver.si/blog/vodniki/vsebina-je-vse-3-3-vizualizacija-vsebine/
- https://www.revolver.si/blog/vodniki/optimizacija-slik/
Nimate WordPress spletne strani? Nič za to. Na agenciji Revolver ponujamo izdelavo WordPress spletnih strani, pri čemer poskrbimo za celotno grafično oblikovanje ter osnovno optimizacijo z vpisom v iskalnike. Pišite nam za več informacij.
YOAST SEO – hiter pregled
Yoast SEO je WordPress vtičnik, s katerim si pomagamo pri pisanju spletne vsebine ter opremljanju le-te z ustreznimi meta podatki. Yoast SEO lahko pri skoraj vseh vrstah spletne vsebine, najpogosteje pa ga uporabljamo za urejanje meta podatkov spletnih strani in novic oziroma blog prispevkov.
Na dnu prispevka ali strani, ki ga želite opremiti z meta podatki, boste našli razdelek 1) Yoast SEO. Tukaj lahko najdete rezultate SEO analize, ki jo za vas opravi Yoast. Vtičnik analizira vašo vsebino glede na 2) vneseno ključno besedo. Glede na ključno besedo vam Yoast prikaže 3) predogled v iskalniku ter podrobno 4) analizo vsebine.
V razdelku 5) Analysis results Yoast prikaže 6) težave (Problems) z vsebino, 7) priporočila za izboljšave (Improvements) ter vse, kar je 8) dobro.
Rezultati analize se razlikujejo glede na vsebino, ampak vedno lahko opravimo nekaj najbolj splošnih popravkov za optimizacijo WordPress vsebine. Ti so ustrezna in berljiva vsebina, dolžina naslovov ter opisov, število ključnih besed v besedilu, količina notranjih in izhodnih povezav ter nadomestna besedila slik.
Berljivost
Yoast SEO pri svoji analizi upošteva tudi to, kako berljiva je vaša vsebina. Pri oceni berljivosti upošteva celotno dolžino besedila, dolžino posameznih odstavkov in stavkov (op. število besed v njih) ter razčlenjenost vsebine na naslove, podnaslove ter jedro vsebine.
Do analize berljivosti dostopamo tako, da kliknemo zavihek 9) Readability.
Optimizacija WordPress vsebine je s pomočjo vtičnika Yoast SEO zelo preprosta, saj v primeru pomanjkljivosti vtičnik sam predlaga, kako te pomanjkljivosti odpraviti. Najpogostejše pomanjkljivosti vsebine (in kako jih odpraviti) so:
- Slaba porazdelitev naslovov: Vsebino na vsakih 300 besed razčlenimo na nov naslov ali podnaslov. Tako je vsebina bolj pregledna in berljiva.
- Dolžina odstavkov: Priporočena dolžina odstavka je približno 150 besed.
- Dolžina stavkov: Priporočena dolžina stavka ali večstavčne povedi je 20 besed. Izogibajmo se predolgim stavkom z uporabo ustreznih končnih ločil.
Optimizacija slik z nadomestnimi besedili
Vstavljanje slik in drugih večpredstavnostnih elementov v vsebino je odličen način, kako pritegniti bralca ter mu pomagati pri boljši vizualizaciji vsebine. Googlovi algoritmi ne “vidijo” slik tako kot jih ljudje. Google vidi in razume sliko na podlagi njenih meta podatkov. Več o SEO optimizaciji slik si lahko preberete v tem vodniku.
Optimizacija WordPress vsebine s povezavami
Googlov algoritem preverja, kako uporabna je vaša vsebina. To uporabnost pa meri tudi s tem ali vaša vsebina bralcu omogoča poglobljeno raziskovanje in spoznavanje sorodnih tem, ki so dostopne prek notranjih in odhodnih povezav. V spodnjem vodniku si lahko preberete, kako na različne načine dodajamo povezave ali linke v vsebino.
Dodajanje in urejanje meta podatkov
Vsak prispevek ali stran naj bo opremljena s ključnimi meta podatki kot sta meta naslov in meta opis. Meta podatki so pomembni za prikaz in uvrščanje med zadetki iskanja, zato jim je potrebno nameniti nekaj pozornosti. Za urejanje meta podatkov v razdelku 10) “Google preview” kliknete gumb 11) “Edit snippet”. Odpreta se vam dve vnosni polji – 12) SEO title za urejanje meta naslova ter 13) Meta description za urejanje meta opisa.
V pripadajoči polji vnesemo želeno besedilo, pri čemer spremljamo barvni indikator. Barvni indikator nam pove, kako optimiziran je naš meta naslov oziroma meta opis. Rdeča pomeni slabo, oranžna srednje dobro, zelena pa odlično.
Pri meta naslovu (SEO title) vam vtičnik pomaga z dinamično generiranim naslovom. Takšen naslov vključuje podatke, ki so zabeleženi na posameznih delih vašega spletišča. Lahko jih uporabite ali pa pobrišete in ročno vnesete želeni naslov. Priporočena dolžina za naslov je nekje od 50-60 znakov. Za boljše rezultate je priporočljivo, da vaš naslov vključuje tudi ključno besedo. Vkolikor je mogoče, naj bo ključna beseda zapisana čimbolj na začetku.
Podobno kot pri meta naslovu, si tudi pri meta opisu (Meta description) pomagamo z barvnim indikatorjem, ki nam pove, kdaj je naš opis primerne dolžine. V meta opis vključimo tudi našo ključno besedo, ki bo v predogledu meta opisa prikazana v odebeljenem besedilu. Tudi za meta opis velja, da je priporočljivo, da se v njem pojavlja ključna beseda čimbolj na začetku opisa.