V vsakodnevnem življenju velikokrat poudarjamo, kako se prebivalstvo stara, z njim pa narašča odstotek starejše populacije v primerjavi z mlajšo. Na spletu pa se pojavlja drugačen pojav – spletu dominira t.i. generacija Z, poznana tudi kot »Zoom generacija« ali kratko – Gen-Z. V generacijo Z spadajo vsi, ki so se rodili po letu 1997 (vir: Pewresearch.org) in v tem trenutku predstavljajo zelo pomembno spletno ciljno publiko, ki pa jo je težko navdušiti in še težje ohraniti njihovo navdušenje.

TikTok trendi, viralni videi, Instagram izzivi – vse to pritegne Gen-Z. Ali se vaša spletna stran lahko zoperstavi trenutnim spletnim »modnim« muham, ki vlečejo nase vso pozornost? Preverite, na kaj morate biti pozorni, kadar poskušate privabiti mlajšo generacijo na vašo spletno stran.

Spletna stran, ki se hitro naloži in je prilagojena telefonom

Generacija Z je takorekoč zraščena s svojim pametnim telefonom. Telefon je njihov glavni vir informacij in stik s svetom, zato je pomembno, da je vaša spletna stran v prvi vrsti zelo dobro prilagojena za mobilne naprave. Pri tem ne pozabite: to ne pomeni le to, da stran dobro izgleda na najmanjših (mobilnih) napravah, temveč da se tudi zelo hitro nalaga.

Pridobiti pozornost najstnikov je eno, obdržati njihovo pozornost pa je nekaj povsem drugega. V pomoč pri tem vam je zagotovo dobra uporabniška izkušnja. Upoštevajte omejitve naprav, prek katerih najstniki obiščejo vašo spletno stran. Premikanje po spletni strani mora biti preprosto, pri tem pa upoštevajte, da morajo biti vsi pomembni gumbi dostopni v t.i. območju palca. Navkljub rasti velikosti mobilnih naprav, mnogi uporabniki uporabljajo svoje naprave enoročno, zato je smiselno temu primerno prilagoditi odmike elementov od roba zaslona.

Mlajše generacije brskajo po spletu prek mobilnih naprav.

Interaktivna spletna stran bolj pritegne

Čeprav večkrat poudarjamo pomen dobro napisane vsebine, imejmo v mislih, da poskušamo pritegniti uporabnike, ki dnevno berejo več kot večina uporabnikov drugih starostnih skupin. Zato je razumljivo, da jih dolgi bloki besedila odbijajo in si želijo več zabavnih, sproščenih vsebin, ki jih lahko hitro delijo s prijatelji in od njih nemudoma izvabijo reakcijo.

Eden izmed načinov, kako animirati najstnike, da dlje časa ostanejo na vaši spletni strani, je da jim ponudite možnost izpolnjevanja kvizov in anket. Vendar pazite – naj ne bodo predolgi, brez dvoma pa morate z njimi ujeti pravo razmerje med relevantnostjo vprašanj za vaše področje dela in stopnjo zabave, ki jo lahko najstniki doživijo med izpolnjevanjem.

V kolikor je mogoče, pa lahko poskusite tudi z igrifikacijo (ang. gamification). Igrifikacija je uporaba načina razmišljanja kot ga imamo ob igranju iger v povsem neigralniškem kontekstu. Igrifikacija temelji na tem, da izkorišča človeško potrebo po konkurenčnosti, tekmovalnosti in uspehu, zato da posameznika pripravi do sodelovanja v določeni aktivnosti. Če poenostavimo: spodbudite obiskovalce vaše strani k čim večim dejanjem, ob tem pa jih ne pozabite tudi nagraditi za to.

Pripravite kvalitetno spletno vsebino – ne osredotočajte se samo na besedilo!

Vedno ponavljamo pomen dobre spletne vsebine. Z dobro spletno vsebino izboljšate svoj položaj med zadetki iskanja, obenem pa pritegnete več obiskovalcev in jih tudi lažje zadržite na svoji strani. Generacija Z so zahtevno občinstvo, ki ga je težko navdušiti in obdržati njihovo pozornost. Zato je dobrodošlo prilagoditi vsebino prav njim.

Kadar govorimo o vsebini, najprej pomislimo na besedilo. Ravno na primeru generacije Z ne smemo o vsebini razmišljati zgolj v kontekstu besedila. Spletna vsebina je veliko več kot le besedilo. Med spletno vsebino sodijo tudi grafike, fotografije in video vsebine – vsi trije tipi vsebine so zelo priljubljeni med mlajšo generacijo, zato jih čimveč uporabljajte za popestritev obstoječe, bolj informativne vsebine.

Video vsebine pa imajo še eno dodatno funkcijo. Če visokokvalitetne fotografije in infografike obiskovalcem strani pomagajo pri vizualizaciji vsebine, pa video vsebine poskrbijo, da se ti obiskovalci dlje časa obdržijo na vaši strani.


Ko boste naslednjič posodabljali svojo spletno stran, imejte v mislih tudi generacijo Z. Za pomoč pri nadgradnji vaše spletne strani ali spletne trgovine, pa se lahko vedno obrnete tudi na nas.