Objavljeno: 8 decembra, 2021
Najcenejše oglaševanje za mikro in mala podjetja ni »poceni« z vidika cene takšnega oglaševanja, temveč z vidika razmerja med vložkom in rezultatom. Oglaševanje v sodobnem poslu že dolgo ni več izbira, za katero so se odločili tisti, ki so želeli, temveč je sestavni del vsakega posla. Se počutite, da ste prisiljeni v oglaševanje, kljub temu da veste, da si ga boste težje privoščili? Potem ste na pravem mestu. Najcenejše oglaševanje za mikro in mala podjetja je…
…tam, kje so vaši kupci in stranke
Najcenejše oglaševanje je vedno tisto, ki vam glede na (finančni) vložek prinese najboljše rezultate. Rezultati so lahko različni glede na vaše potrebe, želje in cilje. Možni rezultati so razširitev informacij (npr. o vaši dejavnosti), pridobivanje povpraševanja, obisk spletne strani ali spletne trgovine, povečanje prodaje itd.
Preden se odločite za oglaševanje, morate vedeti, kaj želite doseči, kdo so vaši kupci in stranke, kako vam lahko pomagajo pri doseganju želenih rezultatov ter kje jih boste nagovorili za največji učinek. Le za primer: če imate butik z oblačili za starejše dame, potem je bolj smiselno oglaševati po radiu ali v lokalnih glasnikih in ne na družbenih omrežjih. Zakaj? Ker obstaja večja verjetnost, da vaš »idealni« kupec dobi več informacij prek radia ali tiska kot pa prek družbenih omrežij.
Najcenejše oglaševanje glede na vaše potrebe
Možnosti za oglaševanja je ogromno, pri čemer je potrebno upoštevati tako krog vaših naslovnikov kot tudi panogo, v kateri vaše podjetje deluje. Spodaj smo izbrali 4 najbolj vsestranske možnosti oglaševanja, ki vam bodo glede na vložek dale največje rezultate.
Družbena omrežja
O oglaševanju na družbenih omrežjih in upravljanju z njimi smo na našem blogu pisali že večkrat. Preprosto zato, ker lahko na družbenih omrežjih s trdim delom in vztrajnostjo dosežete lepe rezultate tudi brez finančnega vložka. Kadar govorimo o oglaševanju na družbenih omrežjih, prevečkrat pomislimo na oglase, sponzorirane objave in druge plačljive storitve za povečanje vaše prepoznavnosti in prodaje. Zanemarjamo pa najbolj rudimentalni namen družbenih omrežji, ki se ga naravnost morate poslužiti tudi kot podjetje.
Družbena omrežja so nastala z namenom povezovanja ljudi med seboj. Sčasoma je to povezovanje preseglo zgolj vzpostavljanje odnosa med dvema osebama in se razširilo na vzpostavljanje stika oz. odnosa med podjetjem (ali znamko) ter njegovimi kupci. Ta odnos gradite tako, da prek digitalnih kanalov vodite pogovor z vašimi sledilci (op. strankami) in ste jim na voljo tudi za kakšna vprašanja.
Ne pozabite, da gre v tem primeru za vzpostavljanje skupnosti s pomočjo prijateljskega pristopa. Sprašujte svoje sledilce, odzivajte se na njihove komentarje in delitve ter kaj kmalu boste videli pozitiven učinek v svojem poslovanju.
Google Business
Ne, ne mislimo Google Ads, temveč Google Business. Kot podjetje lahko ustvarite brezplačen račun na Google Business, kar vam omogoča, da svoj profil opremite s kontaktnimi informacijami in pomembnimi povezavami. Te informacije se uporabnikom prikažejo kot vizitka ob strani med Googlovimi zadetki iskanja. Za piko na i pa je s pomočjo Google Business računa vaše podjetje umeščeno tudi na Google zemljevide, s čimer si povečate možnost pojavitve med lokalnimi zadetki iskanja.
Branding ali znamčenje vozil
Če ima vaše podjetje službena vozila, ki so pogosto na poti predvsem pa jih je mogoče srečati v lokalnem okolju, potem je smiselno razmisliti o prevoznem sredstvu kot premičnem oglasnem prostoru. Brez skrbi – v mislih nimamo tega, da bi celoten avto ovili v folijo, temveč zgolj ponudili glavne informacije: ime podjetja, s čim se ukvarjate (če iz imena ni razvidno) ter kontaktne informacije (naslov, telefon, e-mail, spletna stran).
SEO optimizacija
O SEO optimizaciji smo na našem blogu in v naših navodilih pisali že velikokrat. Dotaknili smo se tako vsebinske kot tehnične optimizacije, zato bomo tokrat ponudili le namig, zakaj je vredno vlagati v optimizacijo.
Googlovi algoritmi iskanja delujejo tako, da uporabnikom prikazujejo tiste zadetke, ki jih algoritem oceni kot najbolj relevantne in kvalitetne ter katerih pojavitev ni odvisna od finančnega vložka v oglaševanje ali večkratne pojavitve. To oceno pa vaša spletna vsebina (na spletni strani ali spletni trgovini) pridobi takrat, kadar Googlov algoritem »razume« strukturo in rdečo nit vsebine ter kadar se uporabniki dlje časa zadržijo na tej vsebini.
Če vas visoke pojavitve med Googlovimi zadetki iskanja ne prepričajo, pa upamo, da vas bo prepričalo sledeče. SEO optimizacija je lahko zastonj. Z dobro optimizacijo pa lahko konkurirate (in celo preglasite) velika podjetja, pri katerih je večinski delež prodaje pogojen s finančnim vložkom in uspešnostjo oglaševalskih kampanj.