Objavljeno: 15 januarja, 2020
Izdelava spletne strani je obsežen projekt, ki za svojo realizacijo zahteva veliko časa, znanja ter različnih virov. Za izdelavo spletne strani moramo že pred začetkom dela poskrbeti za nekaj ključnih elementov, ki pa so presenetljivo velikokrat spregledani. V resnici je proces izdelave spletne strani takšen, da se veliko materialov pripravlja še med samim delom. Temu se poskušamo izogniti – čimveč materialov pripravimo vnaprej.
Izdelava spletne strani se bo najhitreje odvila, če bomo predhodno pripravili vse vire, ki jih bomo v procesu izdelave potrebovali. S tem si bomo zagotovili najboljši pregled nad stanjem projekta ter poskrbeli, da bo delo potekalo nemoteno. Ljudje smo po naravi neučakani in želimo rezultate čimprej: poskrbite za optimalen čas izdelave spletne s spodnjim seznamom virov za izdelavo spletne strani.
Izdelava spletne strani je obsežen projekt
Izdelava spletne strani je obsežen projekt, ki se lahko zdi zapleten, če k njemu ne pristopimo na pravilen način. Celoten postopek izdelave spletne strani moramo poenostaviti v majhne in obvladljive naloge. Le tako k izdelavi spletne strani pristopimo na organiziran in strukturiran način, pri katerem ni neznank, dilem in ugibanja. Obvladljive naloge pa oblikujemo s pomočjo seznama virov.
Seznam virov pri izdelavi spletne strani služi kot dobro organiziran načrt. V kombinaciji s časovnico projekta kaže napredek izdelave spletne strani in nakazuje naslednje korake. Tako dobimo občutek kontrole nad projektom, saj vedno vemo, kje smo in kaj sledi. Vkolikor se med izdelavo spletne strani izgubimo, ima to lahko negativne posledice. Kadar ne vemo, kje se projekt nahaja in kaj je naslednji korak, se nam lahko zgodi, da se lotimo izboljšav že opravljenih nalog, čeprav jih le-te ne potrebujejo. S tem izgubljamo dragoceni čas, ki se odraža v podaljšanem času izdelave spletne strani.

Izdelava spletne strani: kaj v resnici potrebujemo?
Na začetku projekta izdelave spletne strani smo polni pričakovanj, naše želje pa so visoke. V tej vznesenosti si zadamo visoke cilje, kaj vse želimo imeti na naši spletni strani, ob tem pa se ne zavedamo, da morda marsičesa nikoli ne bomo potrebovali.
Kaj je nujno potrebno vključiti na posamezno spletišče in njegove spletne strani, je odvisno od vsakega spletišča posebej ter učinka, ki ga želimo doseči. Iz optimalno zastavljene spletne strani se nato lahko veliko naučimo in po potrebi spletno stran nadgradimo oziroma prilagodimo glede na novo odkrite potrebe. Učinkovita izdelava spletnih strani upošteva prav to in zagotavlja izdelavo funkcionalnega izdelka, s katerim lahko dosežemo karseda največ. Za začetek pa potrebujemo seznam virov, ki so nujno potrebni za izdelavo spletne strani.
Želite povečati svojo prodajo, razširiti svoje poslovanje ali pa le izboljšati svoj ugled?
Potem ste na pravem mestu. Kontaktirajte nas še danes, da skupaj preverimo možnosti sodelovanja.
Izdelava spletne strani s seznamom virov
1. Domena
Vse se začne pri domeni – vašemu spletnemu naslovu, prek katerega bodo obiskovalci dostopali do vašega spletišča. Svetujemo, da izbiri domene posvetite dovolj časa in sprejmete premišljeno odločitev, saj vas bo-le ta ves čas spremljala.
Ime vaše domene naj odraža ime vašega podjetja oz. vsebine na spletni strani, obenem pa razmislite tudi o domenski končnici. Že sama domenska končnica lahko veliko pove o vašem podjetju ali organizaciji. Npr. domena agencije Revolver je www.revolver.si – sestavljena je iz imena podjetja in domenske končnice (.si), ki nakazuje, da gre za slovensko podjetje, ki primarno nastopa v slovenskem (spletnem) prostoru.
Pri izboru domene pa ime in imenska končnica nista edina odločitev, ki ju morate sprejeti. Odločiti se morate tudi ali želite brezplačno ali plačano domeno. Odsvetujemo posluževanje brezplačnih domenskih imen, saj ne izražajo profesionalnosti, obenem pa so preveč kompleksna in si jih obiskovalci spletnih strani s težavo zapomnijo. Zaradi tega pa tudi manjkrat obiščejo vaše spletišče. Tako kot moramo paziti na optimizacijo povezav na našem spletišču, moramo najprej poskrbeti za optimizacijo naše »glavne povezave« – domene spletišča.
Ponudnikov domen je ogromno, pri čemer so tudi razponi cen različni zaradi mnogoterih kombinacij z domenskimi končnicami. V kolikor je vaša želena domena prosta, svetujemo, da jo takoj zakupite. Niste prepričani, kje zakupiti domeno? Brez skrbi – pred začetkom projekta vam zakup domene z veseljem uredimo na agenciji Revolver.
2. Poslovni email
Filozofija v ozadju emailov je podobna kot pri domenah – poskrbite za njegov profesionalen izgled, saj boste tako bolj prepoznavni, obenem pa vam bodo stranke bolj zaupale. Zamislite si situacijo, ko dobite v svoj e-poštni nabiralnik isto sporočilo z dveh različnih e-naslovov: info@moje-podjetje.si ter moje-podjetje12345@gmail.com. Kateremu bolj zaupate? Naš odgovor je prvemu, saj ima lastno domeno, s katero je povezan tudi email naslov.

Poslovni email je za vaš posel skoraj bolj pomemben od domene, čeprav gresta skupaj z roko v roki. V digitalnem svetu zaupanje ni dano, temveč si ga je potrebno ustvariti in ga zaslužiti. To storimo tudi z odgovornim pristopom k predstavitvi naše podobe na spletu. Profesionalni email naslov je nuja in ko imate zakupljeno domeno, je naslednji smiselni korak kreiranje splošnega (info) emaila ter emaila z vašim imenom in domeno. Stroški poslovnega emaila so ničelni v primerjavi s pozitivnim vplivom, ki ga ima na vaš ugled in posel. Za lažje upravljanje pa si lahko svoj poslovni email dodate tudi v Google G Suite in ga uporabljate kot katerikoli Gmail email naslov.
Niste prepričani, kako ustvariti poslovni email in na kaj biti pozorni? Brez skrbi – na agenciji Revolver vam lahko uredimo tudi to.
Želite povečati svojo prodajo, razširiti svoje poslovanje ali pa le izboljšati svoj ugled?
Potem ste na pravem mestu. Kontaktirajte nas še danes, da skupaj preverimo možnosti sodelovanja.
3. Izdelava spletne strani z ogrodjem/okvirjem za izdelavo spletišča
Izdelava spletne strani je mogoča na različne načine in z različnimi orodji. Spletne potrebe podjetij se razlikujejo glede na velikost podjetja in na področje delovanja. Izdelave spletne strani se lahko lotite sami s pomočjo spletnih sistemov in urejevalnikov kot sta npr. Wix in Squarespace, vendar se morate vzeti v zakup, da vam bo vzelo nekaj časa, dolgoročno pa lahko stroški skočijo v nebo.
Za profesionalen videz in tehnično brezhibno spletno stran se obrnite na agencijo Revolver, ki ima s tem izkušnje. Spletni trendi, tehnične in varnostne zahteve se hitro spreminjajo, zato jim sami težje sledite. Slediti pa jim moramo, saj kvalitetna izdelava spletne strani pomeni tudi višje uvrščanje med Googlovimi zadetki iskanja, kar je glavni cilj SEO optimizacije spletnih strani. Na agenciji Revolver z veseljem svetujemo pri izboru ustreznih orodij za izdelavo spletne strani ter tudi poskrbimo za celotno izvedbo. Še vedno pa so na voljo tudi vavčerji za digitalizacijo v sklopih izdelava spletnih strani in digitalni marketing.
4. Gostovanje
Za izdelavo spletne strani potrebujete tudi gostovanje. Gostovanje pomeni najem prostora na spletnem strežniku, na katerem se nahaja vaše spletišče. Vsako gostovanje vključuje prostor na strežniku, določeno količino prenosa podatkov, določeno število email naslovov, dostop do nadzorne plošče ter dodatne storitve, ki lahko obsegajo vse od dodatnih poddomen do dodatnih certifikatov.

Obstaja več tipov gostovanja za različne spletne potrebe. Glavna kriterija pri izbiri gostovanja sta platforma oz. okvir s katerim je spletišče izdelano ter predvideno število obiskovalcev. Število obiskovalcev vpliva na obremenjenost strežnika in njegovih virov (npr. prenos podatkov), na katerem gostuje vaše spletišče, kar se neposredno odraža na hitrosti nalaganja vaše spletne strani. Hitrost nalaganja pa je ključnega pomena za zadrževanje obiskovalcev na spletišču čim dlje. V grobem se gostovanje deli na deljeno (shared hosting) in zasebno (virtual private server – VPS ali namenski strežnik – dedicated server). Pri deljenem gostovanju si strežnik in njegove vire delite z drugimi spletišči, pri zasebnem pa je strežnik s svojimi viri na voljo izključno vašemu spletišču. Slednje je primerno predvsem za obsežne spletne strani z veliko podatki v bazi ter znatnem obisku spletišča, za večino preprostih spletih strani pa zadošča že deljeno gostovanje.
Na agenciji Revolver vam pomagamo oceniti, katero gostovanje je za vaše spletišče najbolj primerno ter za vas uredimo vse potrebno.
Želite povečati svojo prodajo, razširiti svoje poslovanje ali pa le izboljšati svoj ugled?
Potem ste na pravem mestu. Kontaktirajte nas še danes, da skupaj preverimo možnosti sodelovanja.
5. Vsebina
Vsebina, vsebina in še enkrat vsebina! O tem, na kaj paziti pri pripravi vsebine za čim boljšo optimizacijo za prikaz med Googlovimi zadetki iskanja, smo pisali že pred časom. Tokrat naj poudarimo, da je vsebina ključ do dobre spletne strani.
Naj bo vaša spletna stran še tako lepa in v skladu s sodobnimi trendi, obiskovalci se na njej ne bodo zadrževali, če ne bodo dobili informacij, ki jih iščejo in pričakujejo. Zato si priprava vsebine zasluži vso vašo pozornost. Vsebina ni le to, kar lahko preberemo, temveč vse, kar lahko vidimo. Pri pripravi vsebine moramo upoštevati, kdo je naše ciljno občinstvo, ki ga želimo na spletni strani nagovarjati. Pri tem poskrbimo, da v vsebino vključimo tiste informacije, ki so zanimive za naše občinstvo ter jih predstavimo na način, ki pritegne. Ubeseditev vsebine in vizualizacije za obogatitev vsebine sta temelja, na podlagi katerih nastane grafična zasnova vašega spletišča.
Dobre spletne strani so tiste, ki na primeren in učinkovit način prikažejo vsebino, da je njeno sporočilo takoj jasno. Zato je ključnega pomena, da vsebino za vaše spletišče pripravite VNAPREJ. Seveda so kasneje možni popravki, vendar je velika razlika med tem ali smo v prvotni različici vsebine imeli en stavek, v končni pa dva odstavka. Vsebina s svojo dolžino in tipom vpliva na razporeditev elementov na spletišču, kar se neposredno odraža na videzu spletišča. Verjemite – več časa kot posvetite vsebini, bolj bo dodelana, s tem pa bo boljša tudi vaša spletna stran.
6. Logotip in celostna grafična podoba
Logotip je del vaše celostne grafične podobe in prvi element, po katerem boste prepoznavni. Logotip predstavlja vaše podjetje in vašo znamko, zato je nujno, da je vključen tudi na vaši spletni strani.
Izdelava spletne strani najpogosteje nastopi takrat, ko si podjetje želi sprememb, zato pozor. Med te spremembe lahko sodi tudi osvežitev obstoječega logotipa ali izdelava povsem novega. V obeh primerih je ključnega pomena, da je je končna verzija logotipa na voljo pred začetkom izdelave spletne strani. Logotip je pogosto osnova za predlogo oziroma dizajn spletišča. To izhaja iz razumevanja, da logotip grafično najbolje predstavlja vaše podjetje, zato se njegov izgled upošteval pri načrtovanju grafične zasnove spletišča. Mehke ali ostre linije, živahna ali umirjena barvna paleta – vse to narekuje vaš logotip.
Še nimate logotipa ali pa razmišljate o njegovi prenovi? Tega se lahko lotite sami ali pa delo zaupate grafičnemu oblikovalcu. Cilj oblikovanja logotipa je, da s svojim brezčasnim videzom predstavlja vaše podjetje ali znamko ter da je vsestransko uporabljiv. Svetujemo vam, da se za profesionalno izdelan logotip obrnete na grafičnega oblikovalca z izkušnjami s področja oblikovanja logotipov in celostnih grafičnih podob. Na agenciji Revolver z veseljem prisluhnemo vašim željam in vam pomagamo oblikovati grafično podobo, ki bo karseda najbolje predstavljala vaše podjetje ali znamko.
Želite povečati svojo prodajo, razširiti svoje poslovanje ali pa le izboljšati svoj ugled?
Potem ste na pravem mestu. Kontaktirajte nas še danes, da skupaj preverimo možnosti sodelovanja.
7. Izdelava spletne strani s predlogo ali unikatnim dizajnom spletišča
Grafična predstavitev vašega spletišča je mogoča na dva načina: prek unikatnega dizajna ali s predlogo. Naj takoj na začetku omenimo, da je na oba načina mogoče doseči želen učinek, vendar pa je potrebno razmisliti, kaj je hitreje in stroškovno bolj učinkovito.

Predloge so vnaprej pripravljene grafične zasnove posameznih spletnih strani. Glede na uporabljeno platformo ali okvir vaše spletne strani lahko izbirate med bogato ponudbo tako zastonjskih kot plačljivih predlog. Največji izbor najdete na digitalnih tržnicah kot je Envato. Predloge odlikuje to, da znatno pohitrijo postopek izdelave spletne strani…kadar se ne odločimo za veliko prilagoditev. Smisel predloge je v tem, da izberete takšno, ki vam ustreza in vanjo le še vstavite svojo vsebino. S tem pa se pojavi glavna pomanjkljivost uporabe predloge na spletni strani: spletna stran morda ne bo unikatna.
Za unikatno spletno stran je potrebno najeti grafičnega oblikovalca. Ta bo poskrbel, da bo dizajn spletne strani povsem prilagojen vašim potrebam, željam in vsebini, ki se bo nahajala na spletni strani. Pri izdelavi unikatnega dizajna spletne strani, se poveča čas izdelave strani, pogosto pa naraste tudi cena izdelave spletne strani. Vendar pozor – to še ne pomeni, da je izdelava spletne strani na podlagi predloge cenejša kot izdelava spletne strani na podlagi unikatnega dizajna. Cena spletne strani na podlagi predloge lahko hitro preseže ceno unikatne spletne strani zaradi preveč prilagoditev izhodiščne teme.
Svetujemo vam, da se odločite za tisto izbiro, ki vam najbolj ustreza – pri tem pa vam na agenciji Revolver z veseljem svetujemo in pomagamo uresničiti vaše želje.
8. Visokokvalitetne slike za uporabo na spletni strani
Ljudje smo vizualna bitja in vsebino najprej zaznamo z očmi. Redke so spletne strani, ki ne vključujejo nobenih slik v obliki fotografij in grafik. S slikami obiskovalce pritegnemo, bolj učinkovito predstavimo vsebino ter razbijemo monotonost do katere pride v primeru daljših besedil. Svetujemo, da je pri vsakem daljšem odstavku besedila vsaj ena slika, saj bo tako vaša spletna stran veliko bolj pregledna.
Vendar pa ni vsaka slika primerna za uporabo na spletni strani. Pri pripravi slik je potrebno razmišljati o vplivu, ki ga bo slika imela na uporabo strežniških virov in na vpliv na kasnejšo optimizacijo. O optimizaciji slik za rabo na spletnih straneh smo že pisali, poudarili pa bi zgolj še to, da naj izbrane slike ustrezajo vsebini oziroma kontekstu.
Želite povečati svojo prodajo, razširiti svoje poslovanje ali pa le izboljšati svoj ugled?
Potem ste na pravem mestu. Kontaktirajte nas še danes, da skupaj preverimo možnosti sodelovanja.
Nova spletna stran vas čaka
Seznam virov, ki jih potrebujemo za izdelavo spletne strani imate. Zdaj pa je čas, da se z njim lotite izdelave spletne strani. Vsako podjetje ima velike koristi od dobre spletne strani in to lahko velja tudi za vaše. Odločite se za novo spletno stran pri agenciji Revolver – na voljo so tudi vavčerji za digitalizacijo.